Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-05-04, 03:41
  #61
Avstängd
undergroundzorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drainerx
Finns det något typiskt som kan orsaka denna reaktion? Börjar känna mig lite vilsen nu faktiskt.

Huvudsakligen så rör det sig om dejter från appar (typiskt, jag vet). Före vi träffas så säger de att de söker en långvarig relation med mål om att skaffa familj i framtiden (det är vad jag också söker efter). Allt är bra till en början, man träffas osv några gånger. Jag har inga problem med att ligga eller inte ligga på första dejterna. Men det slutar nästan alltid med att man ligger på första dejten. Brukar väl vara "mitt fel" eftersom jag gärna kollar hur det känns med fysisk kontakt, pussas, hålla hand osv. Och gör man väl det är det inte långt bort så att säga.

MEN sen efter att man träffats några gånger så börjar de ALLTID vackla. De säger att de är intresserade av mig men att de har så mycket på gång i deras liv och att de inte kan ses så mycket framöver m.m. som sedan slutar i att jag säger tack & hej för jag kan inte i min vildaste fantasi föreställa mig att om de faktiskt vore intresserade så skulle de inte vara upptagna med i princip vad som helst under flera veckors tid. Ska ju tilläggas att jag jobbar väldigt mycket på andra orter så det är inte så att jag kväver dem med att vilja umgås hela tiden. Men de vet vad jag är och vad jag gör före vi träffas, så kan ju tycka att den tid man nu är tillgänglig borde det inte vara omöjligt att ses, om de nu faktiskt ville det?

Eller är det här "Jag söker något långvarigt..." bara en vanlig fasad som många använder sig av för att få ligga?

Jag ser bra ut, tjänar bra med pengar men framförallt är jag väldigt snäll och rolig (enligt vittnesmål) och har inga som helst problem med att få tjejer... däremot att få dem att stanna kvar? Det är som att när jag väl ger dem en chans då springer de för glatta livet. Typ om jag vill skrämma iväg någon så är bästa sättet att fråga om de vill ses nästa vecka

Känner igen mig mycket även om du kanske är mer städad än mig.

Man duger till att flumma runt, ligga och köra benders med. Att knulla med en mellan deras mer seriösa relationer är också ok. Man duger också till vänsterprassla med.

Men något annat, något med lite djup eller att bara officiellt stå för att man hänger med en - nej.

Det var absolut lämpligt att vara en backdoor man när man var 20+ och jag tog den rollen och hade roligt åt det. Men idag som 30+ är det faktiskt efterblivet. Märker jag att någon gör mig varm så kan jag ge mig fan på att det är någon som redan är i ett förhållande, är de inte det så är det något annan skit. Det slår aldrig fel.

Vet inte hur det är för dig men med tiden har i alla fall jag gått från att knulla allt till att bli kräsen själv.

En grundsten som jag inte brydde mig i förut förutom allt standardtjafs är att de ska kunna ses på stan med mig. Eller att de kan släpa hem mig till deras päron eller bara presentera mig för deras polare. Är seriöst hellre själv idag än är med om en massa lekar. Mår bättre själv i det. Kan det vara mognad?

Känner att din tråd var träffande och att jag själv nästan skulle kunna ha gjort en tråd.

Vad fan beror detta på? Visst man är ett wt men det är inte eliten jag snackar om här.

Känner du igen dig i något av detta?
Citera
2024-05-04, 06:10
  #62
Medlem
Faszoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drainerx
Finns det något typiskt som kan orsaka denna reaktion? Börjar känna mig lite vilsen nu faktiskt.

Huvudsakligen så rör det sig om dejter från appar (typiskt, jag vet). Före vi träffas så säger de att de söker en långvarig relation med mål om att skaffa familj i framtiden (det är vad jag också söker efter). Allt är bra till en början, man träffas osv några gånger. Jag har inga problem med att ligga eller inte ligga på första dejterna. Men det slutar nästan alltid med att man ligger på första dejten. Brukar väl vara "mitt fel" eftersom jag gärna kollar hur det känns med fysisk kontakt, pussas, hålla hand osv. Och gör man väl det är det inte långt bort så att säga.

MEN sen efter att man träffats några gånger så börjar de ALLTID vackla. De säger att de är intresserade av mig men att de har så mycket på gång i deras liv och att de inte kan ses så mycket framöver m.m. som sedan slutar i att jag säger tack & hej för jag kan inte i min vildaste fantasi föreställa mig att om de faktiskt vore intresserade så skulle de inte vara upptagna med i princip vad som helst under flera veckors tid. Ska ju tilläggas att jag jobbar väldigt mycket på andra orter så det är inte så att jag kväver dem med att vilja umgås hela tiden. Men de vet vad jag är och vad jag gör före vi träffas, så kan ju tycka att den tid man nu är tillgänglig borde det inte vara omöjligt att ses, om de nu faktiskt ville det?

Eller är det här "Jag söker något långvarigt..." bara en vanlig fasad som många använder sig av för att få ligga?

Jag ser bra ut, tjänar bra med pengar men framförallt är jag väldigt snäll och rolig (enligt vittnesmål) och har inga som helst problem med att få tjejer... däremot att få dem att stanna kvar? Det är som att när jag väl ger dem en chans då springer de för glatta livet. Typ om jag vill skrämma iväg någon så är bästa sättet att fråga om de vill ses nästa vecka

Jag själv får inte tjejer lika enkelt som dig. Har aldrig haft sex på första dejten (kanske mest för att jag har prestations ångest). Men liknande dig så verkar kvinnor tröttna på mig efter ca 3 månader.

Varenda en.
Ena veckan säger de hur lyckliga de är och vilken tur att jag hamnat i deras liv bla bla bla. Nästa vecka gör de slut. Exqkt varje gång. Har en fkickvän nu med som sa hur mycket hon älskar mig och vilken underbar människa jag är, i onsdags sa hon att hon aldrig kommer få dem känslorna som krävs för att hon ska vilja ha ett långvarigt förhållande.

Igår var det exakt 3 månader sedan vi lärde känna varandra.
Vette fan vad jag gör fel...
Citera
2024-05-04, 08:43
  #63
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drainerx
Dålig i sängen är jag då definitivt inte! Däremot vet jag att vissa tjejer tar illa vid sig ang. min njutning i sängen då jag fenomenet "fördröjd orgasm". Jag förlorar nästan aldrig i uthållighet. Det är en riktig mindfuck för de allra flesta.

Redan innan jag läst hit i tråden hade jag tanken att det gällde sexet.

Men en tjej skulle aldrig säga det om hon var neurotypisk, eftersom en del män blir aggressiva och väldigt jobbiga om de får återkoppling på sina skills i sängen.

Du behöver hitta någon som uppskattar din funktion/preferens, för rätt många kvinnor vill inte ha sex hur länge som helst och tycker det är jobbigt, mest något som ska klaras av (då hon kanske inte får så mycket ut av bara penetration). Hans orgasm är beviset på att hon är åtrådd och uppskattad och utan den eller om det tar för lång tid blir den yngre kvinnan lätt osäker eller mår rentav psykiskt dåligt. 45-60 minuter ligg kan iofs vara härligt i en nyförälskad fas men med tiden är 15-20 minuter med rätt moves helt lagom. Könsskav är bara obehagligt.

Vi som har aptiten och självförtroendet att neka och retas med mannens orgasm över tid är tyvärr inte så många så du får nog leta tills du hittar rätt. Chansen ökar när kvinnorna blivit lite äldre.
Citera
2024-05-04, 08:50
  #64
Medlem
FranskOstkakas avatar
Jag tror det är så att du i själva verket har väldigt mycket av det kvinnorna du dejtar önskar sig, vilket lite ironiskt kan vara anledningen till bakslagen.

Du vet vad de vill ha, du vill ha samma sak och visar detta tydligt. Problemet kan då vara att du inte lyckas skapa ett värde av det. Spänningen och kampen försvinner.
Citera
2024-05-04, 10:34
  #65
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sweetopia
Redan innan jag läst hit i tråden hade jag tanken att det gällde sexet.

Men en tjej skulle aldrig säga det om hon var neurotypisk, eftersom en del män blir aggressiva och väldigt jobbiga om de får återkoppling på sina skills i sängen.

Du behöver hitta någon som uppskattar din funktion/preferens, för rätt många kvinnor vill inte ha sex hur länge som helst och tycker det är jobbigt, mest något som ska klaras av (då hon kanske inte får så mycket ut av bara penetration). Hans orgasm är beviset på att hon är åtrådd och uppskattad och utan den eller om det tar för lång tid blir den yngre kvinnan lätt osäker eller mår rentav psykiskt dåligt. 45-60 minuter ligg kan iofs vara härligt i en nyförälskad fas men med tiden är 15-20 minuter med rätt moves helt lagom. Könsskav är bara obehagligt.

Vi som har aptiten och självförtroendet att neka och retas med mannens orgasm över tid är tyvärr inte så många så du får nog leta tills du hittar rätt. Chansen ökar när kvinnorna blivit lite äldre.

Nä, jag vet att ingen pallar hur mycket sex som helst. Brukar vara tydlig med att de måste säga till om de behöver en paus, om jag nu mot förmodan skulle missa det på egen hand. Även för mig blir det ju för mycket friktion efter ett tag...

"vi som har aptiten och självförtroendet" Ni brukar faktiskt vara de som tar allra mest illa vid sig när ni inser att ni inte kan neka eller retas. Vilket som är helt förståeligt.
Citera
2024-05-04, 10:49
  #66
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Faszom
Jag själv får inte tjejer lika enkelt som dig. Har aldrig haft sex på första dejten (kanske mest för att jag har prestations ångest). Men liknande dig så verkar kvinnor tröttna på mig efter ca 3 månader.

Varenda en.
Ena veckan säger de hur lyckliga de är och vilken tur att jag hamnat i deras liv bla bla bla. Nästa vecka gör de slut. Exqkt varje gång. Har en fkickvän nu med som sa hur mycket hon älskar mig och vilken underbar människa jag är, i onsdags sa hon att hon aldrig kommer få dem känslorna som krävs för att hon ska vilja ha ett långvarigt förhållande.

