Citat:
Ursprungligen postat av
Vedklyv1980
Du vill då lägga skulden på ett barn som skrev ”fel”, annars hade det inte hänt?
Vuxna ska ha förstånd att oavsett vad inte chatta med barn i sexuellt syfte. Om de går igång på det så har de ett problem som de ska söka hjälp för, inte skuldbelägga barn för att det sker.
Nej, jag försöker inte "lägga skulden" på någon. Det är bara din vanliga taktik att försöka demonisera folk som inte tillber din kult.
Det enda jag säger är att gädda 412 inte hade sexchattat med ett barn med mindre än att barnet hade initierat det hela själv och varit drivande. Men trettonåriga tjejer gör inte sådant med gamla gubbar, så därför hade det aldrig hänt.
Svammel om skuld och att det skulle vara ok att sexchatta med barn är bara något som du fantiserar ihop. Om det är av dumhet eller ett medvetet retoriskt knep kan jag inte svara på. Men att fokusera på frågan hur stor risken är att 412 faktiskt hade gjort något på egen hand utan att blanda in de där två faktorerna är ju uppenbarligen något du tycker är väldigt besvärligt.