Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-23, 20:45
  #20377
Medlem
Någon som vet om Lyrica kan hjälpa mot ångesten i en jävlig kola-avtändning?
Citera
2024-04-23, 22:00
  #20378
Medlem
Psykosleks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forvirradhona
Någon som vet om Lyrica kan hjälpa mot ångesten i en jävlig kola-avtändning?

Ångestlindring diskriminerar inte
Citera
2024-04-27, 17:49
  #20379
Medlem
Lyrica är fan läskigt!

Ordinerad det sedan förra sommaren, 600 mg fördelat på 3 ggr. Jag är lite förkyld och hängig och deppig då jag inte tagit kola på en vecka eller nåt. Glömmer av någon jävligt märklig anledning gårdagens lunch samt kvälls-lyrica. Och dagens morgon och lunch-lyrica. Så missade 800mg. Och på förmiddagen börjar jag må risigt. Hjärtklappning, lite illamående, svettig.

Detta eskalerar så jäkligt så jag ligger i sängen, hög puls, illamående som fan, ansiktet kallsvettigt. Så låg jag i typ 1,5 timme. Var nära att ringa ambulans för jag trodde hjärtat skulle lägga av. Då slår det mig - lyrican! Får i mig 300 mg. En dryg timme senare är jag bara lite småhängig och deppig. När jag för 2 tim sedan trodde jag skulle dö

Hur fan är det möjligt?! Medicinen hjälper mig men på ett sätt önskar jag att jag aldrig hade börjat med den.
Citera
2024-04-27, 18:13
  #20380
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forvirradhona
Lyrica är fan läskigt!

Ordinerad det sedan förra sommaren, 600 mg fördelat på 3 ggr. Jag är lite förkyld och hängig och deppig då jag inte tagit kola på en vecka eller nåt. Glömmer av någon jävligt märklig anledning gårdagens lunch samt kvälls-lyrica. Och dagens morgon och lunch-lyrica. Så missade 800mg. Och på förmiddagen börjar jag må risigt. Hjärtklappning, lite illamående, svettig.

Detta eskalerar så jäkligt så jag ligger i sängen, hög puls, illamående som fan, ansiktet kallsvettigt. Så låg jag i typ 1,5 timme. Var nära att ringa ambulans för jag trodde hjärtat skulle lägga av. Då slår det mig - lyrican! Får i mig 300 mg. En dryg timme senare är jag bara lite småhängig och deppig. När jag för 2 tim sedan trodde jag skulle dö

Hur fan är det möjligt?! Medicinen hjälper mig men på ett sätt önskar jag att jag aldrig hade börjat med den.

Hur fan det är möjligt? Jo för det är väl känt att abstinensen på Lyrica (för vissa) är värre än benzo och opiater.. du har ett helvete framför dig om du vill lägga av 😔
Citera
2024-04-27, 18:25
  #20381
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bongx
Hur fan det är möjligt? Jo för det är väl känt att abstinensen på Lyrica (för vissa) är värre än benzo och opiater.. du har ett helvete framför dig om du vill lägga av 😔
Jag har gått av både benso och oxy och då mådde jag inte som jag mådde nu. På bara ett dygn. Var verkligen nära att ringa ambulans och jag är inte speciellt klen av mig. 💪 Sen spelar det säkert också in att jag är lite sjuk, och sorg/sug efter kola.

Men givetvis trappas det ut långsamt om jag skulle vilja sluta med Lyrica, eller sänka dosen. Inte från 600 till noll på ett dygn.
Citera
2024-04-27, 18:31
  #20382
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forvirradhona
Jag har gått av både benso och oxy och då mådde jag inte som jag mådde nu. På bara ett dygn. Var verkligen nära att ringa ambulans och jag är inte speciellt klen av mig. 💪 Sen spelar det säkert också in att jag är lite sjuk, och sorg/sug efter kola.

Men givetvis trappas det ut långsamt om jag skulle vilja sluta med Lyrica, eller sänka dosen. Inte från 600 till noll på ett dygn.

