2024-04-26, 00:54
Medlem
legoboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dvx1234
Fakta och sunt förnuft är det enda jag kommit med, till skillnad från dig som inte ens kunde läsa mitt inlägg korrekt från första början. Skicka aldrig en legoboy att göra en legomans jobb antar jag..
Du valde att besvara mig på vad du tyckte dig ha svar på. Inte på den enda gången jag riktade en fråga till dig och faktiskt förväntade mig ett svar:

Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av dvx1234
Nej finns inga tecken på det skulle vara inspelat i efterhand..
Inspelningarna startade den 12 januari 2024 med det första programmet. Där medverkade Marcus & Martinus och Hellenius kommenterar (utanför bild) att M&M vann Melodifestivalen 2024 som avgjordes den 9 mars. Hur är den kommentaren inte inspelad i efterhand menar du?
Förklara gärna hur David kunde berätta i programmet, inspelat 12 jan 2024, att M&M vunnit mellon 2024 som avgjordes 9 mars 2024.
Citera
2024-04-26, 01:02
Medlem
legoboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plantfjant
Det har jag inte tänkt på. Men det är ju klart att det är så.

Vilket innebär att man kan utesluta att de ändrar något efter att programmet börjat sändas.

Man kan dock inte utesluta att de ändrar mellan inspelningarna av de olika avsnittet grundat på panelens gissningar.
Kommer inte ihåg riktigt, det fanns någon som varit på en inspelning och beskrev det här i tråden. Tydligen skyfflades publiken runt, de fick aldrig se någon demaskerad och var inte närvarande när de lyfte masken. Då fick de lämna lokalen. Allt är TV.
Citera
2024-04-26, 02:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av legoboy
Kommer inte ihåg riktigt, det fanns någon som varit på en inspelning och beskrev det här i tråden. Tydligen skyfflades publiken runt, de fick aldrig se någon demaskerad och var inte närvarande när de lyfte masken. Då fick de lämna lokalen. Allt är TV.

Självklart har de ingen publik under demaskeringen. Annars skulle ju det aldrig gå att hålla hemligt.

Vet dock inte varför du ger det som replik på mitt förra inlägg?

Edit: Du tror att jag menar ändrar publiken? Jag menar ändra ledtrådar.
Citera
2024-04-26, 04:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av legoboy
Du valde att besvara mig på vad du tyckte dig ha svar på. Inte på den enda gången jag riktade en fråga till dig och faktiskt förväntade mig ett svar:

Förklara gärna hur David kunde berätta i programmet, inspelat 12 jan 2024, att M&M vunnit mellon 2024 som avgjordes 9 mars 2024.
Jag besvarade dig fullständigt du tar saker ur kontext. Finns inga tecken på att någon scen eller ledtråd ska vara inspelad i efterhand. Berättarrösten är en redigering/input vilket sker post-produktion framför en mikrofon och görs för ALLA program så det ska bli bättre flow. Och ja det stämmer referensen till Marcus och Martinus också vann Melodifestivalen i år är ett exempel på sådant (39:28 avsnitt 1).

Men att du tar ett sådant exempel och spinner vidare på den teorin att ledtrådarna därför också skulle kunna vara inspelade i efterhand på grund av FB spekulationer är helt osannolikt och finns inga som helst tecken på att de gjort något sånt för ledtrådarna eller panelsegmenten under alla 5 avsnitten hittills. "What's in it for me?" repliken använde du delvis som argument för detta, men du missar att Amy redan var gissad på sen tidigare.

Som sagt, vad ett gäng datanördar på Flashback har att spekulera har noll påverkan på det stora hela och det skulle knappast vara ekonomiskt hållbart att göra något sånt. Man planerar budgeten efter hur många dagar man spelar in på plats då alla arbetare är inbokade, och små justeringar görs i post. En berättarröst kräver bara att David kommer in till studion ensam då det passar honom och klart man kan uppdatera eller skämta om saker som är relevanta det blir bara bättre TV.

Du fick svar båda gångerna, men du förväntade dig något helt annat legopojken.
Senast redigerad av dvx1234 2024-04-26 kl. 05:16.
Citera
2024-04-26, 07:00
Medlem
Gulsmurf2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abelssun
Totalt ointressant att följa när ingen korrekt lista finns utlagd.

Så ett program som går ut på att gissa och försöka klura ut vem som gömmer sig i masken är trist om du inte får veta vem som är i på förhand?
Citera
2024-04-26, 09:56
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulsmurf2
Så ett program som går ut på att gissa och försöka klura ut vem som gömmer sig i masken är trist om du inte får veta vem som är i på förhand?

Ja, så är det ju för de som inte finner något intresse i det som programmet egentligen går ut på. Då kan man hitta spänning på annat sätt.
Citera
2024-04-26, 12:28
Medlem
Gulsmurf2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Ja, så är det ju för de som inte finner något intresse i det som programmet egentligen går ut på. Då kan man hitta spänning på annat sätt.

Ett tips är att då titta på andra program istället.
Citera
2024-04-26, 15:22
Medlem
Jag tror att de som klagar på att den rätta listan inte har läckt är sura för att de kan inte spela "Experter" när de kollar med andra. Eftersom de inte vet vem som döljer sig bakom maskerna så känner de sig inte lika självsäkra. Det finns familjer som tävlar om vem som kan gissa maskerna och nu kan dessa inte komma med rätt svar.

Personligen så tycker jag att det blir mer spännande när vi inte vet vilka de är och vem av dem som vinner. Det blir mer spännande så här. Självklart så sitter jag och gissar vilka de är. Några masker är jag ganska säker på vilka som gömmer sig bakom. Jag kom på att ufona kan vara dem som spelar Leif & Billy.
Citera
2024-04-26, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrikman
Jag tror att de som klagar på att den rätta listan inte har läckt är sura för att de kan inte spela "Experter" när de kollar med andra. Eftersom de inte vet vem som döljer sig bakom maskerna så känner de sig inte lika självsäkra. Det finns familjer som tävlar om vem som kan gissa maskerna och nu kan dessa inte komma med rätt svar.

Du är nog helt rätt ute. Det är också i tidens anda att folk inte längre klarar av att tänka själv, men däremot ändå gärna raljerar över andras dumhet. I det här fallet kan de då sitta med facit i hand och ändå tycka att det är panelen som är korkade som inte gissar rätt...
Citera
2024-04-26, 20:10
Medlem
Stark den bruna pandan måste vara.
Citera
2024-04-26, 20:11
Medlem
nottoptext69s avatar
Pandorna är Pewdiepie?
MC = Minecraft
Byggstenarna = Blocken som man använder i spelet
Citera
2024-04-26, 20:15
Medlem
En av ledtrådarna om pandorna i dag: Att han har tävlat mot måns och i den här tävlingen så vill man inte åka ut. Måns och Markoolio tävlade i samma deltävling i melodifestivalen 2009. Markoolio åkte ur tävlingen.

Pandorna visades också genom ett galler. Det handlar nog om det här:
Citat:
Markoolio blev utslängd från sitt hotell under inspelningarna av "Fångarna på fortet". Popstjärnan ska ha gått bärsärkagång redlöst berusad och slagit in dörrar med en brandsläckare, för att sedan tömma dess innehåll på väggarna. Flera personer fick övermanna Markoolio och han fördes ut från hotellet

Citat från Expressen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in