Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-26, 01:55
  #25
Medlem
Jahbrahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ItsWednesday
Tja, kanske. Eller lite nonchalant borta av sig dammet likt en actionhjälte å så på med solbrillerna igen.

Men tänk så springer de bara förbi med sin airpods i öronen. Fast då var det väl aldrig meant to be iaf

Precis, tråkbrud isåfall! Kör på, nån gång funkar det
Citera
2024-04-26, 01:57
  #26
Medlem
Negercps avatar
Ut på krogen och ragga vad fan, låt sportludren vara i fred!
Citera
2024-04-26, 02:25
  #27
Medlem
1.Lägg ett krokben.
2.Be om ursäkt och hjälp henne upp.
3.Erbjud vatten.
4.Råka trycka av vatten över henne.
5.Ta av dig din svettiga tröja och börja torka av henne med den från ansiktet och nedåt och fumligt råka komma åt hennes bröst.
6. Gå hem tillsammans.
Citera
2024-04-26, 02:41
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ItsWednesday

Löp förbi tjejen du vill stöta på, hälsa trevligt på henne när du passerar och börja sedan en konversation efter löpningen vid målet/parkeringsplatsen/etc. Det krävs lite tajming, men konversationen lär kunna starta snabbt och lätt kring löpning om båda står och pustar och stretchar samtidigt.
Citera
2024-04-26, 03:03
  #29
Avstängd
akakajajjs avatar
Jag skulle vilja påstå att det är "lättast" att surra med kvinnorna efter passet. Man ser pigg och kärnfrisk ut och man utsöndrar en massa hälsa. Nu lunkar jag min runda runt en sjö och där är det bänkar överallt, utegym, bryggor osv. Många går med hundar, en del sitter i gräset i ett mindre häng osv. Det är ingen jättestor stad.

Vill man då och har lite stil så kan man kasta ut någon mening och börja surra lite. Mycket oklart om detta går i kalla Stockholm dock?

Under själva löprundan har jag dock aldrig någonsin varit med om något raggningsläge. Då har jag ändå styrt upp så otroligt många damer. Det är verkligen kusligt många faktiskt. Blir smått mörkrädd när jag tänker på hur många det faktiskt är. Ja, herregud alltså.

För övrigt så får jag känslan att ts redan har en solid koll på detta och kommer lösa någon relatit snart. God jakt!
Citera
2024-04-26, 03:55
  #30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ItsWednesday
Jag har kommit igång med löpningen igen nu i veckan och det har känts riktigt skönt, har kvar nån slags grundkondition så 5km har inte varit några problem. Mest träningsverk som varit ett issue.

Men har upptäckt att många snygga brudar man möter ler brett och hejar på ett sätt som inte alltid sker när man är ute å knatar med sin krumma rygg. Mest tjejer som också är ute och springer hejar, men även andra som bara är ute med sin hund eller efterblivna åtta-åring ler stort och hejar också.

Kan tillägga att jag ser jävligt bra ut: Lång, blond och blåögd, inte supermuskulös men inget benrangel heller. I mina bästa år är jag tammefan också. Dock är jag lite tafatt när det kommer till vardagsraggande utan gör bäst ifrån mig på en förutbestämd dejt eller i nåt sammanhang där jag känner mig mer bekväm.

Men här finns ju en oerhört stor potential att träffa någon! Men hur fan ska man gå till väga? Jag ler ju såklart tillbaka och hejar, men sen då? Ska jag vända om och springa ikapp dem? Eller fälla krokben för dem där de kommer skuttandes så man måste hjälpa de upp och således kan inleda en konversation?

Någon som har erfarenhet av att ragga på löprundan? Hjälp en ringrostig stackare.

Du ska INTE ragga brudar i löpspåret. De vill förmodligen bara vilja vara trevliga när de ser dig och inget annat. Sök på någon dejting sajt istället. Vad hade du trott!?
__________________
Senast redigerad av Truefighter 2024-04-26 kl. 04:01.
Citera
2024-04-26, 06:08
  #31
Medlem
halaltarzans avatar
Kolla upp något liknande.....

https://www.runnersgear.se/springtressant/lopargrupper/


Blir väl inte lika creepy om ni är med i samma löpargrupp kan jag tänka, även om allt raggande under aktiviteter mycket väl kan ses som ovälkommet.
Citera
2024-04-26, 06:21
  #32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maxatdunder
Är du snygg och lång blir det svårt att misslycka i den mening att du aldrig vågar löpa där igen. I princip kan du göra eller säga nästan vad som helst. Vill du dock vara metodisk kan du vänta tills det kommer en uppförsbacke och om du ser henne gå så kan du stanna up bredvid och börja gå, le och skoja lite "Hur går det", testa vibbarna sen är det bara fråga ut henne om hon vill följa med på en spontan brunch eller kaffe efter löprundan om hon vill prata löparskor

Görs helst under brunch/lunch på en söndag eller helg, fråga inte ut en kvinna sent på kvällen för det är lite för på och seriöst. Sen vill du gärna se till att ha något reko ställe i närheten så ni kan sitta i era löpardojor o sippa dyr Latte Macchiato i solen tillsammans, resten klarar du nog av själv

Nja, vet inte om det är så passande under själva springandet men överlag bra tips. Jag skulle nog satsa på att le lika brett tillbaka, kanske en liten blinkning och ett sexigt (hur man nu får till det i löparspåret) "Hej". I nämnda uppförsbacke är nog ett "Kom igen nu, inte långt kvar" eller "Det ser lätt ut" mer passande samtidigt som TS spänstigt och vältränat besegrar backen själv. Svårt att komma i fas med alla snygga tjejer i just den backen så ibland får det bli lite backträning där man står och stretchar både nedanför och högst upp. Då kan kommentarer som "Kom igen nu" längst ner eller om man står högst upp "Satan vad stark du är. Det syns på din stil att du tränar mycket eller så är du en naturbegåvning".

Annars är en uppvärmningsstretch vid någon form av start eller knutpunkt för motionsslingorna ett hett tips. Om du är så snygg som du säger så kommer tjejerna stanna till där eftersom de tänker precis som oss män men låt det inte bli konstigt. Bara leenden och "Hej", "Godmorgon", etc... Stannar tjejen upp och kollar på eventuell karta eller startar sin klocka så kan du fråga "Jaha, vilken runda blir det idag?" eller "Snygga skor, var har du köpt dem?". Ställer hon någon fråga om vilken runda du tycker är bäst så ska du självklart låta världsvan och anse att exempelvis "femman har för mig ett helt perfekt flyt med backar etc. När jag springer längre kör jag den rundan flera gånger". När det är dags för dig eller henne att börja springa ler du och önskar henne en trevlig löprunda.

Kafégrejen är helt ok men nu när det börjar närma sig sommar så är en sjö eller liknande bättre. "Jag brukar ibland bada här borta efter att jag sprungit, bästa känslan att få svalka sig. Häng på om du har lust".

Du ska inte verka ragga på något sätt utan enbart vara en glad och härlig person som gillar att peppa andra. Om du får någon på kroken som du springer med ska du fortsätta hälsa på alla andra lika trevligt som innan för du vet inte vad som händer.

Håll oss uppdaterade med hur det går och med tanke på hur mycket du kommer behöva springa för att få ragg så kan du också lägga upp resultaten på 5 km. Inom ett år borde du vara nere på åtminstone SM-nivå.

Edit: Vill du bara ligga så är Tinder eller krogen bättre men det här helt klart en rolig grej
__________________
Senast redigerad av Nattedogg 2024-04-26 kl. 06:23.
Citera
2024-04-26, 06:26
  #33
Medlem
Ghastens avatar
Det är väl när träningspasset är klart.

Om jag är ute och tränar vill jag inte ha en kåt läcker kvinna som försöker få mitt nummer eller få omkull mig ute i skogen.
Citera
2024-04-26, 06:38
  #34
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nattedogg
...Svårt att komma i fas med alla snygga tjejer i just den backen så ibland får det bli lite backträning där man står och stretchar både nedanför och högst upp. Då kan kommentarer som "Kom igen nu" längst ner eller om man står högst upp "Satan vad stark du är. Det syns på din stil att du tränar mycket eller så är du en naturbegåvning".

..."Snygga skor, var har du köpt dem?"...

Otroligt pinsamt.

Det finns inte många kvinnor som går på något sådant.

Jag hade hellre drivit mig en kula genom huvudet, än sagt något sådant.

Det går när man är kompisar sedan länge, men inte som raggning.
Citera
2024-04-26, 06:54
  #35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Otroligt pinsamt.

Det finns inte många kvinnor som går på något sådant.

Jag hade hellre drivit mig en kula genom huvudet, än sagt något sådant.

Det går när man är kompisar sedan länge, men inte som raggning.

Det var ingen uppslagsbok jag skrev utan mer tips på åt vilket håll man kan lägga kommentarerna. Tror man att man kan säga exakt som jag skrivit oavsett situation så bör man nog inte vara ute och ragga i spåret eller ens vara på internet. Däremot så kan man beroende på hur man är som person och hur man levererar komma undan med vadsomhelst.
Jag och en kompis jobbade på en skiduthyrning i Aspen för drygt 20 år sedan. Min polare är en riktig spillevink som kommer undan med precis allt bara för att han är snygg, ständigt skrattar och skämtar. När det kom in kvinnor som skapar solförmörkelse och sa sin vikt för att ställa in bindningarna så skrattade han och sa "jaja, och hur mycket väger andra benet?". Han fick rungande gapskratt tillbaka och hög dricks. Hade jag sagt så hade jag fått en käftsmäll och blivit av med jobbet.

Så... Det du hellre skulle ta en kula för än att säga kan få någon annan att ligga med Victoria Secret-modeller.
Citera
2024-04-26, 07:31
  #36
Medlem
Flabbars avatar
Gå med i någon grupp för löpning, där finns löpare som vill ha kontakt med andra. Friskis och Svettis är väl enklast att hitta, finns över hela landet.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback