2024-05-03, 07:53
Medlem
reufvhatts avatar
Var kommer pengarna ifrån?
Aldrig i livet att hon vunnit dem, det hade vi sett och hört direkt.
Hon åker om och om till Helsingborg för att sätta in pengar.
Har hon börjat sälja sig själv? Eller säljer hon droger vid Knutan?
Någonting skumt gör hon som ger henne pengar..
2024-05-03, 07:54
Medlem
T2Franks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avantgarde19
Till Bent: Bumbi har Revolut, Svea Bank och nu IcaBanken

Citat:
Ursprungligen postat av jenjoh75
Ja vad sa hon? Att hon precis skaffat ICA-kort och hoppas kunna aktivera och sen föra över pengarna dit så hon kan handla? Undrar hur det funkar, behöver man bank-id för att aktivera sitt Ica-kort?

Man behöver bank-ID för att skaffa Ica-Banken. Hon kanske har skaffat Ica-KORT och tror att det är samma.

Men du kan givetvis inte skaffa ett konto på Ica-Banken genom att gå in på Ica och legitimera dig.

Ica-bank kort kommer hem på posten och ica-kort får du i butiken.
2024-05-03, 08:26
Medlem
Citat:
Vad läkaren skriver är nästan helt oväsentligt då FKs egna läkare gör bedömningen,

Jag tycker det är två olika saker. Det är möjligt att just hennes sjukdomsbild gör att hon inte kan ha ett vanligt arbete. Det vet jag inget om. Det i sig är mindre konstigt än att FK anser att hon ska ha bidraget OCH 30-40k extra varje månad när andra garanterat blir av med både bidrag och bostadstillägg om de helt plötsligt skulle fått in sådana summor pengar!
2024-05-03, 08:37
Medlem
Muppetys avatar
Hon säger det är fel på bankomaten; https://www.instagram.com/p/C6ek0nsoULH/?hl=sv
2024-05-03, 08:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av T2Frank
Man behöver bank-ID för att skaffa Ica-Banken. Hon kanske har skaffat Ica-KORT och tror att det är samma.

Men du kan givetvis inte skaffa ett konto på Ica-Banken genom att gå in på Ica och legitimera dig.

Hon sa ICA-kort och inte ICA-banken och jag antar att hon avser ett med betalfunktion men inte kredit. Och där kan man väl sätta in befintliga pengar liksom och sen handla på ICA för? Det är nog det hon tänkt försöka göra eftersom hon inte kan ta ut pengarna på de sätt hon försökt. Om bank-ID behövs i nåt av stegen vet jag däremot inte.
2024-05-03, 09:07
Medlem
Citat:
Så jag förstår verkligen inte varför hon inte kan ingå i någon form av enklare daglig verksamhet några timmar i veckan?

Hon? Beblanda sig med skäggiga luffare så att hon spyr hela dagen? Hon tror hon är störst, bäst och vackrast.
2024-05-03, 11:38
Medlem
JohnnySamhalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Von.gris
Nu är det lite så här att jag petar på dom punkterna jag vet fäster på dåren och hennes pillerpundande är en känslig punkt för henne..och nice att jag har fått dig att garva med mina inlägg även om det inte var mitt syfte så vem vet kanske är du lika vidrig som mig eftersom det underhöll dig?

Välkommen till klubben vi har hasch och kakor i köket.

Gör jag det möjligt för såna som henne? Så du menar att mitt cannabisbruk är att jämföra med ett låt oss säga benzo/amfetamin/opiat missbruk eller försäljning av dessa substanser?

Du borde nog sätta dig och googla lite och förnya din kunskapsbank angående substanser och dess effekter, det finns numera legit information för allmänheten att ta del av via intranätet, hör och häpna det är även helt gratis.
Man tror inte längre att en holk leder till en spruta i benen. Just saying…

Vafan handlade inte tråden om mig? Lustigt.. kan ju bero på att jag inte är en offentlig person eller kreatör m.m jag som person finner ni nog föga ointressant skulle jag tippa på.

Jag vågar påstå att det är en viss skillnad på mig och dumbi, jag är livsnjutare - hon är efterbliven.
Med det sagt så glädjer det mig att jag trampar på fler och fler tår i tråden.

// 😂🐷 den garvande grisen.

Citat:
och hennes pillerpundande är en känslig punkt för henne

Minns jag fel eller hade hon inte nån form av ryggskada som hon får piller utskrivet för?? Men du menar alltså att hon aktivt döljer sitt missbruk (eller "bruk vid behov") av opioider samt köper dessa svart? Det skulle ju faktiskt förklara mycket även om hon oxå har en intellektuell funktionsnedsättning i bakgrunden.