Igår var det exakt 3 månader sedan vi lärde känna varandra.
Vette fan vad jag gör fel...

Vad gör du eller vilken typ av tjejer dejtar du när du får dem att bekänna sin kärlek för dig på mindre än 3 månader?
Citera
2024-05-04, 11:16
  #67
Medlem
Faszoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drainerx
Vad gör du eller vilken typ av tjejer dejtar du när du får dem att bekänna sin kärlek för dig på mindre än 3 månader?

Vet inte.
Min nuvarande yrar (yrade) om vilket stort hjärta jag har och hur snäll och gullig jag är mot henne. Hur bra det känns när jag rör vid henne osv.
Som jag skrev, hon säger att hon älskar mig men känner ändå att hon inte vill vara med mig. Enligt min mening älskar hon inte mig då. Men varför någon känner att de måste säga detta (att de älskar mig) om de nu inte gör det kan jag inte förstå.


Denna tjejen trodde jag var den mest normala jag lärt känna. Hon söker/ sökte min kontakt, hon uppskattade mina ansträngningar som hon visade både med handlingar och med ord, hon är allt annat än egoistisk. Ändå ãr jag nu i samma situation som tidigare...
Jag har någon som "älskar" mig, men inte vill vara med mig.

Av mina 10 senaste "förhållanden", har 4 sagt detta till mig. Jag kan erkänna att då jag sagt det till alla (4) kände jag nog detta bara med 2. Antagligen slänger dessa kvinnor också med dessa orden...
Citera
2024-05-04, 11:29
  #68
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Vad jobbar du med då? Det är inte så att dom är akademiker och du inte har så många högskolepoäng? I så fall spelar det ju ingen som helst roll, ska du uppvakta en kvinna är din utbildningsnivå viktigare för henne än vad den är för din arbetsgivare om du söker jobb. Om hon är välutbildad alltså. Och inkomst ändrar tyvärr inte den saken om vi pratar storstadstjejer och om du inte är god för + 50 miljoner.

Näe Conny... Vad har du råkat ut för?!

Jag har 2 akademiska examen plus fristående kurser. Bryr mig inte alls om sånt. Det är nice om karln kan läsa och skriva, men utbildningsnivå, yrke ,pengar det spelar ingen som helst roll. Akademisk utbildning säger ingenting om hur man är som person eller partner.
Citera
2024-05-04, 11:37
  #69
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drainerx
Mja, jag har en magisterexamen men jag jobbar inte inom området. Dock inte dejtat annat än sjuksköterskor sedan jag själv lämnade universitet. Pengar och akademisk utbildning finns, men inget jag direkt skyltar med. Kanske man ska börja skylta med det?

Du har inte tänkt tanken att du ska bredda din dejting horisont bortanför sjuksköterskor då?

Du vet att många inom just vården har ett behov av att styra och i sina ögon förbättra och läka partners? Och så kommer du och är lite för perfekt, de hittar inget som skaver och därför är du inte ett intressant "projekt"
Citera
2024-05-04, 11:45
  #70
Medlem
DixieDs avatar
Mycket brister oavsett utseende eller pengar
Ingen vettig brud ligger med en man på första dejten

Ni har ingen speciell attraktion förutom ett sexuellt behov och när den försvinner så är du på ruta 1. Med det menas är att du är för snabb med att inte låta känna igen din personlighet utan bara vad du kan ge i form av sex

Du väljer kvinnor som är på din nivå
Citera
2024-05-04, 12:01
  #71
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Radyr
Du har inte tänkt tanken att du ska bredda din dejting horisont bortanför sjuksköterskor då?

Du vet att många inom just vården har ett behov av att styra och i sina ögon förbättra och läka partners? Och så kommer du och är lite för perfekt, de hittar inget som skaver och därför är du inte ett intressant "projekt"

Haha, det var inte riktigt så jag menade. Utan snarare att de enda jag dejtat med högskoleutbildning sedan jag lämnade universitet var sjuksköterskor. Inte att jag enbart dejtar sjuksyrror. Annars är det väl gymnasial utbildning de flesta har, så det där med akademiska krav är ganska irrelevant.
Citera
2024-05-04, 12:09
  #72
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drainerx
Haha, det var inte riktigt så jag menade. Utan snarare att de enda jag dejtat med högskoleutbildning sedan jag lämnade universitet var sjuksköterskor. Inte att jag enbart dejtar sjuksyrror. Annars är det väl gymnasial utbildning de flesta har, så det där med akademiska krav är ganska irrelevant.

Ah okej.

Tror nog ändå att mitt sista stycke har en viss relevans. Såg att annan användare är inne på samma spår. Du är lite för bra 😉

Har inga bra råd egentligen. Njut av solen. Få lite vårkänslor. Ha inte för bråttom med damerna. Tror ju att detta kommer lösa sig, universums vägar är outgrundliga. Luta dig tillbaka lite. Lycka till
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback