2024-05-02, 05:52
Medlem
Kalle-Dussin-XIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sixten301
Står på wikipedia att buprenorfins biotillgänglighet buckalt är 65% i jämförelse med nasalt 48%. Någon som vet om detta stämmer eller har provat själv och märkt någon skillnad?

Länk till studien om någon är intresserad: https://www.pbm.va.gov/PBM/clinicalguidance/abbreviatedreviews/Buprenorphine_NX_Buccal_Film_BUNAVAIL_%20Abbreviat ed_Review.pdf

Länk till wiki: https://en.wikipedia.org/wiki/Buprenorphine

Jag tog suboxonefilmerna bucklat när jag hade dom. Dom tas iaf upp mycket snabbare än tabletterna gör som smälter sublingualt och effekten får betydligt högre topp men jag upplevde samtidigt att effekten försvann också väldigt fort, så jag ville ha mer redan samma kväll. Sublinguala tabletter är helt klart att föredra!
Citera
2024-05-02, 19:02
Medlem
sixten301s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Dussin-XII
Jag tog suboxonefilmerna bucklat när jag hade dom. Dom tas iaf upp mycket snabbare än tabletterna gör som smälter sublingualt och effekten får betydligt högre topp men jag upplevde samtidigt att effekten försvann också väldigt fort, så jag ville ha mer redan samma kväll. Sublinguala tabletter är helt klart att föredra!

Tack, då fortsätter jag med sublingualt och nasalt!
Senast redigerad av sixten301 2024-05-02 kl. 19:04.
Citera
2024-05-09, 16:07
Medlem
Kalle-Dussin-XIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sixten301
Tack, då fortsätter jag med sublingualt och nasalt!

Jag tycker att effekten av att ta suboxone-film buckalt (kinden) påminner mycket om nasalt intag; Snabb effekt som dalar väldigt fort. I russyfte är det såklart bättre men ur underhållningssyfte är det värdelöst. Tabletter som tas under tungan har långsamt påslag och som varar betydligt längre
Citera
2024-05-09, 23:10
Medlem
Citat:
Jag tycker att effekten av att ta suboxone-film buckalt (kinden) påminner mycket om nasalt intag; Snabb effekt som dalar väldigt fort. I russyfte är det såklart bättre men ur underhållningssyfte är det värdelöst. Tabletter som tas under tungan har långsamt påslag och som varar betydligt längre

Någon som också tycker oxone är uselt i rus jämfört med Subutex ( inte alls samma rus känns det som man får inte till det här riktiga nickandet även vid små doser nasalt och den äckliga apelsin smaken …
Citera
2024-05-10, 07:50
Medlem
Kalle-Dussin-XIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jurkan143
Någon som också tycker oxone är uselt i rus jämfört med Subutex ( inte alls samma rus känns det som man får inte till det här riktiga nickandet även vid små doser nasalt och den äckliga apelsin smaken …

När man tar det sublingualt är dock citronsmaken att föredra framför tabletter som bara innehåller Buprenorfin
Citera
2024-05-12, 01:36
Medlem
Citat:
När man tar det sublingualt är dock citronsmaken att föredra framför tabletter som bara innehåller Buprenorfin

Ruset ? Känns som att oxone inte ger lika skönt rus som vanliga Subutex
Citera
2024-05-12, 01:51
Medlem
Vad är skillnaden skulle ni säga på Subutex och suboxone (nasalt) när det kommer till ”rus”

Upplever att Subutex ger ”skönare” rus än suboxone dessutom så smakar den där apelsin smaken inte bra alls rätt in i näbben.. Känns som att det går ur fortare också. Någon annan som upplever samma ? Blir absolut inte lika skön på suboxone .. Hjälper visserligen så man inte blir dålig..
Citera
2024-05-12, 16:25
Medlem
Kalle-Dussin-XIIs avatar
Citat:
Vad är skillnaden skulle ni säga på Subutex och suboxone (nasalt) när det kommer till ”rus”

Upplever att Subutex ger ”skönare” rus än suboxone dessutom så smakar den där apelsin smaken inte bra alls rätt in i näbben.. Känns som att det går ur fortare också. Någon annan som upplever samma ? Blir absolut inte lika skön på suboxone .. Hjälper visserligen så man inte blir dålig..

Subutex börjar verka efter 15-20 minuter
Subuxone efter ca 40 minuter
Vid nasalt intag
Utöver det är det ingen som helst skillnad på rusen. Kanske att Subutex känns lite cleanare på något vis
Citera
2024-05-13, 15:44
Medlem
yournotlikemes avatar
Citat:

Tex utan Naloxon är alltid värt att lägga en extra hundring för eller femtiolapp. Det är märkbar skillnad på att snorta tex 2mg av en fransk Subutex och en svensk Bunalict med Naloxon i.
Citera
2024-05-17, 21:51
Medlem
Kalle-Dussin-XIIs avatar
Jag har börjat få svullna ben (vätskeansamling) och nån mupp sa att det är en biverkning av Suboxonen, och då främst från nasloxonet. Trams!
Eller är det någon annan som fått det?

Beror säkert på all Gabapentin jag äter och att jag dricker alkohol som en ryss!
ska boka tid hos vårdcentralen.
Citera
2024-05-20, 22:27
Medlem
Citat:
Jag har börjat få svullna ben (vätskeansamling) och nån mupp sa att det är en biverkning av Suboxonen, och då främst från nasloxonet. Trams!
Eller är det någon annan som fått det?

Beror säkert på all Gabapentin jag äter och att jag dricker alkohol som en ryss!
ska boka tid hos vårdcentralen.

Dummaste jag hört. Du har hjärtsvikt efter alkoholen.
Citera
2024-05-22, 08:46
Medlem
Kalle-Dussin-XIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R1D2
Dummaste jag hört. Du har hjärtsvikt efter alkoholen.

Kan vara så!
Jag röntgade lungorna igår för dom trodde att dom hade hittat någon förändring på vänster lunga, vilket inte var fallet. Däremot så såg dom att jag hade ett litet förstorat hjärta! Det beror såklart på mina intag av Alkohol, Metylfenidat och bitvis Amfetamin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in