2024-04-27, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alisvensson
Denna halvmiljard fördelas väl ut på de som faktiskt betalar i form av högre biljettpris?

Så är det såklart, högre priser och sämre service
Citera
2024-04-27, 15:55
Medlem
Alla passerar två rotationsgrindar med en bur emellan. Men för att komma ut genom andra grinden krävs en oanvänd biljett.
Senast redigerad av Ok-perfekt 2024-04-27 kl. 16:03.
Citera
2024-04-27, 15:57
Medlem
egentligenotroligts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vitis
Jag tycker att allmänna kommunikationer ska vara gratis.
Ombilda spärrvakterna till buss- och tågvärdar (trygghetsvärdar) istället.

Vem tror du ska betala då? Det är inte gratis för kommunerna att hålla med bussar, tunnelbana, tåg, spårvagnar. Det är då de ärliga som får betala då, kommunerna, vi, som betalar nu, betalar mellan 30-40% nu. Vill du att de som betalar skall betala 100% Tror du att det fungerar? Bäst vore om alla betalar för sig. Du också! Förstår inte du bättre än så här?
Citera
2024-04-27, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korvstofft
Skiter i hur kontrollanterna ser ut. Huvudsaken är att dom har några stora väktare med sig som inte är rädda för att brotta ner små adidaskrigare och annat pack som alltid plankar.

Förr så gick alltid kontrolanterna 2 och 2 och det var alltid folk som dom skippade att kolla för att dom inte ville stöta sig med dom. Då finns det ingen mening med det.

Ge dom elpistoler och batonger också.

Ja! Men så har jag också upplevt kontrollanter i Stockholm. De kollar endast sådana som de "vågar" kolla. Samt att de nog aldrig kollar rumänska tiggare? Så de som vill planka bör antingen se "farliga" ut eller som tiggare.Damer kan klä ut sig till påskkärringar, herrar kan ta på sig svart lösskägg och ha en krycka. Släpa ena benet eller vika upp det i en stor byxa. Så obligatorisk pappmugg....Ha, ha, ha! Jag skrattar men tror faktiskt att det är så.
Citera
2024-04-27, 16:23
Medlem
Ska det ha nån betydelse?
Problemet är väl den totala respektlösheten vi fått in i samhället.
I det Sverige som inte längre finns. I det samhället bemöttes myndighetspersoner med respekt och viss följsamhet. Idag är det grovt språk, hot och våldskapital som gäller.
Sånt borde aldrig vara ok. Men vem vågar längre säga till, eller ifrån?
Citera
2024-04-27, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FunLightFittsaft
Bort med biljettkontrollanterna, de tjänar inget syfte. De enda gångerna jag känt mig otrygg i tunnelbanan är när biljettkontrollanter är där. Dessutom så väljer de alltid de mest trafikerade stationerna under rusningstid. Nej jag har inte tid att visa min biljett till nån spydig jävla häxa eller gubbjävel. Skaffa ett riktigt jobb. Att du var för mentalt instabil för poliskåren och för dum för att vidareutbilda dig till nåt riktigt borde inte bli mitt problem.

Får in pengar , helt rätt borde finnas mer kontrollanter så andra resenärer slipper snåla fattiglappar som inte vill betala så sjukt billigt att åka ändå
Citera
2024-04-27, 17:31
Medlem
Utan OV eller polis med sig så är kontrollanterna ändå helt tandlösa mot plankare som vet hur lagen faktiskt fungerar. Uniform eller ej.

"Jag har en giltig biljett men jag känner inte för att visa den för dig"
Finns inget dom kan göra efter det.
Citera
2024-04-28, 04:46
Medlem
Onanikrems avatar
Anställ dubbelt upp kontrollanter, både uniformerade och civila, utöka deras befogenhet, varför skall vissa åka gratis medan andra betalar för skiten? Banna på livstid efter andra tjuvåket. Första kan vara misstag, andra då är det satt i system. Låt de jävlarna gå hädanefter om de inte betalat för sig en andra gång. För övrigt är jag emot all kollektivtrafik som inte kräver biljett vid påstigning. Skiter i att det tar tid, ni får kliva upp en timma tidigare tack vare tjuvåkarna.

Tjuvåkare är tjuvar, parasiter som lever på andra. parasiter skall utrotas.
Citera
2024-04-28, 06:42
Medlem
Ghastens avatar
Ska finnas båda sorterna så vi sätter fast så många plankare som möjligt.
Betala eller gå parasiter.
Citera
2024-04-28, 07:11
Medlem
Ingen uniform ,
de ska vara helt nakna.
Citera
2024-04-30, 19:12
Medlem
DjStefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niggers
Polisen i Stockholm gör inte ett skit. Stockholm blivit där anarki råder.
Precis som "senhackaren" gillar....allt är rasistiskt om lag o ordning förs på tal..
Citera
2024-04-30, 19:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DjStef
Precis som "senhackaren" gillar....allt är rasistiskt om lag o ordning förs på tal..

Stockholm stad har ett kakistokrat styre, då bruka lag och ordning upphöra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in