2024-04-19, 15:10
Medlem
Mindbusinesss avatar
Och Khozga Kamila utvisas ur Sverige och förbjuds att återvända hit. Överträdelse
av förbudet kan medföra fängelse i högst 1 år
Senast redigerad av Mindbusiness 2024-04-19 kl. 15:14.
Citera
2024-04-23, 10:32
Medlem
Rättegången på Youtube

https://youtu.be/IC8fSfsaAG0?si=gVfzr5tb6DuQuAYl

.
Citera
2024-04-23, 21:08
Medlem
Merrybums avatar
Det äckliga lilla svinet blev friad från våldtäkten, så typiskt. Det är ta mig fan näst intill omöjligt att få någon fälld för det. I synnerhet om offret är påverkad.
Citera
2024-04-24, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .kungen77
Rättegången på Youtube

https://youtu.be/IC8fSfsaAG0?si=gVfzr5tb6DuQuAYl

.

Den funkade inte, här är den: https://www.youtube.com/watch?v=QES4tkFrtAg
Citera
2024-04-24, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Det äckliga lilla svinet blev friad från våldtäkten, så typiskt. Det är ta mig fan näst intill omöjligt att få någon fälld för det. I synnerhet om offret är påverkad.

Ja jag läste delar av fupen, verkade som att flickan hade anmält lång tid efteråt (inte blivit undersökt direkt efter våldtäkten). Så antagligen saknas bevis.

Det värsta var att hennes egen pojkvän skickade henne till hotellet för ta reda på om Khozga va ute efter honom för att han va skyldig honom pengar.
Citera
2024-04-24, 13:23
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GulligtDjur
Ja jag läste delar av fupen, verkade som att flickan hade anmält lång tid efteråt (inte blivit undersökt direkt efter våldtäkten). Så antagligen saknas bevis.

Det värsta var att hennes egen pojkvän skickade henne till hotellet för ta reda på om Khozga va ute efter honom för att han va skyldig honom pengar.
Du har säkert rätt i att det är skälet till varför han inte fälldes för våldtäkt. Det vill säga, det är näst intill riskfritt att våldta små påtända brudar. Sannolikheten att de går direkt till polisen och anmäler är ju tämligen liten.

Och det du berättar om att hon blev skickad till hotellet på uppdrag av pojkvännen, tyder på att denna brud inte gjorde direkt hälsosamma val.
Citera
2024-04-25, 08:35
Medlem
Citat:
Du har säkert rätt i att det är skälet till varför han inte fälldes för våldtäkt. Det vill säga, det är näst intill riskfritt att våldta små påtända brudar. Sannolikheten att de går direkt till polisen och anmäler är ju tämligen liten.

Och det du berättar om att hon blev skickad till hotellet på uppdrag av pojkvännen, tyder på att denna brud inte gjorde direkt hälsosamma val.

Ja jo, jag menade mer ur ett tekniskt perspektiv, att man inte kan hitta spår av våldtäkten på/i deras kropp. DNA alltså. Men det är som du säger, våldtäktsmän är väl bra på att välja bra offer som inte pratar.

Nä, förmodligen dålig självkänsla och en massa andra problem som ligger bakom de valen. Frånvarande män påverkar inte bara pojkar, flickor tenderar att bli mindre trygga i sig själva utan farsor...
Citera
2024-04-26, 13:37
Medlem
Hur lyckas en 26 åring köpa en hotellverksamhet för 4 miljoner? Känns som det är en släkt eller klan som drivit hotellet tillsammans främst för att tvätta pengar och att gm fått stå som ägare.
Citera
2024-04-26, 19:18
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mansory
Hur lyckas en 26 åring köpa en hotellverksamhet för 4 miljoner? Känns som det är en släkt eller klan som drivit hotellet tillsammans främst för att tvätta pengar och att gm fått stå som ägare.
Jag antar att han fick köpa hotellet för att han var högstbjudande. Minns jag inte fel var det kronofogden som sålde det.

Det är ett stort hus, eller två stora byggnader om man ska vara petig. Det krävs omfattande renoveringar på båda byggnaderna. Det fanns nog ingen seriös köpare som såg ekonomi i hotellet. För det må vara anrikt och Björn Borg må haft sin 50 års fest där. Men det var nog inte speciellt många som hade behov av hotellnätter i Skänninge speciellt ofta.

Att de är en klan är jag övertygade om, samt att de inte köpte hotellet för att driva någon traditionell hotellverksamhet.
Citera
2024-04-27, 01:44
Medlem
Citat:
Jag antar att han fick köpa hotellet för att han var högstbjudande. Minns jag inte fel var det kronofogden som sålde det.

Det är ett stort hus, eller två stora byggnader om man ska vara petig. Det krävs omfattande renoveringar på båda byggnaderna. Det fanns nog ingen seriös köpare som såg ekonomi i hotellet. För det må vara anrikt och Björn Borg må haft sin 50 års fest där. Men det var nog inte speciellt många som hade behov av hotellnätter i Skänninge speciellt ofta.

Att de är en klan är jag övertygade om, samt att de inte köpte hotellet för att driva någon traditionell hotellverksamhet.

Aha så de va ute på auktion när han köpte de alltså? Oavsett låter de inte som hab hade tänkt driva de seriöst
Citera
2024-06-20, 20:00
Medlem
spoilers avatar
"Nu har Göta hovrätt sänkt straffen för båda männen. Fängelsestraffet sänks till sex och ett halvt respektive tre och ett halvt år. Även skadeståndet som männen måste betala till offret sänks."

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/os...et-i-skanninge
Citera
2024-06-21, 08:00
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler
"Nu har Göta hovrätt sänkt straffen för båda männen. Fängelsestraffet sänks till sex och ett halvt respektive tre och ett halvt år. Även skadeståndet som männen måste betala till offret sänks."

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/os...et-i-skanninge
svårt att förstå hur hovrätten resonerade. De har begått tunga brott dessa herrar. Någon som vet om urvisningen kvarstår? Eller om personen som blev kidnappad lever. Det fanns ganska allvarligt menad hot mot honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in