2024-05-03, 16:33
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lemmy124
Vasalund *host *host.

Din jävla tattarförening har damsugit kvartersklubbar under hela 1900-talet. Nu när Bajen börjar fulspela också är det ett hot mot fotbollen.

Snart är ni omsprungna och sanningen svider. Sug slak.
Trams.

Vi hakar visserligen på ert jävla skit med AIK Solna FK, vilket naturligtvis är vidrigt, men sålänge dom spelar i typ division 7 kommer jag förtränga dess existens och hoppas att projektet dör på egen hand innan det hinner ställa till med skada. Det är dock en enorm skillnad på samarbetsklubbar som Vasalund och farmarlag som HTFF, och det vet du om. Att likställa de två är bara tramsigt.

Sen vadå damsuga kvartersklubbar? Vi lyfter in några talanger i dom äldre grupperna. Det är ni och BP som har hundratrettiofem ungdomslag som tar in alla med två ben som är villiga att betala och flyttar upp dom bästa i era 'utvecklingslag'. Skäms ni inte?
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Agree to disagree.
Det är bara titta på hur många spelare i elitfotbollen som har ett förflutet i HTFF och hur många som spelat i FC Stockholm för att peka på att du har fel.

Töntigt av dig att göra farmarlag till en MDMF fråga med tanke på att det alltid funnits farmarlag. Så fort folk inte gillar något så skriker dom "MDMF" oavsett om det har något med MDMF att göra eller inte. Men när resonera är jobbigt så är det lät att skrika MDMF istället.

Skämmas för era farmarklubbar och Aik BK kan du göra, om du vill.
Jag skäms över vårt farmarlag. Tro inget annat. Riktigt vidrigt projekt är det, och sånt där är ett enormt hot mot svensk fotboll på sikt. Dystert att SvFF inte har cojones nog att sätta stopp för skiten.

En fotbollsklubb ska ha ett elitlag i seriesystemet, allt annat är naturligtvis trams. Att jag ens behöver förklara detta är dystert som fan.
Senast redigerad av Teu 2024-05-03 kl. 16:39.
Citera
2024-05-03, 18:08
Moderator
vfs avatar
Cuper i Europa är inte topic/Mod
Citera
2024-05-03, 18:11
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Yalkouyé till Djurgår'n då?

Är han redo för ett riktigt topplag med Europaspel?

Då borde han väl gå till MFF? Han är van att spela på riktigt fotbollsunderlag.
Citera
2024-05-03, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erikp121
När spelade ni mästarcup senast, valfri idrott?

Nu är det ju (ickehockey)Allsvenskantråden så jämförelsen BKH och Hammarby IF får göras ur ett herrfotbollsperspektiv.

Hammarby IF är mer framgångsrika över tid enligt maratontabellen. Tillämpar man andra metoder kan man säkert vaska fram någon obskyr cuptitel och hävda mer framgång, men som vi alla vet betyder ju cupen ingenting bara att kolla på ickefirandet efter straffdramat 1 maj. När bucklan lyftes hade halva malmoepubliken gått hem. Man hävdar sedan att det uteblivna firandet beror på att det inte är CL man har vunnit så jag sitter här och väntar på mff:s framtida CL-firande.

SS.

Bajen har den sämsta målskillnaden som ett lag har haft någonsin. (Falkenberg var nära att slå det rekordet för inte så länge sedan men 0-7 i sista omg gav bara -59). Inte ens Billingsfors slår er 24/25 säsong med 23-83 i målskillnad och -60.

Ni har fler men sämre säsonger i maratontabellen än vad Häcken har så mängd kan man ge er absolut men Häckens poängsnitt är bättre. De är bara Häcken och Öster av de lagen längre ned i maratontabellen som har fler segrar än förluster. Så trots att Häcken åkte ur 5 av sina 8 första säsonger har man repat sig till fler segrar än förluster.
Citera
2024-05-03, 19:43
Medlem
lemmy124s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gnirfengnorfen
Bajen har den sämsta målskillnaden som ett lag har haft någonsin. (Falkenberg var nära att slå det rekordet för inte så länge sedan men 0-7 i sista omg gav bara -59). Inte ens Billingsfors slår er 24/25 säsong med 23-83 i målskillnad och -60.

