Citat:
Ursprungligen postat av
legoboy
Du valde att besvara mig på vad du tyckte dig ha svar på. Inte på den enda gången jag riktade en fråga till dig och faktiskt förväntade mig ett svar:
Förklara gärna hur David kunde berätta i programmet, inspelat 12 jan 2024, att M&M vunnit mellon 2024 som avgjordes 9 mars 2024.
Jag besvarade dig fullständigt du tar saker ur kontext. Finns inga tecken på att någon scen eller ledtråd ska vara inspelad i efterhand. Berättarrösten är en redigering/input vilket sker post-produktion framför en mikrofon och görs för ALLA program så det ska bli bättre flow. Och ja det stämmer referensen till Marcus och Martinus också vann Melodifestivalen i år är ett exempel på sådant (39:28 avsnitt 1).
Men att du tar ett sådant exempel och spinner vidare på den teorin att ledtrådarna därför också skulle kunna vara inspelade i efterhand på grund av FB spekulationer är helt osannolikt och finns inga som helst tecken på att de gjort något sånt för ledtrådarna eller panelsegmenten under alla 5 avsnitten hittills. "What's in it for me?" repliken använde du delvis som argument för detta, men du missar att Amy redan var gissad på sen tidigare.
Som sagt, vad ett gäng datanördar på Flashback har att spekulera har noll påverkan på det stora hela och det skulle knappast vara ekonomiskt hållbart att göra något sånt. Man planerar budgeten efter hur många dagar man spelar in på plats då alla arbetare är inbokade, och små justeringar görs i post. En berättarröst kräver bara att David kommer in till studion ensam då det passar honom och klart man kan uppdatera eller skämta om saker som är relevanta det blir bara bättre TV.
Du fick svar båda gångerna, men du förväntade dig något helt annat legopojken.