• 1
  • 2
2024-04-29, 09:12
Medlem
70-talistens avatar
I dagens DN skriver Alex Schulman om ett scoop han inte orkade fullfölja. En kändis, tydligen numera avliden, som skulle varit pedofil. Någon som vet vem?

(Om fel plats så flytta gärna tråden, visste inte riktigt var den platsar)
Citera
2024-04-29, 09:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 70-talisten
I dagens DN skriver Alex Schulman om ett scoop han inte orkade fullfölja. En kändis, tydligen numera avliden, som skulle varit pedofil. Någon som vet vem?

Han är en erkänd mytoman som gång på ljuger och överdriver för att skapa innehåll, passande att han inte ”orkar”, det är ju så jobbigt att prata och skriva…
Citera
2024-04-29, 09:16
Medlem
Citat:

Sjukt om det är sant. Han valde isåfall att skydda och därmed värna om en pedofil. Smuts människa.
Citera
2024-04-29, 09:38
Medlem
triptykens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brummar
Han är en erkänd mytoman som gång på ljuger och överdriver för att skapa innehåll, passande att han inte ”orkar”, det är ju så jobbigt att prata och skriva…

Å andra sidan att just inte orka är väl karlns USP? Som när han var översättare på TV från Engelska till Svenska och helt enkelt inte kunde så bra Engelska eller orkade kolla upp om hans gissningar var rätt.

Han har ju blivit mer intressant som krönikör ju äldre han blivit och litet av hela den där "bryr mig inte" ytan har soruckit.

Men det kan ju fortfarande vara hittepå självklart
Citera
2024-04-29, 09:41
Medlem
Pippikoftans avatar
Citat:

I något rätt nytt avsnitt av Filip och Fredriks podcast har jag för mig att de nämner något om att Alex rätt länge hade en plan att karaktärsmörda Sven Jerring. Så antar att det är han.
Citera
2024-04-29, 10:40
Medlem
70-talistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pippikoftan
I något rätt nytt avsnitt av Filip och Fredriks podcast har jag för mig att de nämner något om att Alex rätt länge hade en plan att karaktärsmörda Sven Jerring. Så antar att det är han.

Låter rimligt. Tack. Vet någon mer?
Citera
2024-04-29, 10:58
Medlem
Det är inte helt otroligt - snarare troligt att det stämmer.

"Nu avliden" - betyder att det förmodligen är en äldre person - kanske aktiv på 60-70-80-talet då vissa saker accepterades som idag INTE skulle accepteras.

Om vi skulle applicera vad som idag kallas "pedofil" så skulle nog många som var aktiva på 60-70-talet klassas som det - tänker på t ex vad Dumpen sysslar med.

Från den låsta artiklen:

Citat:
En gång fick jag tips om en stor nyhet. Men när jag insåg att det krävdes att jag skulle sitta i arkiv kände jag: orka! Desto mer tacksam blir jag över journalister som Olof Svensson på Aftonbladet som avslöjade Anna Kinberg Batras lapp i receptionen.

"Sitta i arkiv" - tolkar jag som att det ligger långt tillbaka i tiden. Kanske någon 80-90-åring som träffade sin fru när hon var 13-14 eller blev arresterad för något på 40-50-talet.

Det är så otroligt brett att det omöjligen går att säga.
Senast redigerad av poiuy1298 2024-04-29 kl. 11:07.
Citera
2024-04-29, 11:10
Medlem
Charles-Lyntons avatar
Alex kanske fick smaka på morfar Svens stolpe men kände att det var för psykologiskt smärtsamt att berätta om det.
Citera
2024-04-29, 11:20
Medlem
Statsminister2030s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poiuy1298
Det är inte helt otroligt - snarare troligt att det stämmer.

"Nu avliden" - betyder att det förmodligen är en äldre person - kanske aktiv på 60-70-80-talet då vissa saker accepterades som idag INTE skulle accepteras.

Om vi skulle applicera vad som idag kallas "pedofil" så skulle nog många som var aktiva på 60-70-talet klassas som det - tänker på t ex vad Dumpen sysslar med.

Från den låsta artiklen:

"Sitta i arkiv" - tolkar jag som att det ligger långt tillbaka i tiden. Kanske någon 80-90-åring som träffade sin fru när hon var 13-14 eller blev arresterad för något på 40-50-talet.

Det är så otroligt brett att det omöjligen går att säga.

Ordet pedofili är ju idag fullständigt missbrukat. Det handlar om icke könsmogna barn. Varför det idag används när män blir attraherade av tonårstjejer är en gåta.

Ett annat ord som används helt felaktigt är rasist.

Nu har Maggan börjat använda "terrordåd, när nån vänsterdemonstration störs.

Troligtvis handlar det om känd person på 60 eller 70talet som hade nån relation med nån yngre person vilket inte var helt ovanligt vid denna tidpunkt och som knappast blivit en skandal på den tiden.

Om ens det. . Schulman är en jävla skvallerkärring och han var knappast med vid tidpunkten, utan han har hört nån version som har vandrat mellan många personer i 40-50år innan det nådde honom. Så väldigt mycket kan vara osant och/eller överdrivet.
Senast redigerad av Statsminister2030 2024-04-29 kl. 11:31.
Citera
2024-04-29, 11:22
Medlem
Statsminister2030s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charles-Lynton
Alex kanske fick smaka på morfar Svens stolpe men kände att det var för psykologiskt smärtsamt att berätta om det.

Det tror jag inte. Både Alex och hans bror är så innehelvetes fula så inte ens nåt gammalt bögpervo hade varit intresserad.
Citera
2024-04-29, 11:23
Medlem
Magictrixs avatar
Det finns något som skaver i Alex text. Han påstår att en känd svensk är pedofil. Hans källa uppger att förövaren två gånger tagits av polis för att han köpt sex av "pojkar" i Humlegården.
Det kan säkert ha varit fråga om unga pojkar, men knappast barn. Barn säljer inte stjärt i Humlegården. så vad skulle han hitta för bevis i polisens arkiv?
Nästa fråga är; Vad skulle Alex göra åt saken? Som journalist får man ju inte hänga ut någon med namn som inte är dömd. Om polisen hade på fötterna och kulturpersonen ertappats med ett barn hade han redan varit dömd. Tydligen var det länge sedan så i så fall var väl straffet redan avtjänat. Fanns det bara misstankar så kan ju inte Alex göra något åt saken eftersom han i princip då måste ta kulturpersonllgheten på bar gärning. En person som dessutom är död sedan många år. Varför detta måste ha hänt när Alex var ung. Han hade då inte någon journalistisk plattform att hänga ut pedofiler på heller. Nä, det låter mer som att det var en känd person som var bög och som gillade unga killar. Men vad kunde Alex ha gjort? Ingenting förmodligen. Det var mest ett dåligt exempel på att han inte är någon grävande journalist. Vi får väl anta att han gav informationen till någon äldre kollega som heller inte kunde göra något åt saken.
Citera
2024-04-29, 11:25
Medlem
sommarlovs avatar
Såå, man kan göra sig en karriär genom att namedroppa bortgångna kändisar.
Känns äckligt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in