Ni har fler men sämre säsonger i maratontabellen än vad Häcken har så mängd kan man ge er absolut men Häckens poängsnitt är bättre. De är bara Häcken och Öster av de lagen längre ned i maratontabellen som har fler segrar än förluster. Så trots att Häcken åkte ur 5 av sina 8 första säsonger har man repat sig till fler segrar än förluster.

Se där ännu ett rekord till Bajen. Vi kan inte sluta vinna.

Skämt åtsido när Cokehyena börjar backa än vet man attdet är dags att tat lita launa.
Citera
2024-05-03, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Då borde han väl gå till MFF? Han är van att spela på riktigt fotbollsunderlag.

Gissar på att blåvitt säljer för lågt till typ holland eller nåt sånt.
Citera
2024-05-03, 21:36
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredrik29
Gissar på att blåvitt säljer för lågt till typ holland eller nåt sånt.
Knappast. Det är tveklöst den mest spännande talangen i allsvenskan 2024 såhär långt. Dom lär spräcka sitt egna transferrekord rätt rejält iallafall.
Citera
2024-05-03, 22:21
Medlem
Skarparattarns avatar
Jag kan avslöja morgondagens matcher redan nu HBK Mjällby och Häcken vinner.
Citera
2024-05-03, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Knappast. Det är tveklöst den mest spännande talangen i allsvenskan 2024 såhär långt. Dom lär spräcka sitt egna transferrekord rätt rejält iallafall.

Mycket möjligt men det är ändå blåvitt dom är ju inte kända för att lyckas med storaffärer precis och finns säkert en stor vfk till hans afrikanska klubb. Jävligt spännande spelare dock.
Citera
2024-05-04, 05:46
Medlem
Londons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lemmy124
Se där ännu ett rekord till Bajen. Vi kan inte sluta vinna.

Skämt åtsido när Cokehyena börjar backa än vet man attdet är dags att tat lita launa.

Haha
Citera
2024-05-04, 08:19
Medlem
OvissFramtids avatar
Angående Bergvall-snacket så får man väl ta och krypa till korset.

Trodde inte att han skulle gå ner sig så mycket som han gjort under våren. Han blev totalt neutraliserad av Pena i cupfinalen, såg nästan ut som en juniorspelare när Pena flera gånger snodde bollen. Eftersom jag är minst lika mycket intresserad av vårt landslag som jag är av Malmö FF tycker jag det är synd på något sätt då det är en stor talang.

Vad har hänt? Formsvacka? Han har sett lite loj och frånvarande ut, har han tankarna någon annanstans? Förväntade mig att han skulle explodera på riktigt under våren efter att han fått till en storflytt. Kanske han går på halvfart för att vila inför den riktiga prövningen i Tottenham? Han kanske ser detta som en slags semester innan det riktiga allvaret börjar? Man blir ju lite orolig.
Citera
2024-05-04, 09:06
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Angående Bergvall-snacket så får man väl ta och krypa till korset.

Trodde inte att han skulle gå ner sig så mycket som han gjort under våren. Han blev totalt neutraliserad av Pena i cupfinalen, såg nästan ut som en juniorspelare när Pena flera gånger snodde bollen. Eftersom jag är minst lika mycket intresserad av vårt landslag som jag är av Malmö FF tycker jag det är synd på något sätt då det är en stor talang.

Vad har hänt? Formsvacka? Han har sett lite loj och frånvarande ut, har han tankarna någon annanstans? Förväntade mig att han skulle explodera på riktigt under våren efter att han fått till en storflytt. Kanske han går på halvfart för att vila inför den riktiga prövningen i Tottenham? Han kanske ser detta som en slags semester innan det riktiga allvaret börjar? Man blir ju lite orolig.
Nu var visserligen cupfinalen hans klart sämsta insats sedan han kom till Djurgården. Det var t o m en av dom värsta insatser jag sett sedan av någon sedan Emil Wahlströms dagar. Passningsspelet var som hämtat ur en skräckfilm. Tror fan att Freddy Krüeger hade satt fler passningar till rätt adress? Eller åtminstone närmare rätt adress? 🤔

Men om vi bortser från cupfinalen?Har han verkligen gått ned sig? Eller har det varit exakt samma mellanmjölk som vi såg förra året?

Ändå finns det knappt en enda expert som vågar lyfta frågeställningen då det är exakt lika förbjudet som att ifrågasätta Greta.
Senast redigerad av trazkei 2024-05-04 kl. 09:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in