2024-04-28, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saviland
Det är inte därför gängkriminaliteten ökat i samhället. Det finns flera anledningar som är betydligt större än den du nämner och jag hoppas att du vet detta, annars är du inte lämplig att debattera frågan överhuvudtaget. Ett av de problemen är till exempel alla manliga advokater som tjänar otroliga summor årligen på att försvara gängkriminella, för skattepengar. I vissa fall är de direkt kriminella själv och deltar i gängrelaterad brottslighet.
Dessa är knappast heller huvudsakliga anledningen till att gängkriminaliteten ökat, men de är en liten del av det, liksom de läckande poliserna.

Nu råkar tråden handla om de läckande poliskvinnorna.
Citera
2024-04-28, 20:31
Medlem
top_secrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InomTull
Handlar alltså om personer som studerar på den s k Polishögskolan. Polisskolan heter det
väl snarare, precis som i filmen med samma namn.

Är samtliga fall uniformerad personal? Jag hade gissat att det skulle vara civila utredare som det finns gott om och inte verkar vara de skarpaste knivarna i lådan alla gånger.

En sak till jag undrar är varför straffen blir så låga? Detta borde väl kunna räknas som grov trolöshet mot huvudman med möjlighet till 6 års fängelse.
Citera
2024-04-28, 20:50
Medlem
FreeFromOpressions avatar
Sensmoralen är att kvinnor kan vara dom underbaraste och dom mest förrädiska.
Citera
2024-04-28, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FreeFromOpression
Sensmoralen är att kvinnor kan vara dom underbaraste och dom mest förrädiska.

Nej. Lär dig kvinnor, det underbara är 80% lögn. Är rätt säker på att kvinnor inte känner kärlek alls, hade de gjort det så hade vi aldrig hamnat här. De har behov men kärlek, starkt tvek.
Senast redigerad av RogerRaket 2024-04-28 kl. 21:02.
Citera
2024-04-28, 21:02
Medlem
ShlomoDenGalnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kantarellguden
Varför väljer kvinnan en gängkriminell? Jo, kanske för att kvinnan inte vill ha en känslosam svensk svag man som sitter och spelar dataspel hela dagarna och tycker synd om sig själv.

Kvinnor vill inte ha svaga män samtidigt som feminismen gör män svagare, ironiskt jag vet.

Om hon vill ha en kriminell pojkvän, varför väljer kvinnan ett yrke som handlar om att upprätthålla lagen? Är ju helt motsägelsefullt
Citera
2024-04-28, 21:07
Medlem
ShlomoDenGalnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Manliga poliser mutas, korrumperas och manipuleras hur lätt som helst på andra sätt dumhuve. Läs lite om andra länders poliskårer och de enorma skandalerna manliga poliser stått för.

Nej det är inte ett resultat av feminism och kvotering.

Hade varit intressant att läsa om hur man (mot)arbetar detta inom poliskåren. Står det något om det i DN artikeln?

Har du statistik på det?

Jag menar, det ligger i mannens natur att försvara sin integritet och territorium. Något som man inte direkt kan applicera på kvinnor då ni genom historien vart kända för förräderi.

Din "analys" är således klassat som kvinnligt trams
Citera
2024-04-28, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Jo män har visat sig vara väldigt lättmutade och lättmanipulerade genom hela människans historia..
Sant

Man behöver inte gå längre än till Zelinsky i Ukraina och hans anhang som han till och med då och då måste sparka när dom blir för jävliga för att bidragsgivarna i väst ska stå ut.
Citera
2024-04-28, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Vad jag sett är det mest blatteadvokater, men visst, spärra in dessa advokater tillsammans med alla korrupta kvinnliga poliser i ett arbetsläger i Norrland. Det har jag inget emot.

Nu handlar dock tråden om polisen och där är det kvinnor som är problemet.
Jovisst handlar tråden om polisen, men eftersom de flesta här verkar både efterblivna och sakna förmåga till nyanserat tänkande så kan det behöva lyftas in information för att balansera tunnelseendet som råder.

Dessutom är det ingen i tråden som vet hur många kvinnor det rör sig om, ifall de är svenska eller ortenbrudar eller om de är civilia eller utbildade poliser. Vore mer seriöst om man tog reda på fakta innan man uttalar sig tvärsäkert. Typiska killgissningar råder här, som vanligt.
Citera
2024-04-28, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.J.Pilvikukka
Advokaterna försvarar kriminella för att de av princip anser att alla har rätt till ett försvar, de kvinliga poliserna hjälper kriminella för de saknar principer.
Det känns rätt onödigt att försöka förklara skilnader du inte föestår för du är kvinna, men eftersom jag är man gör jag det ändå av princip.
Hah, den var bra du. Menar du på allvar att du tror på det du skriver?
Och så undrar man varför det går åt helvete med Sverige...

Advokaterna som tjänar mångmiljonbelopp på att förvrida bevisning, trycka till offer och pladdra i absurdum för att fria uppenbart skyldiga gängkriminella lever efter principer. Äckligt är det. Vilka "principer"...?
Tillåt mig att skratta.
Citera
2024-04-28, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saviland
Jovisst handlar tråden om polisen, men eftersom de flesta här verkar både efterblivna och sakna förmåga till nyanserat tänkande så kan det behöva lyftas in information för att balansera tunnelseendet som råder.

Dessutom är det ingen i tråden som vet hur många kvinnor det rör sig om, ifall de är svenska eller ortenbrudar eller om de är civilia eller utbildade poliser. Vore mer seriöst om man tog reda på fakta innan man uttalar sig tvärsäkert. Typiska killgissningar råder här, som vanligt.

Vi vet redan. Du kallar det killgissning men ärligt, efter 20 år av samma mönster så kalla oss inte korkade nog att vi inte fattar vad som sker.
Citera
2024-04-28, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModeratorIdiot
Nu råkar tråden handla om de läckande poliskvinnorna.

Ja, men när du gör inlägg som i stort sett saknar sanning behöver det revideras, det förstår du väl.
Citera
2024-04-28, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RogerRaket
Vi bet redan. Du kallar det killgissning men ärligt, efter 20 år av samma mönster så kalla oss inte korkade att vi inte fattar vad som sker.

Vad är det du vet, mer exakt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in