• 1
  • 2
2024-05-04, 17:58
Medlem
AldoRaines avatar
Har monterat enligt instruktion, men nödöppningen fungerar inte. Googlade runt och kom fram till att problemet måste vara att medbringaren är för lång, kapade i låshusets ytterkant.
Kapade lite för att få den i centrum på låshuset. Men, nödöppningen funkar fortfarande inte. Låset verkar fungera i övrigt som det ska. Kan det vara annat som strular?
Citera
2024-05-04, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AldoRaine
Har monterat enligt instruktion, men nödöppningen fungerar inte. Googlade runt och kom fram till att problemet måste vara att medbringaren är för lång, kapade i låshusets ytterkant.
Kapade lite för att få den i centrum på låshuset. Men, nödöppningen funkar fortfarande inte. Låset verkar fungera i övrigt som det ska. Kan det vara annat som strular?

Yale Doorman är en skitprodukt. Supporten från AssaAbloy är ett skämt.
Citera
2024-05-04, 18:37
Medlem
AldoRaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galambos

Tack för info, men det hjälper inte mig ☹️
Citera
2024-05-04, 19:34
Bannlyst
Citat:
Tack för info, men det hjälper inte mig ☹️
Finns professionell hjälp eller deras support
Citera
2024-05-04, 20:07
Medlem
AldoRaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HaraldIsBackToHate
Finns professionell hjälp eller deras support

På Flashback är ju mer eller mindre alla experter så jag tänkte att något stjärnskott kanske har ett bra svar på om det kan bero på ngt annat.
Citera
2024-05-04, 20:34
Medlem
Kapten-Kepss avatar
Citat:
På Flashback är ju mer eller mindre alla experter så jag tänkte att något stjärnskott kanske har ett bra svar på om det kan bero på ngt annat.
Jag har inte haft några problem så så kass kan produkten inte vara.
Citera
2024-05-04, 21:10
Medlem
Citat:
Vad menar du med Nödöppnare?
Är det att man ska kunna koppla in ett 9V batteri från utsidan om vanliga batterierna har dött?
Själv har jag en Yale Linus som bara monteras så att det blir som en motor på låsvredet på insidan av dörren. Man kan fortfarande använda nyckeln från utsidan.

Citat:
Ursprungligen postat av Galambos
Jag är väldigt nöjd med hur mitt lås fungerar. De är väl en av de största låssystemen i världen, så så dåliga kan de inte vara.
Citera
2024-05-04, 22:31
Medlem
AldoRaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waterproof32
Vad menar du med Nödöppnare?
Är det att man ska kunna koppla in ett 9V batteri från utsidan om vanliga batterierna har dött?
Själv har jag en Yale Linus som bara monteras så att det blir som en motor på låsvredet på insidan av dörren. Man kan fortfarande använda nyckeln från utsidan.

Jag är väldigt nöjd med hur mitt lås fungerar. De är väl en av de största låssystemen i världen, så så dåliga kan de inte vara.

Jag menar från insidan, att man ska kunna öppna dörren även om batterierna inte fungerar.
Citera
2024-05-04, 22:54
Medlem
feemaxxxs avatar
Går det att vrida på vredet på insidan? Är det något som helst motstånd eller känns det som den "snurrar i luften".
Eller är vredet helt blockat och det går inte att vrida överhuvudtaget?
Citera
2024-05-04, 22:57
Medlem
feemaxxxs avatar
Kan du LÅSA dörren med vredet?

Provat att vrida åt andra hållet?
Citera
2024-05-04, 23:11
Medlem
AldoRaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feemaxxx
Går det att vrida på vredet på insidan? Är det något som helst motstånd eller känns det som den "snurrar i luften".
Eller är vredet helt blockat och det går inte att vrida överhuvudtaget?

Yes, det går att vrida vredet på insidan, med motstånd.
Citera
2024-05-04, 23:12
Medlem
AldoRaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feemaxxx
Kan du LÅSA dörren med vredet?

Provat att vrida åt andra hållet?

Ja, som jag skrev så verkar låset fungera som det ska, förutom nödöppningen från insidan. Ska testa imorgon igen, men jag tror jag vred både med/motsols när jag testade.

Har du någon idé om vad som kan vara fel?
Senast redigerad av AldoRaine 2024-05-04 kl. 23:15.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in