2024-04-29, 22:42
Medlem
Vet Google vem man är och vad man skriver här på flashback?
Citera
2024-04-29, 22:45
Medlem
wes420s avatar
enkelt å ganska pricksäkert svar är att ingen kan se vad du gör på flashback.
Citera
2024-04-29, 22:47
Medlem
Det lät sådär skönt ironiskt.
Citera
2024-04-29, 22:55
Medlem
S-T-F-Us avatar
Jag har inte ett Google-konto och använder inte Google så jag tror inte det. Förutom mina historiska konton där då.
Citera
2024-04-29, 22:58
Medlem
Franciscaesques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S-T-F-U
Jag har inte ett Google-konto och använder inte Google så jag tror inte det. Förutom mina historiska konton där då.
På vilket sätt är du oskyldig säger du?
Citera
2024-04-29, 23:13
Medlem
Mia-Rovys avatar
Det beror på vad du gör.

Har du registrerat ditt namn så vet Google ditt namn.

Använder du medvetet eller omedvetet Googles produkter så kommer de att veta att och ofta hur du använder Googles produkter.

Vi vet inte vad du gör så vi kan inte gr dig ett säkert svar
Senast redigerad av Mia-Rovy 2024-04-29 kl. 23:17.
Citera
2024-04-29, 23:34
Medlem
eltonkebabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Battreanmig.
Vet Google vem man är och vad man skriver här på flashback?
Hur fan skulle de veta det?
Citera
2024-04-29, 23:38
Medlem
Mia-Rovys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eltonkebab
Hur fan skulle de veta det?
Vilken märkligt naiv fråga. Eller skojar du?

Ett exempel kan vara om man använder Google Chrome som webbläsare (det råkar också vara vanligaste i världen).

Google har för övrigt även tillgång till Google. Mönster vid sökningar, klick tider kan säga mycket om vem man är.

Har du klickat på en länk från Flashback inom en nära tid kring dina inlägg så räcker det nog med 2 klick + 2 inlägg för att med mycket stor säkerhet kunna koppla och identifiera dig, även om du inte använder någon Googleprodukt direkt själv (det räcker med att länkarna använder Google analytics, vilket de flesta gör).

Har du någon gång klickat på en länk ungefär samtidigt som du skrev ett inlägg? Har du gjort det mer än 2 gånger? Gotcha!

Den där adressraden överst i din webbläsare som presenterar förslag gör det genom att skicka varenda tangenttryckning till Google. Även din historik, lösenord och dina cookies tar Google hand om åt dig. Och vissa använder Gboard. Gmail.

Många använder Google DNS. Många sajter och appar kör Google Analytics (kanske inte Flashback, men andra sidor som leder till och från Flashback)

Verktyg för att identifiera personer baserat på språklig stil finns säkert med, men det är väl inte isolerat till Google.

Men jag kan garantera dig att Google har tillgång till Google!

Så det är en ganska märklig fråga du ställer😄 Alla sätt?

Google lär liksom ha betydligt bättre koll på dig än vad Polisen har. Hade du frågat ”och hur fan skulle Polisen kunna veta det?”?

Sen så hänger det såklart på vad TS gör. Använder TS Firefox så använder TS inte Google Chrome så då ryker den vektorn. Men fler sätt finns, och vi känner inte til TS beteende. Men det är absolut inget konstigt med att Google skulle kunna veta vem du är på Flashback
Senast redigerad av Mia-Rovy 2024-04-30 kl. 00:35.
Citera
2024-04-29, 23:50
Medlem
CuteTwink-I-wass avatar
Googla så ska du se att du hittar svaret 😉
Citera
2024-04-30, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CuteTwink-I-was
Googla så ska du se att du hittar svaret 😉

Vad ska man googla?
Citera
2024-04-30, 01:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mia-Rovy

Ett exempel kan vara om man använder Google Chrome som webbläsare (det råkar också vara vanligaste i världen).

Google har för övrigt även tillgång till Google. Mönster vid sökningar, klick tider kan säga mycket om vem man är.

Har du klickat på en länk från Flashback inom en nära tid kring dina inlägg så räcker det nog med 2 klick + 2 inlägg för att med mycket stor säkerhet kunna koppla och identifiera dig, även om du inte använder någon Googleprodukt direkt själv (det räcker med att länkarna använder Google analytics, vilket de flesta gör).

Har du någon gång klickat på en länk ungefär samtidigt som du skrev ett inlägg? Har du gjort det mer än 2 gånger? Gotcha!

Den där adressraden överst i din webbläsare som presenterar förslag gör det genom att skicka varenda tangenttryckning till Google. Även din historik, lösenord och dina cookies tar Google hand om åt dig. Och vissa använder Gboard. Gmail.

Många använder Google DNS. Många sajter och appar kör Google Analytics (kanske inte Flashback, men andra sidor som leder till och från Flashback)

Verktyg för att identifiera personer baserat på språklig stil finns säkert med, men det är väl inte isolerat till Google.

Google lär liksom ha betydligt bättre koll på dig än vad Polisen har. Hade du frågat ”och hur fan skulle Polisen kunna veta det?”?

Sen så hänger det såklart på vad TS gör. Använder TS Firefox så använder TS inte Google Chrome så då ryker den vektorn. Men fler sätt finns, och vi känner inte til TS beteende. Men det är absolut inget konstigt med att Google skulle kunna veta vem du är på Flashback

Det var några av mina frågor som du tog upp.
Citera
2024-04-30, 02:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mia-Rovy

Ja och mer än så, din webbläsare vet förstås allt du gör här. Vet när och vilka inlägg du postar. En enkel sak alltså för Google att veta vem du är om du använder Chrome när du är inloggad där.

Men det finns många sätt för Google att hålla koll på vem man är här.
Senast redigerad av UnfilteredFountain 2024-04-30 kl. 02:31.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in