2024-05-02, 13:44
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Inte en så oväntad trådstart och rubriksättning av TS.

Så klart är det extremt viktigt att poängtera att det är KVINNOR som blivit ertappade med att läcka.
Och inte alls bry sig om att båda könen "läcker information till kriminella gäng" dvs även män.

Kriminaliteten i sig är inte vad som intresserar eller upprör TS utan KVINNOR.

Det är inte förvånande, med tanke på att tråden ligger i sektionen "Feminism".

Ifall trådstartaren hade önskat fokusera på kriminalitet i allmänhet, så hade tråden placerats i sektionen "Brott och brottsbekämpning".

Så det är löjligt att du är upprörd över att en tråd i sektionen "Feminism" handlar om könsaspekter. Vilken sorts trådar förväntade du dig att få se under rubriken "Feminism"?
Citera
2024-05-02, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Påstår du att DN ljuger i sin granskning?
har redan sökt på "80% " i DNs hela artikelserie i ämnet, så? du får gärna citera var detta står i just DN.s artikel.

Men låt mig gissa......
Citera
2024-05-02, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Det är inte förvånande, med tanke på att tråden ligger i sektionen "Feminism".

Ifall trådstartaren hade önskat fokusera på kriminalitet i allmänhet, så hade tråden placerats i sektionen "Brott och brottsbekämpning".

Så det är löjligt att du är upprörd över att en tråd i sektionen "Feminism" handlar om könsaspekter. Vilken sorts trådar förväntade du dig att få se under rubriken "Feminism"?

Och varför tror du TS har valt att lägga uppgiften att polisen har problem med läckage av viktig information till gängkriminella just i sektionen feminism?

Vad har feminism med detta att göra?
Det handlar inte om nån könsaspekt!

Liksom inte så att kvinnor är mer korrupta än vad män är inom poliskåren.
Citera
2024-05-02, 14:44
Medlem
LadySwedens avatar
Sedan åtminstone 2020 har polisen känt till problemet;

"Vad ligger bakom sådana läckor, tror du?
– Missbruk kan vara en anledning. Köper du narkotika
av grovt kriminella har de direkt en hållhake på dig och kan kräva gentjänster. Sedan finns det anställda som har band till kriminella sedan uppväxten eller genom släkten. Vi ser också unga kvinnor som tar jobb inom polisen och lämnar information till pojkvänner."

https://polistidningen.se/2020/09/hon-spanar-pa-kriminella-kollegor/
Citera
2024-05-02, 15:09
Medlem
Citat:
har redan sökt på "80% " i DNs hela artikelserie i ämnet, så? du får gärna citera var detta står i just DN.s artikel.

Men låt mig gissa......

Citat:
Men en metod som sticker ut är gängkriminella män som groomar företrädesvis yngre men också lite äldre poliskvinnor till en sex- och/eller kärleksrelationer och sedan börjar använda dem för att få tillgång till information i polisens olika register och brottsutredningar som gängen kan ha nytta av för att ligga steget före och undvika att åka fast. 8 av 10 fall i DN:s utredning är av det slaget.

Det framkommer oerhört tydligt av DN:s granskning att gängkriminella inleder sexuella relationer i utbyte mot information. Du kanske menar att det är bögar inom polisen som inleder sexuella relationer med gängkriminella män? Eller menar du att det är polismän som inleder sexuella relationer med gängkriminella kvinnor? Du är rätt patetisk som försöker förneka att det är poliskvinnor som inleder sexuella relationer med gängkriminella män.

Gängen siktar in sig på just kvinnor och invandrare inom polisen och på polisutbildningarna. Redan på polisutbildningen siktar man in sig på kvinnor genom olika dejtingappar och så vidare, och självklart faller dessa kvinnor pladask för gängkriminella invandrare.

Det är inte bara poliskåren som infiltreras av gängkriminella genom att använda sig utav kvinnor utan även kriminalvården. Vi har tidigare läst om hur unga kvinnor infiltrerar fängelser och häkten och hjälper gängen.

https://www.svd.se/a/4okRMo/unga-kvinnor-infiltrerar-hakten-hjalper-gangen
Citat:
Narkotika, erbjudanden om sex innanför murarna – och en möjlighet att fortsätta göra affärer inifrån fängelset. De kriminella nätverken använder ofta unga kvinnor för att infiltrera kriminalvårdens häkten och anstalter.

Citat:
Liksom inte så att kvinnor är mer korrupta än vad män är inom poliskåren.

Du förnekar alltså DN:s granskning? Det är bara lögn alltihop?
Citera
2024-05-02, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Ditt inlägg tilför noll och intet. Du skämmer ut dig.

App, app app! Du ville ha en källa på mitt påstående. Jag gav dig det du ville ha, dvs. en källa på mitt påstående (du trodde väl inte att jag hade någon). Och då skriver du att "Ditt inlägg tillför noll och intet. Du skämmer ut dig." Det är nu du som skämmer ut dig. Jag hade källan och det var den jag skulle tillföra, inget annat.
Citera
2024-05-02, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Public Relations snack betyder ingenting alls. Det borde du fatta. Det är polisanställda kvinnor som är skyldiga, Det finns ingen feministisk genväg. Gapa och svälj, här är verkligheten.

Det är både manliga och kvinnliga poliser som läcker. Enligt poliskällor som Aftonbladet har pratat med. Men fortsatt: flertalet poliser (både manliga och kvinnliga) är inga korrupta rötägg. Flertalet poliser är anständiga och på rätt sida av lagen.
Citera
2024-05-02, 17:04
Medlem
Citat:
Inte en så oväntad trådstart och rubriksättning av TS.

Så klart är det extremt viktigt att poängtera att det är KVINNOR som blivit ertappade med att läcka.
Och inte alls bry sig om att båda könen "läcker information till kriminella gäng" dvs även män.

Kriminaliteten i sig är inte vad som intresserar eller upprör TS utan KVINNOR.

Japp. Uppenbart. Annars hade inte tråden legat i feministforumet. Finns ju redan flera andra trådar i andra delforum där fenomenet diskuteras.

TS och några fler verkar se kvinnor (och feminism) som roten till allt ont. Och varje halmstrå som visar något negativt om kvinnor, gör TS och hans gelikar upp till en stor höbal. För att få spy sin galla över kvinnor (och feminism).

Det är en fixering.
Citera
2024-05-02, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av priamos2014
Nej, det är inte bra, det är skandal.
Läcker man polisiär info till kriminella, så skall det självklart vara behäftat med mångåriga fängelsestraff.

Japp. Och vissa fall har gått till domstol också.
Citera
2024-05-02, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden

Du påstod att ett visst antal kvinnor inom polisen inte hade begått dessa brott. Du kan omöjligen veta att så är fallet. Snarare är ett stort mörkertal troligt eftersom det brukar finnas sådana mörkertal när vi talar om brottslighet.

Man ses som oskyldig till motsatsen har bevisats, inte sant? Så, ja. Jag kan absolut påstå att om det är cirka 30 kvinnliga (och manliga) poliser som gjort sig skyldiga till att läcka information till gängkriminella. Så är det 8195 kvinnliga poliser som inte gjort sig skyldiga till detta. Dvs.: en jädrigt stor majoritet.

Om du inte godtar mina siffror, varför ska jag då godta ditt "mörkertal"? Du vet lika lite som mig. Vi får alltså koncentrera oss på att det finns cirka 30 poliser (kvinnliga och manliga) som har läckt. Det är de siffror vi har över antalet poliser.
Citera
2024-05-02, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Som sagt:
Du får ta det med polisens utredare istället. Det är honom jag citerar.

Det har du inte sagt förut.
Citera
2024-05-02, 17:14
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Man ses som oskyldig till motsatsen har bevisats, inte sant? Så, ja. Jag kan absolut påstå att om det är cirka 30 kvinnliga (och manliga) poliser som gjort sig skyldiga till att läcka information till gängkriminella. Så är det 8195 kvinnliga poliser som inte gjort sig skyldiga till detta. Dvs.: en jädrigt stor majoritet.

Om du inte godtar mina siffror, varför ska jag då godta ditt "mörkertal"? Du vet lika lite som mig. Vi får alltså koncentrera oss på att det finns cirka 30 poliser (kvinnliga och manliga) som har läckt. Det är de siffror vi har över antalet poliser.
Fel

Jag vet att polisen själva säger att vi ska räkna med mörkertal. Jag vet alltså tydligen mer än du.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in