2024-04-30, 06:35
Medlem
Fangfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Al-Thar
Det ska bli behagligt vårväder några dagar och du börjar prata om torka? Jobbar du möjligen på svt?
Vänta bara, nu kommer katastrofrubrikerna om att jorden håller på brinna upp igång igen bara för det blir behagligt väder några dagar.
Nej jag jobbar inte på svt. Men om minnet inte sviker så har april/maj/juni varit väldigt torra de senare åren i södra Sverige. Börjar dock bli gammal så minnet kan svika.
Citera
2024-04-30, 09:44
Medlem
Är det verkligen sant? Skiner verkligen solen nu? Är den 8 månader långa vintern över eller drömmer jag?
Citera
2024-04-30, 12:25
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Är det verkligen sant? Skiner verkligen solen nu? Är den 8 månader långa vintern över eller drömmer jag?
Det är sant.
Som att landa i djupaste kosmos, snövintern från i höstas är äntligen över...ett tag.
Citera
2024-05-01, 09:29
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Det ska bli behagligt vårväder några dagar och du börjar prata om torka? Jobbar du möjligen på svt?
Vänta bara, nu kommer katastrofrubrikerna om att jorden håller på brinna upp igång igen bara för det blir behagligt väder några dagar.
"Värmebölja över Sverige! Totalt eldningsförbud!!!"
Vad är det, 3 dagen med fint vårväder efter ett rent snöhelvete på 7 månader?
Inget väder tycks längre vara normalt, allting är antingen minuskatastrof eller pluskatastrof.
Hur har människan överlevt så många tusen år egentligen?
Citera
2024-05-01, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StigEngstrom
"Värmebölja över Sverige! Totalt eldningsförbud!!!"
Vad är det, 3 dagen med fint vårväder efter ett rent snöhelvete på 7 månader?
Inget väder tycks längre vara normalt, allting är antingen minuskatastrof eller pluskatastrof.
Hur har människan överlevt så många tusen år egentligen?

Journalister och miljöalarmister som försöker skapa sensationsrubriker av allt för att driva sin egen agenda.
Vädret och klimatet har alltid varierat, speciellt här i norden. Helt normalt.
Citera
2024-05-01, 20:49
Medlem
SlagenSvensks avatar
Ja blir lite nervis numera före sommaren. Ska det bli en varm o fuktig sommar eller blir det en sval svensk sommar? Det frågar jag mej själv.

Med el ninjo kan det bli en het sommar, kanske 38C nånstanns men någon 2018 värmebölja tror jag inte på. Juni sval och regnig (som det ska vara), juli varm jämnt med nån topp, augusti varm med regn.
SS säger: en varmare sommar än normalt med lite mer regn än vanligt.

/SS
Citera
2024-05-01, 23:07
Citat:
Ursprungligen postat av SlagenSvensk
Ja blir lite nervis numera före sommaren. Ska det bli en varm o fuktig sommar eller blir det en sval svensk sommar? Det frågar jag mej själv.

Med el ninjo kan det bli en het sommar, kanske 38C nånstanns men någon 2018 värmebölja tror jag inte på. Juni sval och regnig (som det ska vara), juli varm jämnt med nån topp, augusti varm med regn.

/SS

Jag tar det alla dagar i veckn
Citera
2024-05-02, 06:52
Medlem
Fangfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SlagenSvensk

/SS
Ja, att det blir varmare än normalt är väl standard. Nån grad eller två är ok, men en 2018 sommar vill jag absolut inte ha. Då tar jag hellre en "skitsommar".
Citera
2024-05-03, 00:01
Medlem
Enligt Nitzans majprognos verkar det bli en blandad kompott resten av månaden.
Citera
2024-05-03, 04:49
Medlem
I år kom alltså sommaren (i större skala) den 28/4 till Sydsverige

https://www.smhi.se/vader/observationer/arstidskarta/
Citera
2024-05-03, 11:31
Medlem
Klappasäftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av birgerfurugaard
I år kom alltså sommaren (i större skala) den 28/4 till Sydsverige

https://www.smhi.se/vader/observationer/arstidskarta/

Vintern kommer tillbaka om några dagar.
Citera
2024-05-03, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klappasäften
Vintern kommer tillbaka om några dagar.

Nja, i mellansvenska Uppsala ska det enl https://www.klart.se/se/uppsala-l%C3...A4der-uppsala/ bli några dagar (må 6/5 - on 8/5) med maxtemp på +10, därefter lite varmare igen, men ej ca +20, som idag o imorgon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in