Citat:
Iradeorumongot. Du borde inte projicera att du bara kan pincettrunka som ett efterblivet inavel vilket passar bättre än att bli förnedrad på grund av dina obefintliga kognitiva förmågor på flashback.
Dagens system kom främst under 1900-talet medans det tidigare fria systemet användes i olika former redan på 1600-1700-talet tex fram tills att det nya kom. Just för att det höll på lång sikt. Din nazistiska politik finns dock inte i något land fullt ut. Och det funkade inte i Tyskland heller.
Du projicerar att du blir ännu mer förnedrad. Förmodligen på grund av allt heroin. Du har hela tiden hävdat att riskfri ränta existerar och därför motsätter du dig det. Du använder bara nasselögner för att du inte kan hantera sanningen. Medans jag har bevisat att riskfri ränta inte är ett faktiskt problem då det inte kan existera då all uppehållen konsumtion bygger på risk. Att du heller inte förstår att riskfri alternativ inte kan existera bygger såklart på dina obefintliga kognitiva förmågor. Återigen så kan ett riskfritt alternativ inte existera eftersom framtida förändringar marknadsförhållanden alltid innebär risk.
Dagens system kom främst under 1900-talet medans det tidigare fria systemet användes i olika former redan på 1600-1700-talet tex fram tills att det nya kom. Just för att det höll på lång sikt. Din nazistiska politik finns dock inte i något land fullt ut. Och det funkade inte i Tyskland heller.
Du projicerar att du blir ännu mer förnedrad. Förmodligen på grund av allt heroin. Du har hela tiden hävdat att riskfri ränta existerar och därför motsätter du dig det. Du använder bara nasselögner för att du inte kan hantera sanningen. Medans jag har bevisat att riskfri ränta inte är ett faktiskt problem då det inte kan existera då all uppehållen konsumtion bygger på risk. Att du heller inte förstår att riskfri alternativ inte kan existera bygger såklart på dina obefintliga kognitiva förmågor. Återigen så kan ett riskfritt alternativ inte existera eftersom framtida förändringar marknadsförhållanden alltid innebär risk.
Pzykoplutten. Det är nästan lite synd om dig. Men bara nästan. För du har verkligen den grövsta variant av Dunning-Kruger som jag någonsin stött på. Alla din inlägg är intellektuell lyteskomik. Likt en flashbackversion av serien ”I en annan del av Köping”.
Du vill alltså ha ett FRB-system utan en statlig CB som ”lender of last resort”. Det är helt korrekt att det testats ett flertal gånger sen 1600-talet och ständigt med samma resultat. Bankkrasch. Systemkrasch. Men man brukar ju förstås säga att definitionen av en dåre är någon som gång på gång prövar samma sak och alltid förväntar sig ett annat utfall. Det stämmer in på dig. I NS-Tyskland infördes faktiskt inte det banksystem jag förordar mer än partiellt. Dagens Island och Kina däremot.
Infantilt svammel är verkligen ditt signum. Jag tror inte att du ens själv har någon koll längre på vad du skriver i dina skitposter. Det finns inget som ens påminner om något jag skrivit. I grunden handlar det om att du saknar kunskaper om teorin på området med tidspreferens och riskfri ränta. Men även en liten efterbliven snorbusmumsare till sopa som du borde fatta att ett räntefritt konto hos en statlig CB inte är exponerat för marknader.