Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-23, 15:24
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Owlman59
Känner mig så mycket mer mäktig och säker. Jag är mer som en verklig person till skillnad från innan då jag inte tog mitt liv seriöst utan bara tramsade bort det.
Du svarade inte på mina frågor där den viktigaste var: Vad gör du som skiljer dig från alla andra?

Du känner dig mäktig men är du även mäktig? På vilket sätt är du mäktig?
Citera
2024-04-24, 10:00
  #26
Medlem
Owlman59s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kapsylen1
Du svarade inte på mina frågor där den viktigaste var: Vad gör du som skiljer dig från alla andra?

Du känner dig mäktig men är du även mäktig? På vilket sätt är du mäktig?

Vad jag gör, jag ägnar min energi endast åt saker som är relevant för mig. Jag är mäktigare än andra eftersom jag är fylld med meningsfull information till skillnad från andra som bara är fyllda med meningslösa skämt.
Citera
2024-04-24, 13:41
  #27
Medlem
Nico77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Owlman59
Vad jag gör, jag ägnar min energi endast åt saker som är relevant för mig. Jag är mäktigare än andra eftersom jag är fylld med meningsfull information till skillnad från andra som bara är fyllda med meningslösa skämt.

Det enda som är relevant är just att det enda som är relevant är det som är relevant för just dig. Det är dock viktigt att komma ihåg att; den som kallar sig själv för mäktig är så långt ifrån mäktig och en riktig man som det går att komma. Då har man gått bort sig i en labyrint av lögner och självbedrägeri.
Citera
2024-04-25, 07:40
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Owlman59
Vad jag gör, jag ägnar min energi endast åt saker som är relevant för mig. Jag är mäktigare än andra eftersom jag är fylld med meningsfull information till skillnad från andra som bara är fyllda med meningslösa skämt.
Du är alltså precis som alla andra, odlar sina intressen med information DU anser vara relevant och användbart.

Trevligt att du vill vara unik precis som alla andra också är. Finns nog de som ser din "meningsfulla" information som ett skämt.

Nämn lite vad din meningsfulla information är som skiljer sig från alla andra som också sitter på meningsfull information för dom?
Citera
2024-04-25, 07:54
  #29
Avstängd
zombie-nations avatar
Var lite humorlös som ung, men hade ändå mörk humor. Jag ville vara seriös på den tiden men humorn kom iallafall. Humor är stark och går inte att motstå.

De människor jag varit mest allvarlig med har jag även skojat mest med.

För mig är humorn livsnödvändig. Men jag gillar inte att berätta roliga historier, inte den sortens humor.
Citera
2024-04-25, 11:06
  #30
Medlem
Owlman59s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nico77
Det enda som är relevant är just att det enda som är relevant är det som är relevant för just dig. Det är dock viktigt att komma ihåg att; den som kallar sig själv för mäktig är så långt ifrån mäktig och en riktig man som det går att komma. Då har man gått bort sig i en labyrint av lögner och självbedrägeri.

Varför jag känner mig mäktig? Jo, för att jag är mer tankefylld än andra då dom andra. I det fallet kan jag jämföra hjärna med hem.

Vad är ett mest lämpligt hem?
Ett hem som är fyllt med onödiga prylar eller ett hem som bara har prylar som används?
Samma sak med hjärnan, hellre att man bara har vettig information där än onödiga skämt.

Citat:
Ursprungligen postat av kapsylen1
Du är alltså precis som alla andra, odlar sina intressen med information DU anser vara relevant och användbart.

Trevligt att du vill vara unik precis som alla andra också är. Finns nog de som ser din "meningsfulla" information som ett skämt.

Nämn lite vad din meningsfulla information är som skiljer sig från alla andra som också sitter på meningsfull information för dom?

Jag har mycket mer meningsfull information och det märks oftast när jag hamnar i konversation med andra. Vissa bara uttalar om viss fakta utan att ha kollat upp det innan. Har två exempel på det.

Det ena är en som trodde på fullaste allvar att Sverige hade kommit upp till 9 miljoner då jag behövde rätta att vi kommit upp till 10 miljoner.

Den andra gången var ett samtal som vi kom in på fästingar. Jag nämnde att det finns en specifik art som heter hjortfästingen och är den farligaste och mest smittsamma. Jag fick då frågan om hur många ben den hade. Det är ju en självklarhet att den har åtta ben precis som alla andra fästingarter.

Det jag försöker säga är att det faller bort information om självklarheter från andra då dom skojat bort sitt liv. Tro mig, jag märker sånt.


Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Var lite humorlös som ung, men hade ändå mörk humor. Jag ville vara seriös på den tiden men humorn kom iallafall. Humor är stark och går inte att motstå.

De människor jag varit mest allvarlig med har jag även skojat mest med.

För mig är humorn livsnödvändig. Men jag gillar inte att berätta roliga historier, inte den sortens humor.

Humor hör hemma i medierna. Verkligheten ska man ta på allvar och inte skoja bort.
Citera
2024-04-25, 11:25
  #31
Avstängd
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Owlman59
Varför jag känner mig mäktig? Jo, för att jag är mer tankefylld än andra då dom andra. I det fallet kan jag jämföra hjärna med hem.

Den andra gången var ett samtal som vi kom in på fästingar. Jag nämnde att det finns en specifik art som heter hjortfästingen och är den farligaste och mest smittsamma. Jag fick då frågan om hur många ben den hade. Det är ju en självklarhet att den har åtta ben precis som alla andra fästingarter.

Personen kanske försökte hitta ett sätt att skilja den från andra fästingar. Varför är det viktigt att veta att fästingar har 8 ben? Det viktiga är väl att kunna känna igen när man blivit biten, räkna benen är överkurs. Varför är det ett skämt att inte veta antal ben? I stadiet innan nymf har den bara 6 ben förövrigt. Om det nu är viktigt. Hjortfästingen är ju den man vanligtvis ser. Men de andra kan sprida sjukdomar.

Man riskerar ju alltid att lära sig helt oviktiga saker som stökar till i ditt hjärnhem.

Varför får man inte skämta? Ofta betyder detta att man vågar tala om svåra saker istället för att strunta i dem.

Men om du vill gå gravallvarlig genom livet så visst. Men du kan inte tvinga andra.
Citera
2024-04-25, 12:00
  #32
Medlem
Owlman59s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Personen kanske försökte hitta ett sätt att skilja den från andra fästingar. Varför är det viktigt att veta att fästingar har 8 ben? Det viktiga är väl att kunna känna igen när man blivit biten, räkna benen är överkurs. Varför är det ett skämt att inte veta antal ben? I stadiet innan nymf har den bara 6 ben förövrigt. Om det nu är viktigt. Hjortfästingen är ju den man vanligtvis ser. Men de andra kan sprida sjukdomar.

Man riskerar ju alltid att lära sig helt oviktiga saker som stökar till i ditt hjärnhem.

Varför får man inte skämta? Ofta betyder detta att man vågar tala om svåra saker istället för att strunta i dem.

Men om du vill gå gravallvarlig genom livet så visst. Men du kan inte tvinga andra.

Det där med fästingarnas ben och stadier i livet vet jag redan. Har läst massor och sett dokumentärer om fästingar så det har jag stenkoll på. Du behöver alltså inte upplysa mig om det jag redan vet. Men nu kom vi lite off-topic. Att jag nämnde det var bara för att ge ett exempel på att vissa inte har koll på självklarheter och min teori tyder klart på att det är på grund av för mycket skämt i livet.

Jag vill inte tvinga andra att leva som mig. Det skulle ändå få mig att känna mig mindre som en individ ju mer likheter jag delar med andra. Dom får gärna skämta med varandra men inte med mig. Vill andra slösa bort sitt liv är det deras sak men jag tar iaf mitt liv på fullaste allvar och nåde den som försöker ändra på det.
Citera
2024-04-25, 12:40
  #33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Owlman59
Jag har mycket mer meningsfull information och det märks oftast när jag hamnar i konversation med andra. Vissa bara uttalar om viss fakta utan att ha kollat upp det innan. Har två exempel på det.

Det ena är en som trodde på fullaste allvar att Sverige hade kommit upp till 9 miljoner då jag behövde rätta att vi kommit upp till 10 miljoner.

Den andra gången var ett samtal som vi kom in på fästingar. Jag nämnde att det finns en specifik art som heter hjortfästingen och är den farligaste och mest smittsamma. Jag fick då frågan om hur många ben den hade. Det är ju en självklarhet att den har åtta ben precis som alla andra fästingarter.

Det jag försöker säga är att det faller bort information om självklarheter från andra då dom skojat bort sitt liv. Tro mig, jag märker sånt.
AH du är en googlare, känner många sådana. Jag besitter dock info som INTE finns på google 5 sekunders knapptryckning bort. DET är riktig makt det. har även egna labb data som visar mina fynd.

Det du bevisar är är absolut ingen makt det där kallas allmänbildning, du umgås uppenbarligen med folk med väldigt låg IQ.
Din google fakta bevisar ingenting utan gör mer att du framstår som en bessevisser och dryg jäkel beroende på hur du framför det. Med tanke på att du tror att du har makt för att du kan goolga bevisar nog att du måste arbeta på framförandet.
Alla kan läsa sig till om fästingar och folkmängd bara ett knapptryck bort, eller varför inte fråga chatGDP?

Har du byggt och skapat något vackert samtidigt som det funktionellt. Har du i timmar suttit och skissat på saker och och sedan själv byggt dessa saker. Eller lagat antik hårdvara där det inte finns info om hur det fungerar så man själv får utforska och pröva sig fram?
Gör det och då blir jag imponerad, googla kan jag göra själv och även alla andra...
Citera
2024-04-25, 13:31
  #34
Medlem
Owlman59s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kapsylen1
AH du är en googlare, känner många sådana. Jag besitter dock info som INTE finns på google 5 sekunders knapptryckning bort. DET är riktig makt det. har även egna labb data som visar mina fynd.

Det du bevisar är är absolut ingen makt det där kallas allmänbildning, du umgås uppenbarligen med folk med väldigt låg IQ.
Din google fakta bevisar ingenting utan gör mer att du framstår som en bessevisser och dryg jäkel beroende på hur du framför det. Med tanke på att du tror att du har makt för att du kan goolga bevisar nog att du måste arbeta på framförandet.
Alla kan läsa sig till om fästingar och folkmängd bara ett knapptryck bort, eller varför inte fråga chatGDP?

Har du byggt och skapat något vackert samtidigt som det funktionellt. Har du i timmar suttit och skissat på saker och och sedan själv byggt dessa saker. Eller lagat antik hårdvara där det inte finns info om hur det fungerar så man själv får utforska och pröva sig fram?
Gör det och då blir jag imponerad, googla kan jag göra själv och även alla andra...

Jag är mycket hellre en besserwisser än en skojande jäkla fåne eller en samtalsparasit. Varför läser inte andra in på dessa saker istället för att uttala sig utan information eller ställer irrelevanta frågor? Jag behöver inget utav det för jag tar alltid reda på saker. Har flera teorier och hypoteser som jag tänkt väldigt långt på. Har gjort flera inlägg här om du vill läsa. Såna funderingar finns det väldigt få i världen som har.
Citera
2024-04-27, 19:31
  #35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Owlman59
Jag är mycket hellre en besserwisser än en skojande jäkla fåne eller en samtalsparasit. Varför läser inte andra in på dessa saker istället för att uttala sig utan information eller ställer irrelevanta frågor? Jag behöver inget utav det för jag tar alltid reda på saker. Har flera teorier och hypoteser som jag tänkt väldigt långt på. Har gjort flera inlägg här om du vill läsa. Såna funderingar finns det väldigt få i världen som har.
Varför lära sig saker man inte har något intresse av? Som man TROR att det kan gynna en i framtiden.
Det framstår som ytligt och helt utan passion.

Du verkar väldigt egocentrisk som person då bara för att DU tycker frågor är irrelevanta så kanske personen som frågar inte tycker det? Jag hoppas du inte är eller tänker bli lärare då du skulle skrämma folk till att inte fråga saker bara för att du tycker det är korkade frågor.

Tror du måste fokusera på hur du framför saker och inte försöka imponera med dina "häftiga inlägg på flaschback". Tror inte du kommer så långt med det även om DU tycker dom är helt radikala och nytänkande så kanske många andra tycker det är för dumt eller ointressant att ens ta upp...

Jätte bra att lära sig saker men att använda det till att trycka ned andra och mindre vetande brukar man sällan komma långt med.
Vet inte om det är din plan men tyvärr verkar det så.
Citera
2024-04-27, 19:43
  #36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Owlman59
Ska jag snacka med någon eller några är jag bara intresserad av att bolla information om fakta, få respons om mina teorier/hypoteser eller höra någon annans teori/hypotes. Tyvärr är jag väldigt ensam om det. Dom flesta som snackar med mig är intresserade av att skoja och skratta vilket jag absolut inte är intresserad av. Min livsstil går bara ut på att hämta information om något relevant i livet och att skoja och skratta är bara slöseri på dyrbar tid av sitt liv. Tyvärr har jag inte alltid varit sån utan har mer upptäckt det dom senaste 5 åren. Dom 5 åren jag slösat bort på fjanterier finns det tyvärr inget att göra åt men däremot skulle jag vilja ha något bevis på att jag tänker rätt och att dom som tramsar bort sina liv tänker fel. När jag försöker leta efter information om mitt tänkande hittar jag bara dom sidor som bevisar åt andra hållet dvs att ett gott skratt förlänger livet. Jag vill inte sprida dysterhet med mitt inlägg utan det är bara till för att hitta bevis åt att ta sitt liv på fullaste grav allvar är det bästa sättet och att ett gott skratt inte alltid förlänger livet.

att skämta i diskussioner klarar inte klenbegåvade då man måste hålla flera tankar i huvudet samtidigt, och att se det komiska i livet kommer bli nödvändigt om du är kunskapstörstande, för en dag kommer du komma till insikt i hur och vad som driver världen, och då kommer du behöva kunna se det hela ur en dåres perspektiv.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback