2024-04-27, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Nu är det ju en yrkesgrupp, typ tågvärdar, så rent arbetspolitiskt är mitt förslag inte särskilt bra, men i andra regioner, t ex Uppsala, har man enbart vakter som går runt och checkar färdbevis.

Vet att de vid minst ett tillfälle skapat kaos då de minst sagt inte är serviceutbildade och bötfällde en hel skolklass för att deras gruppkort gått ut trots att man har rätt att slutföra påbörjad färd inom tidsramen för giltighet.
UL:s biljettkontroller är en historia i sig själv. Hela deras arbetsgång bygger på att resenärer kan visa upp en giltig biljett, medan UL i sin policy endast kräver att biljetten är giltig vid avgång. Det går inte ihop, efter kontrollanterna kan kliva på var som helst längst färden.
Citera
2024-04-27, 15:24
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Retrouvailles
UL:s biljettkontroller är en historia i sig själv. Hela deras arbetsgång bygger på att resenärer kan visa upp en giltig biljett, medan UL i sin policy endast kräver att biljetten är giltig vid avgång. Det går inte ihop, efter kontrollanterna kan kliva på var som helst längst färden.
Det är inte optimalt, nej.

Poängen var dock att om väktare ska sköta jobbet bör de också vara lite mer lyhörda för eventuella spelrum i regelboken. Om Bosse som luktar folköl för tredje gången inte kan få biljettautomaten att funka kanske en bot kan råda bot (höhö) på det, men en skolklass har knappast något incitament att fuska, det är inte ens deras pengar det handlar om.
Citera
2024-04-27, 15:26
Medlem
alisvenssons avatar
Varför betalar man inte för sig ?
Citera
2024-04-27, 15:29
Medlem
alisvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyAlfa
Tjuvåkandet i Göteborg beräknas kosta Västtrafik en halv miljard i uteblivna intäkter varje år och den bidrar garanterat till den oerhörda trängsel som råder på kollektivtrafiken här.

Några som definitivt bör förbjudas att ens vistas på bussar, spårvagnar och hållplatser är de äckliga, smutsiga jävla zigenaresvinen

Denna halvmiljard fördelas väl ut på de som faktiskt betalar i form av högre biljettpris?
Citera
2024-04-27, 15:31
Avslutad
Det är klart dom ska, så folk vet vilka dom är. Annars så kan ju vem som helst utge sig för att vara biljettkontrollant.
Citera
2024-04-27, 15:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Niggers
Oftast kontroller dom biljetten när man åker tåget.. Dom gör inte biljettkontroller Söder Mälarhöjden, får då man ha med sej piketpolis.

Är det så illa? Jag bor inte i Stockholm, har aldrig gjort det, och kommer aldrig göra det heller. Det är för stort för mig. Kan besöka staden då och då. Men bo där. Nej.
Citera
2024-04-27, 15:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av senhackaren
Är det så illa? Jag bor inte i Stockholm, har aldrig gjort det, och kommer aldrig göra det heller. Det är för stort för mig. Kan besöka staden då och då. Men bo där. Nej.

Dom våga inte gör biljett kontroller i Söder om Mälarhöjden eller i Rinkeby, då måste man ha enroma polisresuser.
Citera
2024-04-27, 15:40
Avslutad
Citat:
Det är Järvfältet. Det där ingår i kulturen att planka där ... Du hittar knappast några plankare på Nockeybanan.

Så alla invandrare har det i sin kultur att planka? Jag som bosniak brukar alltid betala för mig. Det är en principsak. Man måste visa tacksamhet att man kommer dit man ska. Busschaförer och tågvärdar har det inte lätt idag.
Citera
2024-04-27, 15:41
Bannlyst
Citat:
Så alla invandrare har det i sin kultur att planka? Jag som bosniak brukar alltid betala för mig. Det är en principsak. Man måste visa tacksamhet att man kommer dit man ska. Busschaförer och tågvärdar har det inte lätt idag.

Det sa jag inte! Sa att det var en kultur på Järvafältet. Att du väljer tolkningen att jag menar invandrare, så är det en fulltolkning.. Jag tro inte folk som kommer hit ifrån Tyskland plankar.
Citera
2024-04-27, 15:42
Avslutad
Citat:
Dom våga inte gör biljett kontroller i Söder om Mälarhöjden eller i Rinkeby, då måste man ha enroma polisresuser.

Hm. Där ser man. Polisen vill hellre jaga snarare och a lagare istället. Betydligt enklare.
Citera
2024-04-27, 15:43
Avslutad
Citat:
Det sa jag inte! Sa att det var en kultur på Järvafältet. Att du väljer tolkningen att jag menar invandrare, så är det en fulltolkning.. Jag tro inte folk som kommer hit ifrån Tyskland plankar.

Okej. Då förstår jag.
Citera
2024-04-27, 15:48
Bannlyst
Citat:
Hm. Där ser man. Polisen vill hellre jaga snarare och a lagare istället. Betydligt enklare.

Polisen i Stockholm gör inte ett skit. Stockholm blivit där anarki råder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in