Jag har stundtals ett överflöd av tid i mitt liv så jag har småföljt bumbi sedan ganska lång tid tebax. Det som framförallt slår mej är att hon sällan tycks vara genuint lycklig eller tillfreds med saker. Hon verkar leva ett absurt tragiskt liv. Jag tycker inte direkt synd om henne för en hel del är ju hennes eget verk men helvete va deppigt allt verkar vara i hennes liv. Sitter en snubbe (finnes i min historik) i denna tråd som har en livlång crush på henne oxå å det om något är ju deppigt det med.

Denna tråd och Dumpen-tråden hamnar jag ofta i. Jag känner mej stundtals som ett geni då. men samtidigt så känner jag oxå hur hjärnsubstansen bara rinner ur mej, lol!
2024-05-03, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnySamhall
Minns jag fel eller hade hon inte nån form av ryggskada som hon får piller utskrivet för?? Men du menar alltså att hon aktivt döljer sitt missbruk (eller "bruk vid behov") av opioider samt köper dessa svart? Det skulle ju faktiskt förklara mycket även om hon oxå har en intellektuell funktionsnedsättning i bakgrunden.

Hon blir stel och får ryggskott ibland. (vem kan sitta på en pinnstol dygnet runt utan att det kostar i hennes ålder liksom?) Men brukar då hitta på att hon ska "opereras för diskbråck nästa torsdag" och undrar om någon har starka tabletter att sälja. Vid något tillfälle hade hon fått tag på en cancersjuk persons tabletter, som hon glatt visade upp! Hon har fått utskrivet nån gång. Men det har varit max 20 tabletter och enligt henne "för svaga, har någon nåt starkare?" Hon har ju noll i smärttröskel och har ringt ambulansen varje gång hon fått ont. De tar såklart inte med henne längre. Hon fick en röntgen förra året. Den visade inga diskbråck, helt normala förslitningar för att vara snart 40 och hon blev rekommenderad träning. Men hon misstolkade såklart utlåtandet och trodde hon hade fel höjd på sina kotor (det stod "i höjd med...") och brukar ta med sig toapapper och göra sina behov i sängen eller i nån bekants soffa vid de tillfällena. Sen står hon och dansar obehindrat samma kväll!
2024-05-03, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soffanloppan
Hon blir stel och får ryggskott ibland. (vem kan sitta på en pinnstol dygnet runt utan att det kostar i hennes ålder liksom?) Men brukar då hitta på att hon ska "opereras för diskbråck nästa torsdag" och undrar om någon har starka tabletter att sälja. Vid något tillfälle hade hon fått tag på en cancersjuk persons tabletter, som hon glatt visade upp! Hon har fått utskrivet nån gång. Men det har varit max 20 tabletter och enligt henne "för svaga, har någon nåt starkare?" Hon har ju noll i smärttröskel och har ringt ambulansen varje gång hon fått ont. De tar såklart inte med henne längre. Hon fick en röntgen förra året. Den visade inga diskbråck, helt normala förslitningar för att vara snart 40 och hon blev rekommenderad träning. Men hon misstolkade såklart utlåtandet och trodde hon hade fel höjd på sina kotor (det stod "i höjd med...") och brukar ta med sig toapapper och göra sina behov i sängen eller i nån bekants soffa vid de tillfällena. Sen står hon och dansar obehindrat samma kväll!

Glöm inte diagnosen ”ryggen har gått av” också som hon led av!
2024-05-03, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T2Frank

ICA-bankkort var det.
2024-05-03, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnySamhall

Jag har stundtals ett överflöd av tid i mitt liv så jag har småföljt bumbi sedan ganska lång tid tebax. Det som framförallt slår mej är att hon sällan tycks vara genuint lycklig eller tillfreds med saker. Hon verkar leva ett absurt tragiskt liv. Jag tycker inte direkt synd om henne för en hel del är ju hennes eget verk men helvete va deppigt allt verkar vara i hennes liv. Sitter en snubbe (finnes i min historik) i denna tråd som har en livlång crush på henne oxå å det om något är ju deppigt det med.

Denna tråd och Dumpen-tråden hamnar jag ofta i. Jag känner mej stundtals som ett geni då. men samtidigt så känner jag oxå hur hjärnsubstansen bara rinner ur mej, lol!
Bumbis ryggskada = rädd för att få ont i ryggen snarare mer en hjärnskada
2024-05-03, 14:54
Medlem
T2Franks avatar
Citat:
ICA-bankkort var det.

Ja det kan hon inte skaffa utan bank-id, inte ens ansöka om det.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in