2024-04-28, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greger170
Hur lång tid kan man räkna med från provtagning till färdig analys på karolinska och ev ett besked ifrån en MRO läkare vid positivt test? Negativ hör man väl ingenting, men är inne på 11 dagar idag varav 7 är vardag. Provet togs den 17/4 skickades till karolinska. Pratar vi inom en vecka om det skulle vara något? Var för övrigt negativ på multisticka som dom testade med först innan dom skickade det ändå till karolinska.

Hade de varit något avvikandd hade du hört något efter en vecka (5 arbetsdagar) från prov till svar är 3-4 dagar vanligtvis
Citera
2024-04-28, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nasse1897
Hade de varit något avvikandd hade du hört något efter en vecka (5 arbetsdagar) från prov till svar är 3-4 dagar vanligtvis

Tack för informationen! 🙏🏻
Citera
2024-04-29, 02:49
Medlem
emmuuts avatar
Är det någon som vet om man kan neka UP på psyk? Åker dit för puls och blodtryck ibland för att få adhd medicin utskrivet och får då även lämna piss. Kan dom neka mig min medicin om jag inte kan bevisa att jag är ren?

Det kan gå flera månader mellan besöken ibland vilket är lite konstigt. Då kan jag ju till exempel bara sluta knarka en vecka innan besöket och vara ren, även fast jag har knarkat som fan i 6 veckor innan det men det kommer ju dom aldrig veta. Så hur tänker dom där egentligen?

Någon kunnig? Sökt lite men hittar inget rakt och ärligt svar. Kanske letade dåligt, ber om ursäkt i så fall.
Citera
2024-04-29, 19:51
Medlem
Tjena Tjena!

Någon som vet hur länge saker sitter på test som enligt uppgift ska göras med tops under tungan? Ska tydligen göras random vid inpassage på nya jobbet. Sökt en hel del men hittar ej så mkt.
Citera
2024-04-29, 20:00
Medlem
isgetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emmuut
Är det någon som vet om man kan neka UP på psyk? Åker dit för puls och blodtryck ibland för att få adhd medicin utskrivet och får då även lämna piss. Kan dom neka mig min medicin om jag inte kan bevisa att jag är ren?

Det kan gå flera månader mellan besöken ibland vilket är lite konstigt. Då kan jag ju till exempel bara sluta knarka en vecka innan besöket och vara ren, även fast jag har knarkat som fan i 6 veckor innan det men det kommer ju dom aldrig veta. Så hur tänker dom där egentligen?

Någon kunnig? Sökt lite men hittar inget rakt och ärligt svar. Kanske letade dåligt, ber om ursäkt i så fall.

Finns någon lag som säger att alla är berättigad lika vård. Så om du inte behöver ta drogprover på allmänvården ska du inte heller behöva göra det på psyket. Dock verkar dom skita totalt i allt sånt på psykvård. Fast testa, skulle dom neka ditt legala tjack är det väl bara köpa några gubbar gatutjack och snorta i dig istället
Citera
2024-04-30, 16:16
Medlem
Någon som har koll på något tillförlitligt ställe vart man kan beställa drogtester för amfetamin med Cut off 300? Alltid handlat på apotek 365 men dom verkar ha slutat sälja testerna med 300 cut off värde.
Citera
2024-04-30, 23:05
Medlem
emmuuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isgeten
Finns någon lag som säger att alla är berättigad lika vård. Så om du inte behöver ta drogprover på allmänvården ska du inte heller behöva göra det på psyket. Dock verkar dom skita totalt i allt sånt på psykvård. Fast testa, skulle dom neka ditt legala tjack är det väl bara köpa några gubbar gatutjack och snorta i dig istället

Sant ju, ska ta upp den lagen du nämnde som ett argument vore ju mindre kul att behöva köpa gatutjack dock. I värsta fall får jag väl fortsätta pissa
Citera
2024-05-01, 06:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrkewk
Tjena Tjena!

Någon som vet hur länge saker sitter på test som enligt uppgift ska göras med tops under tungan? Ska tydligen göras random vid inpassage på nya jobbet. Sökt en hel del men hittar ej så mkt.

Beror helt på vad det är du tar men enligt karolinska så är det generellt sett 1-2 dagar i salivet.

Men det kan även påverkas av hur mycket du tar. Till exempel så kommer det sitta mycket längre om du tar 2 gram av något än om du bara tar 0,2 gram av den drogen.

Men till exempel kokain går ut rätt snabbt så tar du under 0.5 gram kokain så är det inte äns säkert att det syns 20 timmar efter intag.
Citera
2024-05-01, 14:47
Medlem
isgetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skyhigheating
Någon som har koll på något tillförlitligt ställe vart man kan beställa drogtester för amfetamin med Cut off 300? Alltid handlat på apotek 365 men dom verkar ha slutat sälja testerna med 300 cut off värde.

Amazon har ett bra och brett utbud inom det mesta.
Citera
2024-05-01, 16:31
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av skyhigheating

Dinatester är grymt bra, betala med Swish innan 15.00 så postar dom samma dag!
Citera
2024-05-02, 11:30
Medlem
Läste att vid screening syns kokain i urin upp
till 6 dagar. Cut of värde 150, innebär det att man har upp till 75 i urinen efter 12 dagar?

Precis gjort pisse-prov och drog två linor för ca 12 dagar sedan så blev lite nervös nu fan.
Innan dess är det länge sedan jag rört något.
Citera
2024-05-02, 13:12
Medlem
isgetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av basicjavaSWE
Läste att vid screening syns kokain i urin upp
till 6 dagar. Cut of värde 150, innebär det att man har upp till 75 i urinen efter 12 dagar?

Precis gjort pisse-prov och drog två linor för ca 12 dagar sedan så blev lite nervös nu fan.
Innan dess är det länge sedan jag rört något.

Nä det fungerar inte så. Du pissade antagligen rent efter några dagar. Kokain går snabbt ut ur urinen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in