Jo, det är nästintill en förutsättning att trappa ur om det ska vara möjligt öht. Hoppas du har pannbenet att ta dig igenom en urtrappning, jävka rävgift är lyrica
Citera
2024-04-27, 18:56
  #20383
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bongx
Jo, det är nästintill en förutsättning att trappa ur om det ska vara möjligt öht. Hoppas du har pannbenet att ta dig igenom en urtrappning, jävka rävgift är lyrica
Jag tog mig igen om sluta tvärt med oxy och benso samtidigt - vidrigt. Så jag hoppas att jag klarar en uttrappning lyrica.
Citera
2024-04-29, 11:16
  #20384
Medlem
Fick 300mg lyrica, men har fått ett EP-anfall av tram för några år sen så är orkar ej riskera det igen. Är det någon risk för anfall om man tar 300mg? I så fall slänger jag den.
Citera
2024-04-30, 19:41
  #20385
Medlem
Neolitikums avatar
Tunga piller, poppade 600mg som en polare bjöd på samt ett par joints. Ska undersöka mer hur det ska avnjutas då det gav ett psykedeliskt intryck och öppnade en hel värld jag inte visste fanns. Konstig medicin, fungerar väldigt individuellt antar jag, eller ska man bli så skev att man däckar på offentliga ställen, likt ett fyllo från stadsmissionen klientel?

Jag ger ✩ ✩ av ✩✩✩✩✩ möjliga.
Återkommer om jag ändrar till fler stjärnor.
Citera
2024-04-30, 19:45
  #20386
Medlem
Cakewets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neolitikum
Tunga piller, poppade 600mg som en polare bjöd på samt ett par joints. Ska undersöka mer hur det ska avnjutas då det gav ett psykedeliskt intryck och öppnade en hel värld jag inte visste fanns. Konstig medicin, fungerar väldigt individuellt antar jag, eller ska man bli så skev att man däckar på offentliga ställen, likt ett fyllo från stadsmissionen klientel?

Jag ger ✩ ✩ av ✩✩✩✩✩ möjliga.
Återkommer om jag ändrar till fler stjärnor.

Japp! Ta på tom mage o ät inget på 1 timme för bäst effekt
Citera
2024-04-30, 22:01
  #20387
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forvirradhona
Lyrica är fan läskigt!

Ordinerad det sedan förra sommaren, 600 mg fördelat på 3 ggr. Jag är lite förkyld och hängig och deppig då jag inte tagit kola på en vecka eller nåt. Glömmer av någon jävligt märklig anledning gårdagens lunch samt kvälls-lyrica. Och dagens morgon och lunch-lyrica. Så missade 800mg. Och på förmiddagen börjar jag må risigt. Hjärtklappning, lite illamående, svettig.

Detta eskalerar så jäkligt så jag ligger i sängen, hög puls, illamående som fan, ansiktet kallsvettigt. Så låg jag i typ 1,5 timme. Var nära att ringa ambulans för jag trodde hjärtat skulle lägga av. Då slår det mig - lyrican! Får i mig 300 mg. En dryg timme senare är jag bara lite småhängig och deppig. När jag för 2 tim sedan trodde jag skulle dö

Hur fan är det möjligt?! Medicinen hjälper mig men på ett sätt önskar jag att jag aldrig hade börjat med den.

Hur har du lyckats få 600x3 med Lyrica? Maxdos brukar vara 600mg per dag, ofta uppdelat på 2-3ggr per dag.

Inte konstigt att du får en avtändning och mår dåligt om du tar 1800mg per dag.
Citera
2024-05-01, 13:58
  #20388
Medlem
Ska eventuellt få Gabapentin på recept för smärtor. Brukat lyrica i nåt år, inga stora doser, kanske i snitt ca 500mg per dag eller nåt. Vet att de 2 liknar varandra farmakologiskt så frågan är kommer jag kunna sluta lyrican utan at när jag har Gabapentin?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback