2024-05-01, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Sen kanske det skulle behövas x antal samtal till soc för barnets skull.
Den misär som föräldrarna bidrar till och gottar sig i är rent av förkastligt.
Funderar lite på om soc följer vad som utspelar sig på sociala medier?
Då kan de ju inte missa vad de håller på med.
Citera
2024-05-01, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Varför ska han det?

Saxar.
Att anmäla sin oro för ett barn är ett sätt att ta ansvar för barnet. Som
anmälare behöver du inte vara säker på att barnet far illa, det räcker
att du misstänker det. Det är socialtjänsten som ska utreda barnets
situation och bedöma om barnet behöver det skydd eller stöd som de
förfogar över.
En anmälan är ofta en förutsättning för att
socialtjänsten ska kunna agera.
Om Jocke för egen person utifrån sin egen oro ringer till soc är en sak, men att uppmana sina följare att ringa ned soc och polis är banne mig inte ok.
Citera
2024-05-01, 11:44
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Colorgreenandpink
Om Jocke för egen person utifrån sin egen oro ringer till soc är en sak, men att uppmana sina följare att ringa ned soc och polis är banne mig inte ok.

Vet inte? Kluvet.. Det är banne mig inte Ok att inget görs. Att soc inte tar tag i detta. Kan nog behövas lite påtryckning för att få dom att vakna. Så jag ser inget fel i detta.
Att kontakta någon tidning är också bra.
När saker och ting kommer ut i tidningen brukar dom vakna.
Citera
2024-05-01, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Vet inte? Kluvet.. Det är banne mig inte Ok att inget görs. Att soc inte tar tag i detta. Kan nog behövas lite påtryckning för att få dom att vakna. Så jag ser inget fel i detta.
Att kontakta någon tidning är också bra.
När saker och ting kommer ut i tidningen brukar dom vakna.
Att kontakta de stora mediehusen hade varit bra, då lär de få eld i röven.
Citera
2024-05-01, 11:50
Medlem
Citat:
Funderar lite på om soc följer vad som utspelar sig på sociala medier?
Då kan de ju inte missa vad de håller på med.

Jag hoppas det för barnets skull.
Föräldrarna visar upp självmant sina föräldraförmågor och hur pass långt de är villiga att gå genom att utnyttja barnet för sin egna vinning och offentligt dessutom.
Barnet lever bland kanyler, notoriska lögnare, fifflare och används som vapen i föräldrarnas smutskastning i det offentliga.
Vanvård är det.
Citera
2024-05-01, 11:55
Medlem
Citat:
Jag hoppas det för barnets skull.
Föräldrarna visar upp självmant sina föräldraförmågor och hur pass långt de är villiga att gå genom att utnyttja barnet för sin egna vinning och offentligt dessutom.
Barnet lever bland kanyler, notoriska lögnare, fifflare och används som vapen i föräldrarnas smutskastning i det offentliga.
Vanvård är det.
Då blir det ju extra konstigt att de inte agerar, utan ist lägger ner.
Citera
2024-05-01, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Attityd
Chrippa satt på stream och sade att lilla C inte skulle gå i någon förskola, att han redan kollat upp med skola.
Han menade att lilla C ska gå i skola i Spanien. Att skolan kostar 60.000 kr/ per termin, eller år. Minns inte riktigt.
De har flyttat igen. Till en annan ort, brevid havet. Den nya lägenheten hyr de 2 månader, som kostar 2.600e/mån, 78 km2

Ska lilla C bo i olika lägenheter, eller hur tänker de?
Hans föräldrar skulle komma ner och hälsa på

Jag skrev förut om Olof.K att han reste runt så mycket så det kändes som han var efterlyst.
Får samma känsla här. C flyttar runt så mycket så man kan börja tro att han flyr

Billigt för 78 km2. Kunde inte låta bli 😄
Citera
2024-05-01, 12:06
Medlem
Citat:
Då blir det ju extra konstigt att de inte agerar, utan ist lägger ner.

Finns barn som skickas från fosterhem tillbaka till sina inkompetenta föräldrar, och tyvärr brukar det inte sluta så bra.
Citera
2024-05-01, 12:14
Medlem
Citat:
Finns barn som skickas från fosterhem tillbaka till sina inkompetenta föräldrar, och tyvärr brukar det inte sluta så bra.
Jag ger inte mycket för socialtjänsten, enligt mig så finns det en och annan eldsjäl, men överlag är de helt inkompetenta.

Att den här cirkusen rullar vidare, månad ut och månad in är även soc ansvariga för.

Om Julia och Chrippa inte står i begrepp att agera som ansvarsfulla föräldrar så SKA de rycka in.

Men de skiter i det.
Citera
2024-05-01, 12:44
Medlem
Citat:

Jo för dessa nyexade soc tjejer på 23 år som inte varit med om något i livet tror ALLTID att det bästa för barnet är mamma och pappa. Vi såg ju vad som hände med lilla hjärtat.. Nej det är inte alltid bäst att vara med mamma och pappa!
Citera
2024-05-01, 13:09
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Infinity1
Jo för dessa nyexade soc tjejer på 23 år som inte varit med om något i livet tror ALLTID att det bästa för barnet är mamma och pappa. Vi såg ju vad som hände med lilla hjärtat.. Nej det är inte alltid bäst att vara med mamma och pappa!
När det kommer till lilla hjärta ska du inte lägga skulden på soc.
Soc ville att lilla hjärtat skulle stanna i familjehemmet.
Det var domaren som beslutade att lilla hjärtat skulle flytta hem, soc kan inte sätta sig över ett domstolsbeslut.
Citera
2024-05-01, 13:16
Medlem
geek12s avatar
Citat:

Där är vi nog inte eniga, jag personligen tycker det är grymt bra! För en anmälan gör inte så mycket, men får de in massvis rörande samma ärende så brukar det oftast bli ett prioriterat ärende. Annars läggs det bara i en hög o det tas upp sen när de har tid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in