2024-04-26, 09:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Hörde en sak igår som jag inte ens tänkt på. Vi har tydligen bara slagit Blåvitt borta 3 gånger totalt i våran historia. Senaste gången var 2022 när vi tog guld.

Ni förlorade premiären. Ni är redan ute.
Citera
2024-04-26, 09:54
Medlem
bananjuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo
Att vi skulle få ta ytterligare ett mellanår tror jag de flesta förstod inför säsongen även om alla kanske inte tycker det här med tålamod är särskilt sexigt. Vi har inte en trupp som är bättre än övre halvan tyvärr, topp fem vore en rejäl överprestation. Djukanovic, Besara och Dovin är de som håller för ett topplag.

Hammar är för mycket upp och ner fortfarande och saknar verkligen en passningsfot även om han i vissa matcher kan vara briljant när det handlar om att vinna dueller och andrabollar.

Karlsson, Skoglund, Erabi och Gül är på väg att kunna bli riktigt bra men kanske inte riktigt där ännu, även om Erabi under delar av förra säsongen såg ruggigt bra ut.

Det finns mycket att bygga på men tyvärr så påverkas vi fortfarande av spelarflykten efter 2022 då vi bara ersatt stjärnor med egna produkter (och Mikkelsen) som kanske inte riktigt är redo än. Långsiktigt tycker jag inte det är helt dumt men vi kanske skulle behöva några riktigt vassa värvningar i sommar framför allt om Djuka lämnar för stor summa. Jag litar på att Kim kommer få ordning på spelet men tror att den här säsongen kommer vara mycket upp och ner och sluta någonstans i mitten.

Kanske är jag obotlig optimist men jag tror fortfarande på en bättre placering än i fjol även om matchen igår var en travesti och det kändes som att vara tillbaka på försäsongen igen. Hoppas innerligt att folk klarar av att ha tålamod med Hellberg och riktar eventuell vrede mot VD och styrelse snarare än honom.

Sommarfönstret kan fortfarande bli riktigt bra och det känns inte som att det varit särskilt stora marginaler varken mot Häcken eller Halmstad.
Citera
2024-04-26, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Detta Gais överraskande positivt inslag i allsvenskan

Är det verkligen så imponerande med uddamålssegrar mot Värnamo, Mjällby och Kalmar samt förluster mot Brommapojkarna och Norrköping.

Frågan är hur det kommer att se ut när dom får möta topplagen.

Med detta sagt tror jag ändå GAIS kommer att spela i Allsvenskan även nästa år.
Citera
2024-04-26, 10:59
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Guldet? Är det fortfarande någon dom tror att det är en verklighetstrogen målsättning? Förlust mot GAIS och dom kan glömma den där topp-7 positionen dom förbokat.

Vad jag minns från inför säsongen var det snack om att top3 var en garanti från vissa t.o.m. 150 lök var värt att satsa

Den gode London är nog nöjd att han aldrig la det.
Citera
2024-04-26, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bananjuice

Sommarfönstret kan fortfarande bli riktigt bra och det känns inte som att det varit särskilt stora marginaler varken mot Häcken eller Halmstad.

Låter som Bajen de senaste 5 åren, nästa fönster, nästa säsong då jävlar.

Om 5 år kommer det vara samma tugg.
Senast redigerad av kallejansson 2024-04-26 kl. 11:39.
Citera
2024-04-26, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Vad jag minns från inför säsongen var det snack om att top3 var en garanti från vissa t.o.m. 150 lök var värt att satsa

Den gode London är nog nöjd att han aldrig la det.

Det pratades om att Ekdal var klass han är fast på bänken fick inte ens hoppa in igår, gulliksen var superklass luktar mer superkass, Bergvall superstjärna undrar om Tottenham börjat titta på om man kan häva köpet
Hummet skulle vara perfekt anfallare blekare än en albino, leach holm fick inget uträttat igår.
Ponne fintade bort danielson totalt i förspelet som ledde till hörnan.
Tokmac har uppenbarligen ett svagt psyke kommer utnyttjas av fler motståndare.
Deras bästa spelare igår var Sabovic av alla.
Nej diffen är inte på riktigt i år heller
Senast redigerad av fredrik29 2024-04-26 kl. 11:51.
Citera
2024-04-26, 12:26
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Det tycker jag inte. Även om dom fick med sig alla poäng mot DIF såg dom tveklöst dödliga ut.

Det värsta är att vi ändå kommer torska med 3-0 därnere på söndag. För vi kan fan INTE vinna därnere.

Skulle MFF spela med 8 u21 spelare skulle vi lik förbannat förlora!
Senast redigerad av Skarparattarn 2024-04-26 kl. 12:29.
Citera
2024-04-26, 12:34
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredrik29
Det pratades om att Ekdal var klass han är fast på bänken fick inte ens hoppa in igår, gulliksen var superklass luktar mer superkass, Bergvall superstjärna undrar om Tottenham börjat titta på om man kan häva köpet
Hummet skulle vara perfekt anfallare blekare än en albino, leach holm fick inget uträttat igår.
Ponne fintade bort danielson totalt i förspelet som ledde till hörnan.
Tokmac har uppenbarligen ett svagt psyke kommer utnyttjas av fler motståndare.
Deras bästa spelare igår var Sabovic av alla.
Nej diffen är inte på riktigt i år heller

Tror det var Therkildsen Ponne fintade bort. Deras nya medelmåtta på högerbacken.

https://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/djurgardens-nyforvarv-ifragasatts-da-tror-man-inte-ens-sjalv-pa-sm-guld/
Citera
2024-04-26, 12:38
Medlem
ardagulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Tror det var Therkildsen Ponne fintade bort. Deras nya medelmåtta på högerbacken.

https://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/djurgardens-nyforvarv-ifragasatts-da-tror-man-inte-ens-sjalv-pa-sm-guld/
Det var Danielson som rensade till hörnan.
Citera
2024-04-26, 12:40
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ardaguler
Det var Danielson som rensade till hörnan.

Japp, hade lätt kunnat dra ut den till inkast istället. Julgransfot där.
Citera
2024-04-26, 12:43
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Det värsta är att vi ändå kommer torska med 3-0 därnere på söndag. För vi kan fan INTE vinna därnere.

Skulle MFF spela med 8 u21 spelare skulle vi lik förbannat förlora!
Ja, dom får väl nått offside mål i slutminuterna, sen kommer hyenan att sitta och tjattra om 'förbundets lag' i vanlig ordning. Det vill säga, om han är tillräckligt kreativ för stunden för att avvika från sin go-to favorit ("fy fan för Solna").

Med en gladare ton kan jag konstatera att det är med extrem återhållsamhet som jag inte sitter och gnider in det faktum att Hammarby/IK Frej var en ribba och ett sent inhopp ifrån att torska mot demonmotståndaren Halmstad med 3(!) hela bollar. Nu fick man nöja sig med att "bara" förlora med 2-1. Detta alltså på samma dag som man tidigare suttit i tråden, varit stöddiga, och viftat bort lagen (varav 3 ligger över RoddBull i tabellen..) vi mött som 'dåligt motstånd'. Karma is a bitch.
Citera
2024-04-26, 12:46
Medlem
ardagulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Japp, hade lätt kunnat dra ut den till inkast istället. Julgransfot där.
Kändes dunderscriptat att Malmö skulle göra mål på den hörnan. Ponnes räd och dragning, nicken som räddades och sen att Danielson petade ut den snabbt som fan med hjärtat i halsgropen. Nu har Botheim alltså gjort 3+2 på 5 matcher i AS.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in