2024-04-27, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Eftersom även de "bästa" liv är skit helt nyktert sett så finns det inget ont i att aldrig existera eller aborteras eller dö vid födseln. Tvärtom.

Precis, svårt att fortsätta argumentera med utvecklingsstörda dock. Jag ger upp. haha
Citera
2024-04-27, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Om du fick som du ville, ditt jävla vidriga äckel, skulle den ungen få leva i NOLL dagar istället för 10 år.

Liv är värdefullt. Varje dag är som en miljon dollar, typ. Och du, ditt psyksjuka bortskämda kräk, gnäller bara om hur fel det är att du inte får ännu mer, och därför borde ingen få någonting.

Jag är kanske lika äcklig och vidrig jag; men jag kan inte se hur det gagnar någon att behöva leva ett, om än kort liv av plågor snarare än inget alls!

Tänker du dig att den ofödde sitter på någon trist och händelselös molnkant och sedan treochenhalv miljarder år längtar av hela sitt hjärta att få uppleva om så bara en flyktig sekund av jordelivet? Vilken gud dömde isåfall hen till detta?

Och av vilka skäl tvingas vissa födas till ett liv i misär, medan andra (inklusive mig!) får ett relativt bekvämt liv med allehanda tillfällen till glädje och förströelse?

"Some are born to sweet delight;
Some are born to endless night."

(William Blake)
Citera
2024-04-27, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nakkvarr
Jag är kanske lika äcklig och vidrig jag; men jag kan inte se hur det gagnar någon att behöva leva ett, om än kort liv av plågor snarare än inget alls!

Tänker du dig att den ofödde sitter på någon trist och händelselös molnkant och sedan treochenhalv miljarder år längtar av hela sitt hjärta att få uppleva om så bara en flyktig sekund av jordelivet? Vilken gud dömde isåfall hen till detta?

Och av vilka skäl tvingas vissa födas till ett liv i misär, medan andra (inklusive mig!) får ett relativt bekvämt liv med allehanda tillfällen till glädje och förströelse?

"Some are born to sweet delight;
Some are born to endless night."

(William Blake)

Precis, det är ett helt igenom irrationellt argument.
Citera
2024-04-27, 11:47
Medlem
DeletedUsers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tandan
Då får väl fördjupa dig i saker du är intresserad av? Eller har du inget sådant. haha Jobba för att ha något att göra, det var nog det sorgligaste jag hört. haha Nej man blir förhoppningsvis lite klokare med livserfarenhet, samtidigt som man har haft lite tid att bli bra på det man gillar.

Nej inte provat psykedelia men hade velat. Dock så kvarstår problemet att det ändå alltid finns möjligheten att det rör sig om hallisar skapade av hjärnan hur verkligt det än ter sig. Man behöver ha något bevis som kan verifieras i denna verkligheten, detsamma gäller NDEs och egentligen allt paranormalt.

Det kommer aldrig kunna bekräftas något paranormalt vetenskapligt så då har du redan stängt alla dörrar. Finns det nåt övernaturligt så står det i starkt motsats till ämnet vetenskap, annars hade man liksom kunnat bevisa det enkelt.
Många har använt psykadelia som hjälpmedel för att nå "upplysning" ju. Även om det kanske bara är ett hjärnspratt så kan det ge ökad självinsikt sägs det.
Jag har inte provat jag heller men tänker till 100% göra det framöver men äter anti depp nu så går inte att kombinera med nåt psykoaktivt.
Citera
2024-04-27, 11:49
Medlem
DeletedUsers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tandan
Ja religion är dessvärre bara en av alla vanföreställningar i mänsklighetens masspsykos.

Är du redan på't så här tidigt? Ja det ser ut att bli ännu en blöt kväll för filosoferna. haha

Alkohol och schopenhauers aforismer står på menyn denna helgen hehe
Citera
2024-04-27, 11:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DeletedUser
Alkohol och schopenhauers aforismer står på menyn denna helgen hehe

Citera
2024-04-27, 11:53
Medlem
DeletedUsers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Link04
Haha ja att religiösa personer inte räknas som galna är ett stort mysterium faktiskt 🙂

Dom uppvisar alla symtom på sinnessjukdom. Dom är övertygade om att dom står i kontakt med osynliga gudar, heliga andar osv. Rena gökboet faktiskt. Men ändå stoppar läkarna och psykologerna huvudet i sanden när dom möter dessa galningar 😂 Skål på dig!

Vissa verkar ha en medfödd benägenhet att tro på övernaturligheter. Bråkar själv väldigt mycket med min högerhjärna. Sedan om det beror på att jag är kvinna eller psykotisk låter jag vara osagt.
Citera
2024-04-27, 12:22
Medlem
Citat:
Vissa verkar ha en medfödd benägenhet att tro på övernaturligheter. Bråkar själv väldigt mycket med min högerhjärna. Sedan om det beror på att jag är kvinna eller psykotisk låter jag vara osagt.

Det är nog helt lugnt för din del tror jag, du är ju en förnuftig person 🙂 Värre är det för dom religiösa eller smyg-religiösa personerna i tråden. Dom har ju tydliga anlag för psykisk sjukdom eftersom dom lider av vanföreställningar och är övertygade om att dom har kontakt med osynliga övernaturliga krafter. Religiösa personer saknar även sjukdomsinsikt, vilket går hand i hand med psykisk sjukdom.
Citera
2024-04-27, 12:47
Medlem
Flammarions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Link04
Haha ja att religiösa personer inte räknas som galna är ett stort mysterium faktiskt 🙂

Eller inte.
Mer troligt är det väl att du missuppfattat något än att det är fel på alla andra?
Rent statistiskt alltså.
Citera
2024-04-27, 12:48
Medlem
Flammarions avatar
Citat:
Vissa verkar ha en medfödd benägenhet att tro på övernaturligheter.

Alla, skulle jag säga.
Citera
2024-04-27, 12:51
Medlem
Flammarions avatar
Citat:
Bråkar själv väldigt mycket med min högerhjärna.

Om ena ena hjärnhalvan bråkar med den andra så pågår en inre konflikt.

Det bästa är ju att ha en hel hjärna. Inte en halv.
Citera
2024-04-27, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flammarion
Eller inte.
Mer troligt är det väl att du missuppfattat något än att det är fel på alla andra?
Rent statistiskt alltså.

Men tror man på övernaturliga krafter så är det en vanföreställning man lider av 🙂

Vetenskapen har en mer ödmjuk inställning och försöker istället att analysera hur naturen verkar fungera med den information vi har i nuläget. Att testa sig fram via det sättet är det bästa verktyget vi har för att försöka förstå livet och naturen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in