2024-04-26, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bakarettan
Det bästa är att inte kommentera hans inlägg.

Är nog bäst för ni saknar argument mot mina korrekta anklagelser
Citera
2024-04-26, 21:56
Medlem
Bakarettans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av keriksson714
Är nog bäst för ni saknar argument mot mina korrekta anklagelser
Jag förstår att du tycker det.
Jag känner att jag måste fråga dej om vad du tycker om Lars och Fionas äktenskap? Är det rätt eller fel?
Citera
2024-04-26, 22:10
Medlem
Roidberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av voizo
Vilket pinsamt avsnitt!

Fiona och Lars instängda på toaletten för att desperat försöka klämma fram säd ur gubbkuken. Misslyckades så klart!
Hur i helvete kan han gå med på hennes fanatiska besatthet av barn? Uppenbart att hon vill ha hans barn endast för inträde till Sverige och för att säkra arv. Han kommer vara död innan barnet börjat på mellanstadiet. I hennes ålder är det dessutom troligt att inte hon blir gravid enkelt på naturlig väg. Den tanken verkar inte ens slagit henne. Jag tycker fortfarande hon är obehaglig och tror hon lider av någon slags mental åkomma. Groteskt är det!

Oskar verkar vara oroligt nära ett autismspektrumtillstånd med sin fascination av bussar och tunnelbana. Kunde han inte googla på "romantisk dejt" istället för att ta med henne på ett museum där han står och dreglar över olika träslag? Skärpning!

Robin som går runt i Indien och skakar på huvudet i ett försök att anamma kulturen, men som bara ser ticsigt och konstigt ut! Sluta tossa runt!

Han var på fertilitetsklinik för att göra spermaprov? Kan vara ganska kämpigt att spruta i ett provrör faktiskt. Det är svårt att hålla sig upphetsad på samma gång som man ska pricka rätt. Det man kan göra för att underlätta processen är att använda sig av ett stort provrör eller någon slags burk som man kan köra in hela kuken i (jag har donerat sperma vid ett antal tillfällen om någon undrar).
Citera
2024-04-26, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roidbert
Han var på fertilitetsklinik för att göra spermaprov? Kan vara ganska kämpigt att spruta i ett provrör faktiskt. Det är svårt att hålla sig upphetsad på samma gång som man ska pricka rätt. Det man kan göra för att underlätta processen är att använda sig av ett stort provrör eller någon slags burk som man kan köra in hela kuken i (jag har donerat sperma vid ett antal tillfällen om någon undrar).

Inte bara provröret som försvårar processen för Lars. Även det faktum att han är över 80 år och som att det inte räckte har han dessutom ett fullkomligt galet fruntimmer i närheten.
Citera
2024-04-26, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korvstofft
Fiona är verkligen hemsk en uppenbar lyckosökare som utnyttjar Lars, han är ett offer i det här.

Lyckligvis så verkar det inte som att det kommer bli några barn.

Ja, låt oss verkligen hoppas det!
Citera
2024-04-26, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av griskotlett
Jag har sagt det förut. Fiona är en bra bit äldre än 41. Gissar på närmare 50. Det är inte naturligt att bli gravid varken vid 80 eller 50

Håller med! Jag tror också att hon är äldre.
Citera
2024-04-27, 12:04
Medlem
godboys avatar
S.4 A.11

Fiona & Lars
Som sagts så är hon besatt vid att skaffa unge och jag är helt övertygad om att det är för att hon vill kasta ankare i ett bättre land än Uganda. I varje fall så vill hon få ut något ekonomiskt av det. Sen att hon är 41 år, ja det kan vara så, vissa ser betydligt äldre ut. Men o och med att hennes dotter är 26 så skulle hon fått henne vid 15 och det är inte helt otroligt, särskilt inte i det skitlandet. Men jag tror hon här näst intill lika torr som gubben, så i detta fal blir inte två minus ett plus. Givetvis är hon fullt medveten om att Lars kommer falla ifrån så småningom. Min uppfattning är att hon inte är så sugen på att sondera terrängen för arbete i alla fall.

Oskar och Tina
Ja, jag kanske tror på dessa. Hon verkar ju också ha ett driv att vilja arbeta, vilket givetvis är positivt. Lär hon sig Svenska så tror jag det kommer gå väl.

Han är ju rätt nördig, han är säkert en bra kille som nog vars partner aldrig skulle behöva vara orolig för att han skulle vara otrogen. Han befinner sig garanterat på autistspektrat. Nog för att jag tycker det är rätt praktiskt med T-bana men det är inte så att jag är fascinerad av det. Oscar verkar verkligen älska Tunnelbana, tåg, vissa historiska händelser. Så han är ju rätt bred i sina intressen om man tänker autist. Frågan är bara om hon skulle trivas med honom, men tror ändå att hon skulle få ett lugnt och tryggt liv med honom. Dock tror jag hon vill att ser lite mer till vad hon tycker är intressant och vill göra.

Rolf och Vilai
Rolfs lägenhet verkar är extremt tråkig och nedgången, men visst det är ett hem. Tyvärr verkar han inte vara den som har koll varken på saker. Såsom kulturen där nere. Lite socialt udda kan man väl säga.

När det gäller visumprocessen så verkar han inte alls kollat upp vad som gäller och hur den generella gången är. Det finns ju massvis med historier om hur det gått till för tidigare par som gjort likande resor. Jag får tyvärr för mig att hans ekonomi inte är den bästa, vilket försvårar det hela rätt ordentligt. Minns inte hur gammal han är, men annars kanske det är ett alternativ att flytta ner vid pension, men han skulle nog få rätt många överraskningar om hur det fungerar där.

Robin och Angelin
Han verkar extremt fascinerad av Indien och dess kultur. Han är duktigt flummig och min upplevelse är att det är hon som det är ordning och reda på. Jag tror att det bästa skulle vara om han stannar där nere.

Agneta tycker jag inte tillför särskilt mycket, hon verkar mest fungera som tidsutfyllnad. Visst är hon trevlig att se på, men det räcker inte. Dessutom är programmet förbannat repetitivt massa återblickar hela tiden. Så varje avsnitt som är 39 minuter har nog i verkligheten max 20 minuter i nytid.
Citera
2024-04-27, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bakarettan
Jag förstår att du tycker det.
Jag känner att jag måste fråga dej om vad du tycker om Lars och Fionas äktenskap? Är det rätt eller fel?

Följer inte dom så mycket då jag av förklarliga anledningar är mest intresserad av de svensk-asiatiska relationerna men finns ingen relation man kan säga rätt eller fel pga ålder. Däremot så tycker att hon är alldeles för desperat att bli gravid för att få komma till Sverige innan han ev. går bort. Hon borde göra ett fertilitetstest också eller helt enkelt lägga ner detta med barn. Förstår inte Lars, om han nu ska dejta någon yngre varför inte ta en ännu yngre typ 30 år. Folk kommer ändå ha åsikter så vem bryr sig.
Citera
2024-04-27, 13:41
Medlem
Oskars "romantiska" resa till Stockholm känns som ett stort misslyckande. Åka runt i en svettig tunnelbana och stå och glo på Vasaskeppet en halv dag kanske han själv gillade, men var ju verkligen inget för henne. Tidigare tycker jag han verkar lyssnat in vad hon gillar, men denna gång misslyckades han fullständigt. Med allt utbud som finns i Stockholm borde det knappt gå att misslyckas om man bara försöker. Hon känns för övrigt betydligt mer hemma med det västerländska samhället än Fiona som också är från Uganda.

Till Fiona och Lars. Vad sysslar gubben med? Han klär sig snyggt, ser fräsch ut för sin ålder och verkar alla fall allmänsmart. Men varför går han med på att försöka skaffa barn? Du är för fan 81 år! Det syns ju tydligt att han heller inte vill det. Skärp dig Lars och säg ifrån!

Roffe är lite halvt bakom flötet. Men finns inget ont i honom. Hon känns inte heller som någon lyckosökerska. Hoppas de får till det.

Tony Montanas riktiga mamma var ju betydligt trevligare än gapkärringen Annika. Råder honom att mer besöka dem tillsammans än Annika framöver för fridens skull. Minns jag fel eller satt hela hans kompisgäng från Bjuv med ungar som de fått i Filipinerna? Kändes sektliknande.
Senast redigerad av Slangen80 2024-04-27 kl. 13:43.
Citera
2024-04-27, 18:04
Medlem
Fiona pratar väldigt respektlöst om Lars oförmåga att göra henne gravid, medan han vågar inte ens ta upp hennes ev. problem att bli gravid. Detta eviga tjat om att bli gravid är en riktig potensdödare, men det skiter hon i. Det överkrav att vänta sig att en 81-åring skall göra henne gravid bums!

Varför berättar inte Tina om vad hon tycker är romantiskt, varför måste Oskar försöka gissa? Och när han gissar fel blir det sura miner. Han är väl ingen tankeläsare. Oskar är en kille som blir glad av väldigt lite, för honom räcker det att hon finns där, medan hon vill att han skall anstränga sig extra för att bli ngt han inte är, d v s romantisk. Hon säger inget om vad hon tycker är romantiskt, vi tittarna vet inte, vet hon ens själv? Är kravet att vara romantisk bara en ursäkt att vara missnöjd? Vad bidrar hon själv till relationen när hon gnäller på honom och sysslölösheten? Kan hon inte sysselsätta sig själv eller måste Oskar lösa även hennens problem med långa dagar? Det är överkrav att vänta sig att en icke romantiker skall bli romantisk, speciellt när han får ingen info om vad det innebär för henne att vara romantisk.
Citera
2024-04-27, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sirsia0
Jag kan inte komma på nån. Är det nån/några du tänker på? Och varför?
Oskar (tror jag han heter), som åkte till Vasamuseet och på kvällen säger "finns det något bättre än tåg och båtar" till sin tjej...
Citera
2024-04-27, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scaloppina
Fiona pratar väldigt respektlöst om Lars oförmåga att göra henne gravid, medan han vågar inte ens ta upp hennes ev. problem att bli gravid. Detta eviga tjat om att bli gravid är en riktig potensdödare, men det skiter hon i. Det överkrav att vänta sig att en 81-åring skall göra henne gravid bums!

Varför berättar inte Tina om vad hon tycker är romantiskt, varför måste Oskar försöka gissa? Och när han gissar fel blir det sura miner. Han är väl ingen tankeläsare. Oskar är en kille som blir glad av väldigt lite, för honom räcker det att hon finns där, medan hon vill att han skall anstränga sig extra för att bli ngt han inte är, d v s romantisk. Hon säger inget om vad hon tycker är romantiskt, vi tittarna vet inte, vet hon ens själv? Är kravet att vara romantisk bara en ursäkt att vara missnöjd? Vad bidrar hon själv till relationen när hon gnäller på honom och sysslölösheten? Kan hon inte sysselsätta sig själv eller måste Oskar lösa även hennens problem med långa dagar? Det är överkrav att vänta sig att en icke romantiker skall bli romantisk, speciellt när han får ingen info om vad det innebär för henne att vara romantisk.

Fiona kanske inte vet själv hur gammal hon egentligen är. Det är inte helt ovanligt från den delen av världen att de faktiskt inte har exakt koll, eller hade för sisådär 40-50 år sedan.

Och Tina är en jäkla gnällspik, kryper i mig när jag hör hennes gnälliga stämma. Även om hon säger något positivt låter det som gnäll.
Vuxna människor i en relation måste väl kunna säga vad man förväntar sig av sin partner? Något romantiskt är extremt luddigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in