2024-05-03, 19:51
Medlem
bema56s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeHPNemesis12345.
Kreml missnöjd med Shoigu

https://wydarzenia.interia.pl/raport-ukraina-rosja/news-drugie-dno-spotkania-analitycy-mowia-o-checi-ukarania-szojgu,nId,7488570
Ja det verkar som Sjojgus dagar är räknade! Han lovade Putin att de skulle inta en större stad typ Odessa innan Oktober förra året. Nu blev det bara ruinstanden Bachmut en håla mindre än Finspång.

Jag tror inte att Sjojgu kommer att leverera nåt som Putte kan yvas över på SegerDagen 9 maj...
Bara 6 dagar kvar! Hur ser oddsen ut på spelbolagen?
Citera
2024-05-03, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Daniel Davis, överstelöjtnant i US Army med stridserfarenhet från Desert Storm mm. ger en 2-minuters snabbsammanfattning av Ukrainas utsikter i kriget:

https://www.bitchute.com/video/fTE6HL17WeWE/
Han slår fast att Ukraina aldrig kommer att vinna genom enbart militär styrka. Vilket alla har insett vid det här laget.

Nu handlar det om att helt enkelt göra kriget så kostsamt för ryssarna att de till slut ger upp. Det är Ukrainas och Västs nuvarande strategi, och då krävs det givetvis stora mängder vapen i ukrainska soldaters händer, i kombination med hårdast möjliga sanktioner och politiska påtryckningar.

Håller vi bara fast vid denna linje, vilket allt talar för att vi kommer att göra, så ser chanserna för seger goda ut.
Citera
2024-05-03, 19:56
Medlem
Citat:
"Tro mig när jag säger att det inte finns en chans att Ukraina någonsin kommer att lyckas i sitt krig mot Ryssland. Det existerar ingen väg till militär seger för Ukraina, punkt."

Inget inlindat skitsnack där inte...
Vad är poäng att plocka fram en senilgammgubbe som inte vet ett skit? Ryzzland är på väg mot undergången, tyvärr! Putler fördärvar din framtid käre vän! Fly till väst innen det är för sent🤓🤓
Citera
2024-05-03, 20:03
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bema56
Varför har bara hans vice försvarsministrar blivit arresterade och anklagade för förräderi?
Påminner om då alla utveckllare och forskare på robotar blev arresterade för förräderi?

Verkar som man direkt griper höga militärer mm för påhittade orsaker om inte allt passar bunkerdvägen?

Alla stjäl så man väljer vissa som stjäl för mycket för sin position, och som syndabockar. Shouigi kan också åka dit om Putin bestämmer att han också stjäl för mycket (Och jag tror man behöver konfiskera de enorma tillgångarna hos vissa oligarker för att bekosta kriget). Så snaran dras långsamt åt för alla där kretsen tillåtna tjuvar gradvis minskar i antal.
Citera
2024-05-03, 20:07
Medlem
Drozds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stizze1
Vad är poäng att plocka fram en senilgammgubbe som inte vet ett skit? Ryzzland är på väg mot undergången, tyvärr! Putler fördärvar din framtid käre vän! Fly till väst innen det är för sent🤓🤓

Senil? Som övtlt i US Army vet han nog mer än oss alla i tråden om styrkeförhållanden i krig. Han har dessutom detaljstuderat rysk armédoktrin i egenskap av f.d. amerikansk officer stationerad i Europa efter kalla kriget.
Citera
2024-05-03, 20:10
Medlem
Citat:
Senil? Som övtlt i US Army vet han nog mer än oss alla i tråden om styrkeförhållanden i krig. Han har dessutom detaljstuderat rysk armédoktrin i egenskap av f.d. amerikansk officer stationerad i Europa efter kalla kriget.

Ja, vore intressant att höra honom förklara hur det kan gå så jävla dåligt för Ryssland. Varje dag i 2 år är det bara veckor kvar till Ukraina kollapsar.

Du tror inte problemet är att han är vatnik?

Det tror nämligen jag
Citera
2024-05-03, 20:15
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
"Tro mig när jag säger att det inte finns en chans att Ukraina någonsin kommer att lyckas i sitt krig mot Ryssland. Det existerar ingen väg till militär seger för Ukraina, punkt."

Inget inlindat skitsnack där inte...

Citat:
Nu var det ju inget jag påstod utan ett citat från en övtlt i US Army.
Okej. Är han ett orakel eller sådan expert att han så bergfast kan sia om framtiden med sin expertis?
Vad skiljer honom från exempelvis McGregor?

Sen, även om Ryssland vore så starka att de kan utplåna världen eller erövra den så skulle jag ändå tycka att Ryssland suger pung och kan inte för mitt liv förstå varför någon (som du) sitter och klappar händer åt Rysslands försök att utplåna en suverän nation. Du verkar tro att eftersom Putin är en stark/framgångsrik orch så är han beundrad, men så är det inte. Iaf jag tycker Ryssland är barbarer och att ni är sjuka som stödjer detta.
Citera
2024-05-03, 20:16
Medlem
Drozds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Ja, vore intressant att höra honom förklara hur det kan gå så jävla dåligt för Ryssland. Varje dag i 2 år är det bara veckor kvar till Ukraina kollapsar.

Du tror inte problemet är att han är vatnik?

Det tror nämligen jag

Här en annan vatnik som påstår att Rysslands armé är 15% större idag än när kriget började - general Chris Cavoli, Natos högste befälhavare i Europa:

https://www.msn.com/en-us/news/world/russia-s-army-is-now-15-bigger-than-when-it-invaded-ukraine-says-us-general/ar-BB1lrHp1
Citera
2024-05-03, 20:16
Medlem
Citat:
Daniel Davis, överstelöjtnant i US Army med stridserfarenhet från Desert Storm mm. ger en 2-minuters snabbsammanfattning av Ukrainas utsikter i kriget:

https://www.bitchute.com/video/fTE6HL17WeWE/

1) Daniel Davis har patrullerat på gränsen till DDR, i en tid då väst trodde att Sovjetunionen var oövervinnlig och kunde hitta på att rulla in i Europa med flera stridsvagnar än det finns myggor i Norrbotten.
Davis har med andra ord aldrig kämpat mot ryssen och aldrig haft erfarenhet med vad ryssen militära förmåga egentligen är i dagsläget.
2) Han påstår också att Ryssland kan producera hur mycket utrustning som helst. -Så mycket att dom var tvungna att be Nord-Korea om artillerigranater.
3) Dom har flera människor än Ukraina. Jovisst,-omotiverade alkisar som under tvång skickas till ett krig dom inte helt vet vad handlar om.
Ukrainska soldater är motiverade då dom slåss för sin existens och vet vad som kommer hända om dom förlorar.

Bullshit all the way Drozd. Du kom inte långt med den där.
Citera
2024-05-03, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Okej. Är han ett orakel eller sådan expert att han så bergfast kan sia om framtiden med sin expertis?
Vad skiljer honom från exempelvis McGregor?

Sen, även om Ryssland vore så starka att de kan utplåna världen eller erövra den så skulle jag ändå tycka att Ryssland suger pung och kan inte för mitt liv förstå varför någon (som du) sitter och klappar händer åt Rysslands försök att utplåna en suverän nation. Du verkar tro att eftersom Putin är en stark orch så är han beundrad, men så är det inte. Iaf jag tycker Ryssland är barbarer och att ni är sjuka som stödjer detta.

Han jobbar på en tankesmedja som verkar för att USA ska sluta hjälpa andra länder.
Så en väldig slump att han gör en analys att Ukraina är chanslöst.
Citera
2024-05-03, 20:20
Medlem
Citat:
Här en annan vatnik som påstår att Rysslands armé är 15% större idag än när kriget började - general Chris Cavoli, Natos högste befälhavare i Europa:

https://www.msn.com/en-us/news/world/russia-s-army-is-now-15-bigger-than-when-it-invaded-ukraine-says-us-general/ar-BB1lrHp1

Haha. Dumfan. Hur mycket större tror du Ukrainas armé är nu än 2014?

Ovan på det växer Nato. Det går bra nu.
Citera
2024-05-03, 20:21
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:

Jaha. Och? Normala människor drar slutsatsen att Ryssland är ett stört land som offrar så mycket för så otroligt lite. Att ryssen värderar människoliv lika lite som på Stalins tid. Sina egna dessutom. Inte mycket att vara stolt över. Baksmällan, Rysslands implodering och konsekvenserna kommer att gå i decennier.

Edit: En liten räkneövning för dig. Hur mycket mer Nato har Ryssland fått sedan den militära specialoperationen? Låter som en bra deal. Offra en ½ miljon för mera Nato!
Senast redigerad av Thelonegunman 2024-05-03 kl. 20:25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in