2024-04-30, 20:19
Medlem
Lesslers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Den tolkningen köper jag inte. Här är lagtexten:

TFF:

Mycket riktigt är vållande till annans död inte med där. Ej heller uppmaning till självmord.

Men den paragrafen jag citerade går att tolka på två sätt. Dels går den att tolka på ditt sätt. Men den går också att tolka som så att OM brottet är ett yttrandefrihetsbrott så ska det processas som ett sådant, och ANNARS betraktas det som vilket brott som helst. Är du säker på att din tolkning är korrekt?

Ja, alltså för tryckfrihets- och yttrandefrihetsbrott gäller givetvis vad som stadgas i TF och YGL. För andra brott gäller vanliga straffrättsliga regler. Men det krävs stöd i TF/YGL för att ansvar ska kunna ådömas på grund av just innehållet i en publicering skyddad av de grundlagarna. Det följer av exklusivitetsprincipen (YGL 1:14 och TF 1:9). Något sådant stöd finns inte för vållande till annans död eller uppmaning till självmord, som du nämner. Däremot finns stöd för att åtala för exempelvis upphovsrättsbrott enligt vanliga regler (se YGL 1:18 och TF 1:11). Jag är 100 procent säker.
Citera
2024-04-30, 20:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Du är omöjlig, när du är påverkad läser du inte så noga, kan missa åldern, som aldrig upprepas.
För att vara helt ärlig förstod inte jag heller vad du menade innan du förklarade

Citat:
Ursprungligen postat av Lessler
Ja, alltså för tryckfrihets- och yttrandefrihetsbrott gäller givetvis vad som stadgas i TF och YGL. För andra brott gäller vanliga straffrättsliga regler. Men det krävs stöd i TF/YGL för att ansvar ska kunna ådömas på grund av just innehållet i en publicering skyddad av de grundlagarna. Det följer av exklusivitetsprincipen (YGL 1:14 och TF 1:9). Något sådant stöd finns inte för vållande till annans död eller uppmaning till självmord, som du nämner. Däremot finns stöd för att åtala för exempelvis upphovsrättsbrott enligt vanliga regler (se YGL 1:18 och TF 1:11). Jag är 100 procent säker.
Jo, nu vet jag det. Startade en tråd om det. (FB) Fråga om TFF
Citera
2024-04-30, 20:27
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyv1980
Tror du skadan på ett barn är mindre om förövaren är drog- eller alkoholpåverkad?
Vems är ansvaret?
Du är omöjlig, det jag menar är att i vissa fall är gäddan inte medveten om att det är en underårig denne ska möta.
Citera
2024-04-30, 20:29
Avslutad
Citat:
Du är omöjlig, det jag menar är att i vissa fall är gäddan inte medveten om att det är en underårig denne ska möta.
Du slösar din tid. Idioten tycker säkerligen att det är skillnad på mord och vållande till annans död, men i det här fallet blir det helt annorlunda, och självfallet helt utan motivering.
Citera
2024-04-30, 20:33
Medlem
Citat:
Nä, det förklarar ju varför gäddan smyger runt och är hemlig som om det vore förbjudet.
Den var ju helt ovetande…

Chatloggarna talar inte heller sitt tydliga språk då heller…
Citera
2024-04-30, 20:39
Medlem
Lesslers avatar
Citat:

Oki, så bra! 😊
Citera
2024-04-30, 20:40
Medlem
Citat:
Du slösar din tid. Idioten tycker säkerligen att det är skillnad på mord och vållande till annans död, men i det här fallet blir det helt annorlunda, och självfallet helt utan motivering.
Eftersom du citerat Ankans adressering till mig så antar jag att det är mig du menar som idiot.
Gäddor vållar stor skada på barn och ibland till och med död. Många gånger själslig död med livslånga konsekvenser. Allt för att gäddan ville leva ut sina egna sexuella begär, på ett barn.
Vem är idioten i rummet?
Citera
2024-04-30, 20:41
Medlem
jenniferruless avatar
Citat:
Vem har hängt ut familjen?
Dumpen publicerar gäddor som söker barn i sexuellt syfte, men nära anhöriga har de inte publicerat.
Håll dig till fakta.

Men public shaming är inte praxis i en rättstat din dumma fan.

Då kan vi hänga ut dig som bajsporrsurfande flashbacktroll i så fall eftersom du är sjukt aktiv i koprofagtråden.
Citera
2024-04-30, 20:43
Avslutad
Citat:
Eftersom du citerat Ankans adressering till mig så antar jag att det är mig du menar som idiot.
Måste säga att jag är mycket imponerad att du lyckades dra den slutledningen. Bra jobbat där.

Citat:
Gäddor vållar stor skada på barn och ibland till och med död. Många gånger själslig död med livslånga konsekvenser. Allt för att gäddan ville leva ut sina egna sexuella begär, på ett barn.
Vem är idioten i rummet?
Men uppenbarligen har du en del att jobba med eftersom du inte förstod resten.
Citera
2024-04-30, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jenniferrules
Men public shaming är inte praxis i en rättstat din dumma fan.

Då kan vi hänga ut dig som bajsporrsurfande flashbacktroll i så fall eftersom du är sjukt aktiv i koprofagtråden.
Dumpen påvisar förekomsten av vuxna som söker barn i sexuellt syfte.
Det gör de dels för att påverka lagändringar som ökar barnens skydd.
De lyfter även utsattas behov av traumavård för de skador de åsamkats samt även att vården för människor med skev sexualitet behöver förbättras.
Inget av detta kan påverkas utan uppvisande av förekomst, det behövs en allmänbildning i samhället. Sen får man inte förglömma att barn som drabbats ska kunna identifiera sina förövare och kunna polisanmäla och självklart skall allmänheten varnas och kunna känna igen dessa personer.
Citera
2024-04-30, 20:51
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Om det måste stå i grundlagen, om man uppmanar att skjuta Åkesson och någon gör det på denna uppmaning, så kan man inte uppmanaren bli åtalad om man gör det i media som har utgivningsbevis. För det står inte i grundlagen om uppmaningar som att skjuta?

Eller är det denne som blivit citerad som kan åtalas. Eller ger utgivningsbeviset frisedel, i alla informationsled, media kan inte tvingas informera vem som sagt vad, men om de i artikeln nämner namnet på person. Hamnar denne under utgivningsbevisets paraply ändå.
Citera
2024-04-30, 20:56
Medlem
Citat:
Men uppenbarligen har du en del att jobba med eftersom du inte förstod resten.
Så du klarade inte av att svara på det?
Citat:
Vem är idioten i rummet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in