2024-04-30, 07:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Det kanske var därför man hade 400 000 människor som arbetade i den riktningen. Hade det varit lätt hade alla gjort det, som man brukar säga.

Fejka med 60-tals film- och fototeknik så att den håller för granskning även år 2024? Är det ganska enkelt?

Och ingen inblandad som läckt under de senaste 60 åren? Är det ganska enkelt?

För att man då faktiskt gjort det och inte längre kan bli påkommen med att ljuga.

Dessutom har vi ju bevisligen åkt dit och lämnat material, så då kunde man väl lika gärna tagit med sig människor på turen? Varför fejka själva människorna när typ allt annat är verkligt?

Brukar folk bli arga på dig, menar du?
Det märks tydligt på kommentarerna i tråden att vissa blir väldigt provocerad av bara tanken på att månlandningarna skulle kunna vara fejkade.
Och det är förståeligt men själv blir jag inte provocerad av tanken.
Citera
2024-04-30, 07:54
Avstängd
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tworiders
Det märks tydligt på kommentarerna i tråden att vissa blir väldigt provocerad av bara tanken på att månlandningarna skulle kunna vara fejkade.

De kanske snarare blir irriterade över att konspirationstroende inte svarar på enkla frågor? Hinteli-hint-hint.
Citera
2024-04-30, 07:58
Medlem
Citat:
Jag tänker att det är otroligt svårt att landa på månen, men ganska enkelt att fejka att man landat på månen.
Varför göra något otroligt svårt, kanske omöjligt, när man kan få samma resultat väldigt mycket enklare?

Jag har inga problem med att tänka så, men det är nog ganska provocerad för många.

Vad ska lilla du ha för förklaring när prover som tas på 2000-talet kommer matcha de som togs på 1900-talet?
Har du förberett den förklaringen?
Citera
2024-04-30, 07:59
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:

Nejdå. Men varför väljer du att inte ens kommentera en enda av frågorna Fiffiniffi ställde dig?

Har vi förresten ännu en ny mattelärare i tråden. Vad är oddsen?
Senast redigerad av Clay Allison 2024-04-30 kl. 08:01.
Citera
2024-04-30, 08:03
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tramss
Van Allen upptäckte sina bälten.
I Augusti samma år började man spränga kärnladdningar i "rymden":
https://en.wikipedia.org/wiki/Operation_Argus
Det fortsatte med operation Fishbowl (jätteträffande namn!):
https://en.wikipedia.org/wiki/Operation_Fishbowl

Hur har du fått reda på att Van Allenbältena existerar? Har Nasa berättat det för dig?
Citera
2024-04-30, 08:10
Medlem
Citat:

Jag tycker det är otroligt roligt att någon som du som aktivt letar efter en konspiration du kan grotta dig ner i tycker så.
Det är nog det enda, finns så extremt många bevis att motsatsen som du verkar tro på är fullständigt orimlig.
Fotografier tagna på 2000-talet matchar bilder tagna på 1900-talet osv osv men du gör som andra fjantar och blundar så hårt det går och pillar lite navel.
Citera
2024-04-30, 08:20
Bannlyst
Citat:
De kanske snarare blir irriterade över att konspirationstroende inte svarar på enkla frågor? Hinteli-hint-hint.
Så kan det kanske vara men jag tycker Joe Rogan och Bart Sibrel tog upp allting, både svåra och enkla frågor.
Citera
2024-04-30, 08:24
Avstängd
Fiffiniffis avatar
Citat:
Så kan det kanske vara men jag tycker Joe Rogan och Bart Sibrel tog upp allting, både svåra och enkla frågor.

Vad har de med dig att göra? När jag frågade kunde du inte nämna en enda specifik sak som talade för att det var fejk? Du hade väl en helt egen tes, "att de är fejkade för att det är lättare än att göra det på riktigt"?
Citera
2024-04-30, 08:29
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:

Tänk om Sibrel krävde att astronauter skulle svära på bibeln att de faktiskt var på månen, och sen så gjorde en astronaut precis det. Knäppt va?
Citera
2024-04-30, 10:33
Bannlyst
Citat:
Vad har de med dig att göra? När jag frågade kunde du inte nämna en enda specifik sak som talade för att det var fejk? Du hade väl en helt egen tes, "att de är fejkade för att det är lättare än att göra det på riktigt"?
Ja det är min tes. För stunden.
Citera
2024-04-30, 10:46
Avstängd
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ja det är min tes. För stunden.

Precis. Så vad har Rogan och Sibrel med det hela att göra?

Håller för övrigt på att lyssna på dem nu. 24 minuter in och jag vill kräkas redan nu. Vilken jävla clown, det säger en hel del att Sibrel är the go-to-guy inom månkonspirationskretsarna
Citera
2024-04-30, 10:50
Bannlyst
Citat:
Precis. Så vad har Rogan och Sibrel med det hela att göra?

Håller för övrigt på att lyssna på dem nu. 24 minuter in och jag vill kräkas redan nu. Vilken jävla clown, det säger en hel del att Sibrel är the go-to-guy inom månkonspirationskretsarna
Jag tycker den är mycket intressant.
Jag är lite över en timme in i podden.
Joe Rogan är skärpt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in