2024-04-26, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bobbyboi
Nu har du "missförstått" igen.

Vad gäller "exploatering av naturresurser" så anser putain som bekant att sovjetunionens oundvikliga sammanbrott var tjugonde århundradets största geopolitiska katastrof och drivs av sin "vision" om att "återupprätta" det ondskans imperium hen är en produkt av, men det innebär inte att hen även är ute efter att stjäla Ukrainas naturresurser.

"Ukraine has tremendous natural resources for meeting domestic oil and gas production needs, with estimates of approximately 900 billion cubic meters of proven reserves of natural gas. In Europe, Ukraine ranks second for gas reserves. Three Ukrainian regions contain hydrocarbons resources: the Dnipro-Donetsk basin, the Carpathian region in western Ukraine, and the Black Sea and Crimea region in the south. The Dnipro-Donetsk basin is a major oil and gas producing region accounting for 90 percent of all current Ukrainian production."

https://www.trade.gov/energy-resource-guide-ukraine-oil-and-gas

"Som av en slump" sammanfaller naturresursernas koordinater med de områden den psykotiske dvärgen i kreml "förklarat" som ryska och annekterat...

Fakta/sanningen/verkligheten rimmar illa med din blinda tillbedja av den psykotiske dvärgen i kreml och hens anfallskrig...

Citat:
Ursprungligen postat av Kollegah1
Som vanligt har du fel då alla dina argument är känslostyrda. Givetvis slåss stormakterna om naturresurserna och nu sammanfaller dom bra med ett område där det bor flera miljoner etniska ryssar.

Det är kul att se hur dvärgen fortsatt bor grattis i dit huvud 🥳

Nej, som vanligt har du fel i ditt påstående att någon annan än den psykotiske dvärgen i kreml söker lägga beslag på naturresurserna i Ukraina då det är hen och ingen annan som ägnar sig åt att invadera, ockupera, annektera och föra anfallskrig mot landet.

Varför finns det så många "etniska ryssar" i Ukraina? Borde inte dom vara i ryssland? Det är kul att se hur ditt huvud fortfarande är under din herre och härskares, den psykotiske dvärgen i kremls, stövel.
Citera
2024-04-26, 16:34
Medlem
Pausaniass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Jag tänker man helst vill ha motiverade välutbildade soldater som är bra på sitt jobb. Ganska långt ifrån skräpet, men du verkar ju veta vad du pratar om lol
Han är väl en veteran!
Citera
2024-04-26, 16:44
Medlem
bema56s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Var läste du det? Låter kraftigt överdrivet.
Jag är osäker var men ska försöka hitta det
Citera
2024-04-26, 17:09
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Var läste du det? Låter kraftigt överdrivet.

Missläsning månne? Jag kan se att Zelensky önskar sig 7 system, men jag kan inte se att han fått dom ännu. (2 timmar gammal artikel)

https://www.bbc.com/news/world-europe-68903480
Citat:
Ukraine's Volodymyr Zelensky has appealed for another seven Patriots or similar defence batteries to protect its cities and power plants from Russian attack.
Citera
2024-04-26, 17:18
Medlem
Gnomegirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Vi kunde ju skickat en drös sådana här robothundar med eldkastare till Ukraina så kan de röja värnen utan soldater.

https://www.youtube.com/watch?v=rj9JSkSpRlM

Fan vad coolt! Är denna video verkligen äkta? Jag vill ha en sån.

Skulle nog säkert kunna göra nytta, allrahelst om den har förstärkt nos. Frågan är dock hur pass bra den tar sig fram i riktigt ojämn terräng med djupa granathål och allsköns bråte.

MVH/Gnomegirl
Citera
2024-04-26, 17:19
Medlem
bema56s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Elam
Missläsning månne? Jag kan se att Zelensky önskar sig 7 system, men jag kan inte se att han fått dom ännu. (2 timmar gammal artikel)

Ja troligtvis blandade jag i hop det med Zelenskyjs önskemål.
Citera
2024-04-26, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bobbyboi
Nej, som vanligt har du fel i ditt påstående att någon annan än den psykotiske dvärgen i kreml söker lägga beslag på naturresurserna i Ukraina då det är hen och ingen annan som ägnar sig åt att invadera, ockupera, annektera och föra anfallskrig mot landet.

Varför finns det så många "etniska ryssar" i Ukraina? Borde inte dom vara i ryssland? Det är kul att se hur ditt huvud fortfarande är under din herre och härskares, den psykotiske dvärgen i kremls, stövel.
Givetvis har du återigen fel. Din personliga dvärgkomplex för dvärgar verkar öka för varje dålig nyhet som kommer om Ukraina. Det senaste, att de inte kan använda de amerikanska stridsvagnarna är ju för underbart att läsa. Parkerade och undangömda för att rosta, precis samma öde kommer drabba din favorit dvärg från Kiev som kommer flygas ut när fienden närmar sig 😎
Senast redigerad av Kollegah1 2024-04-26 kl. 17:42.
Citera
2024-04-26, 17:45
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Elam

Læste någonstans att Spanien skulle bistå med patriot-missiler, men inte sjælva systemet.
Citera
2024-04-26, 17:53
Medlem
Snapcounts avatar
Ajdå.., detta ær faktiskt illa før Ryssland :

Putin Seeks Answers as Radioactive Leak Fears Grow

Russian President Vladimir Putin sought answers this week amid the country's worst flooding in decades which has led to the evacuation of tens of thousands of people and a report that a uranium mine has been flooded.

Agentstvo, a Russian investigative site, reported Monday that the Dobrovolnoye uranium mine, located in the village of Uksyanskoye in Kurgan's Zverinogolovsky district, was submerged by the flooding. It is operated by a subsidiary of state nuclear agency Rosatom.

Environmentalists told Agentstvo that they fear the nearby Tobol River could become contaminated with uranium. The river is used to source drinking water for Kurgan residents.

Och i gammal rysk tradition :

"Reports of production wells entering the flooding zone are deliberate misinformation," the division of the state nuclear agency which operates the mine told state-run news agency Tass on Tuesday.

https://www.newsweek.com/putin-russia-floods-kurgan-radioactive-leak-1894480
Citera
2024-04-26, 17:56
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Læste någonstans att Spanien skulle bistå med patriot-missiler, men inte sjælva systemet.

Jo, jag noterade det.

Inte för att jag har ett jobb som involverar militär planering, jag bygger om kök och badrum. Men jag har läst lite här och var att USA har ett stort antal Patriotsystem ståendes i händelse av ofred. Jag tror att vi här i Sverige har fyra system om jag har läst rätt.

Jag är en smula nyfiken på vad det sitter i att vi här i Sverige inte kan låna ut våra 4 system till Ukraina, det samtidigt som vi hyr 4 andra system av USA. Vi har råd att hyra systemen för ett år eller två, vi hjälper Ukraina att försvara sina städer från Ryssarnas terrorbombningar.

Risken för USA borde vara minimal att hyra ut systemen till oss, vi betalar för dom skador som våra värnpliktiga orsakar. Dom får tillbaka dom enligt kontrakt innan vänstermuppar tar makten igen. Får vi inte tillbaka våra system från Ukraina, ja då har vi gjort en god gärning och köper några nya till oss själva. (Iofs väldigt lång leveranstid på dom i dagsläget, ser ut som att alla vill ha dom senast i går)
Citera
2024-04-26, 17:59
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Ajdå.., detta ær faktiskt illa før Ryssland :

Putin Seeks Answers as Radioactive Leak Fears Grow

Russian President Vladimir Putin sought answers this week amid the country's worst flooding in decades which has led to the evacuation of tens of thousands of people and a report that a uranium mine has been flooded.

Agentstvo, a Russian investigative site, reported Monday that the Dobrovolnoye uranium mine, located in the village of Uksyanskoye in Kurgan's Zverinogolovsky district, was submerged by the flooding. It is operated by a subsidiary of state nuclear agency Rosatom.

Environmentalists told Agentstvo that they fear the nearby Tobol River could become contaminated with uranium. The river is used to source drinking water for Kurgan residents.

Och i gammal rysk tradition :

"Reports of production wells entering the flooding zone are deliberate misinformation," the division of the state nuclear agency which operates the mine told state-run news agency Tass on Tuesday.

https://www.newsweek.com/putin-russia-floods-kurgan-radioactive-leak-1894480

Jepp, läste om det där för ett par dagar sedan. Det verkar alltså som att de enorma översvämningarna pga bland annat kollapsade dammbyggen har översvämmat undermåligt skyddade dagbrott i en urangruva och att radioaktiva partiklar kontaminerat flod/grundvatten som hundratusentals och i förlängningen miljontals ryssar i Kazakstan är beroende av på olika sätt
Citera
2024-04-26, 18:03
Medlem
leachs avatar
En ryss på moppe felparkerar i fel land. Får smaka drönare

Can't park your Russian invader bike there...
https://twitter.com/kvistp/status/1783876311519273032
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in