2024-05-04, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brukstjack
Flashback är för all del enspårigt men idén att alla här älskar manliga poliser känns extremt konstlad. Jag vet förstås inte säkert men att det skulle framföras nån hyllningskör till polisgossar som säljer sig som fnask till gängkriminella känns ändå osannolik.

Var har jag skrivit något om att flashback skulle älska manliga poliser?
Jag har skrivit att det finns en fixering och hat riktat mot kvinnliga poliser och en ignorans mot manliga.
Citera
2024-05-04, 10:00
Medlem
Joakim Lamotte skriver på sin substack idag om en kvinnlig polis i Västsverige som haft en sexuell relation med en gängkriminell, blivit påkommen av kollegor och därefter sagt upp sig och fått ett jobb som enhetschef på sjukhuset i Borås. Därefter dömd för oegentligheter i polisarbetet (slagningar mm). Det borde inte vara svårt för Flashback att leta rätt på henne. HR på sjukhuset tycker det är helt oproblematiskt med hennes kopplingar till kriminalitet.
Citera
2024-05-04, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Det var en hypotetisk fråga, och det vet du mycket väl.

Jag tar det igen: Om vi vet att 50% av alla män som jobbar på förskolor är pedofiler, borde vi då förbjuda män att bli förskolelärare?

Om vi vet att 50% av alla män är idioter borde vi då tillåta dem att utbilda sig?

Liksom samma nivå av "hypotetisk fråga" utan funktion.

Ja visst. OM vi visste att 50% av alla vuxna män garanterat kommer försöka våldta barn, så borde vi nog låsa in alla män i nån bunker nånstans, ta deras sperma och slänga nyckeln.

Men nu VET vi alltså med säkerhet att 50% av alla vuxna män inte är pedofiler.
Dun fråga är alltså nonsens.
Citera
2024-05-04, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Ingen normal man väljer att arbeta med småbarn på dagis. Ingen normal kvinna väljer att bli polis i dagens Sverige.

Trams...ingen normal människa resonerar så korkat som du gör i detta.
Citera
2024-05-04, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ferste
Generellt så ska inte kvinnor ha yrken eller befattningar där det kan krävas snabba rationella och logiska beslut (yrken med våldskapital). De är för emotionella och svaga och blir lätt manipulerade av alfamän. Det finns givetvis undantag på individnivå, generellt få sådana. Se bara på hur kvinnor kan bli kära i dömda mördare och våldtäktsmän som de aldrig träffat. Kvinnor har många bra egenskaper där vi män är värdelösa så jag menar inte att kvinnor är underlägsna män, vi är bara olika och bra på olika saker. Kvinnor ska inte ha ledande befattningar inom polis och militär.

En till misogyn idiot.

Givetvis ska just kvinnor ha yrken där logik och rationella beslut (i frontal cortex istället för amygdalan) och riskaversion är av vikt.
Det är båda egenskaper som faktiskt är styrkor hos just det kvinnliga könet och mer svaga punkter hos det manliga.

Yngre män har sämre rationellt tänkande i pressade situationer, deras hjärnor är inte fullt utvecklade än, kontra kvinnors som alltså tidigare utvecklar förmågan att ta just rationella beslut istället för känslobaserade.
Män som kön är mer risktagande än kvinnor som kön.

Och ändå! säger jag alltså inte att män borde förbjudas att vara i yrken som ex polis.

tröttsamt.
Citera
2024-05-04, 12:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Paleoketovor
Generaliseringar åsido är detta faktiskt en relevant faktor, då invandringsbakgrund kan innebära större samhörighet med "klanen" eller "nätverket" än yrkeskåren och samhället. Ett liknande fenomen finns även bland svenska kvinnor, till följd av politiska förskjutningar under en rad år. Man får helt enkelt screena sådana tendenser i antagning och utbildning.

Jag har tjatat om detta genomgående i tråden. Plus att det görs regelbundna kontroller inom poliskåren även efter antagning och utbildning.

"Det är inte den hemliga relationen i sig som är problemet, det är de efterföljande slagningarna som är problemet - alla slagningar loggas. Till exempel skulle varje enhetschef kunna gå igenom alla slagningar per månad för sin enhet. Vid minsta lilla misstanke hade han/hon kunnat skicka en förfrågan till Avdelningen för särskilda utredningar, SU. Dessa hade kunnat göra en grundligare undersökning. Hade denna undersökning gett upphov till starkare misstanke så hade de kunnat avlyssna privat- och jobbtelefon, sätta in span, osv.

Enhetscheferna hade såklart kollats på samma sätt men av nån högre chef eller SU.

Finns säkerligen fler metoder att utveckla för att komma tillrätta med detta.

Behövs inte 10 000 nyanställda poliser för att kolla elektroniska spår osv.

Hårdare straff än böter och lite smisk på rumpan borde verkligen också införas."
Citera
2024-05-04, 12:21
Medlem
NFCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Trams...ingen normal människa resonerar så korkat som du gör i detta.
Hittade pedofilen!
Citera
2024-05-04, 12:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
En till misogyn idiot.

Givetvis ska just kvinnor ha yrken där logik och rationella beslut (i frontal cortex istället för amygdalan) och riskaversion är av vikt.
Det är båda egenskaper som faktiskt är styrkor hos just det kvinnliga könet och mer svaga punkter hos det manliga.

Yngre män har sämre rationellt tänkande i pressade situationer, deras hjärnor är inte fullt utvecklade än, kontra kvinnors som alltså tidigare utvecklar förmågan att ta just rationella beslut istället för känslobaserade.
Män som kön är mer risktagande än kvinnor som kön.

Och ändå! säger jag alltså inte att män borde förbjudas att vara i yrken som ex polis.

tröttsamt.

Jag tycker vi ska förbjuda yngre män, de är fan livsfarliga för sig själva och för alla andra.

Kan du kontakta judarna och systerskapet och fixa detta?

Jag tänker att de kan skickas ut till Elon Musks marsstation så fort den är etablerad.

Vi kör på den berömda manliga logiken idag som du ser.
Citera
2024-05-04, 12:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av NFC
Hittade pedofilen!

Hittade idioten!
Citera
2024-05-04, 12:27
Medlem
NFCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Hittade idioten!
Svarade du från fel konto nu?
Citera
2024-05-04, 12:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av NFC
Svarade du från fel konto nu?

Har bara ett idioten.
Citera
2024-05-04, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trolljakt
Joakim Lamotte skriver på sin substack idag om en kvinnlig polis i Västsverige som haft en sexuell relation med en gängkriminell, blivit påkommen av kollegor och därefter sagt upp sig och fått ett jobb som enhetschef på sjukhuset i Borås. Därefter dömd för oegentligheter i polisarbetet (slagningar mm). Det borde inte vara svårt för Flashback att leta rätt på henne. HR på sjukhuset tycker det är helt oproblematiskt med hennes kopplingar till kriminalitet.
Exakt, fram med namnet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in