2024-04-25, 12:55
Medlem
Vill minnas att när "Micke", han som hade en svart skinnpaj och såg ut lite som en punkare började må sämre så fasade man ut han sakta ur programmet och berättade inget om honom osv, lite samma känsla får man kring Frasse, att det mörkas. Men det kanske är så att det finns anhöriga som vill ha det på det viset och det får man faktiskt respektera och acceptera.
Citera
2024-04-25, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hjälmen
Vill minnas att när "Micke", han som hade en svart skinnpaj och såg ut lite som en punkare började må sämre så fasade man ut han sakta ur programmet och berättade inget om honom osv, lite samma känsla får man kring Frasse, att det mörkas. Men det kanske är så att det finns anhöriga som vill ha det på det viset och det får man faktiskt respektera och acceptera.
Mycket möjligt det är så,Anhöriga inte vill full förståelse isf.
Citera
2024-04-25, 14:26
Medlem
Om jag inte minns fel så hedrade man Frasse med att berätta att han blivit sjuk, då dragit sig tillbaka ur programmet och sedan gått bort. Om det stod i slutet på ett program eller hur det var. Hans levnadstid här på Jorden. En kul och intressant kille som gjorde starkt avtryck i programmet.
Citera
2024-04-25, 15:07
Medlem
Någon som vet vad Sofie heter i efternamn? Vill skicka en present till henne 🩷
Citera
2024-04-25, 15:12
Medlem
"Jag är kändis mamma" "Alla vill se mig mamma". "Det ska vara glansigt mamma" "Jag ska ha lyxigt mamma".

Svar: Nej, du är inte känd, snarare ökänd för att vara dryg och självgod.
Ja, alla vill se dig....vandra ut från TV-rutan så att vettigare folk kan få vara med
Det skulle vara glans och guld om du inte var med, åtminstone uthärdligt
Jasså, du ska ha lyx....vad ska du ha mer i din fantasivärld
Citera
2024-04-25, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dagflickan
Någon som vet vad Sofie heter i efternamn? Vill skicka en present till henne 🩷

Hon heter Sofie Kr*ft
*=a
Citera
2024-04-25, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VEMDÅJAG
"Jag är kändis mamma" "Alla vill se mig mamma". "Det ska vara glansigt mamma" "Jag ska ha lyxigt mamma".

Svar: Nej, du är inte känd, snarare ökänd för att vara dryg och självgod.
Ja, alla vill se dig....vandra ut från TV-rutan så att vettigare folk kan få vara med
Det skulle vara glans och guld om du inte var med, åtminstone uthärdligt
Jasså, du ska ha lyx....vad ska du ha mer i din fantasivärld
Ja den Johan den Johan!! Han är bara för mycket,
Köpte han dojor verkligen för sex tusen? Såg så bortkommen ut på centralen så man undrar hur mycket hjälp han behövde i London, nej tabort han från serien
Innan han blir ännu mer självgod.
Citera
2024-04-25, 19:35
Medlem
Efter gårdagens avsnitt med Johans allt för mycket programtid + att programmet blivit sämre , så har jag beslutat mig för att sluta titta på serien 4ever!.

Finns bättre serier att kolla på en denna!

Förvisso så är det så att Johan lider av någon form av funktionshinder . Dock får det faktiskt finnas gränser! Orkar inte se en människa som bara går runt och tänker på sig själv hela tiden och hans ego . Tjat om bling-bling , att han älskar lyx , att han inte är gråhårig , Michael Jackson , etc.

Och resten av serien är lika illa utan Johan!
Mats och Tobbe känns uttjatade som bara den ! Och Linda har i stort sett dragit sig tillbaka.
Det hördes förresten igår när Linda talade som speaker , att hennes röst börjat bli lite annorlunda ( Inte samma energi ).

Från början när man gjorde originalserien i TV4 så var väl själva grundidén att man skulle få följa ett vardagligt liv på gruppboendet i Köping och hur livet ser ut där nu.

Den idéen har försvunnit sen länge sen!
Nu fokuserar man för mycket på helt andra saker!

Lägger dom inte ner det här programmet efter den här säsongen , så måste det vara något fel på Tv5.

Ingen mer " Välkommen till Köping " för min del ! .
Citera
2024-04-25, 20:04
Medlem
drinksareonmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Insekter1993
Efter gårdagens avsnitt med Johans allt för mycket programtid + att programmet blivit sämre , så har jag beslutat mig för att sluta titta på serien 4ever!.

Finns bättre serier att kolla på en denna!

Förvisso så är det så att Johan lider av någon form av funktionshinder . Dock får det faktiskt finnas gränser! Orkar inte se en människa som bara går runt och tänker på sig själv hela tiden och hans ego . Tjat om bling-bling , att han älskar lyx , att han inte är gråhårig , Michael Jackson , etc.

Och resten av serien är lika illa utan Johan!
Mats och Tobbe känns uttjatade som bara den ! Och Linda har i stort sett dragit sig tillbaka.
Det hördes förresten igår när Linda talade som speaker , att hennes röst börjat bli lite annorlunda ( Inte samma energi ).

Från början när man gjorde originalserien i TV4 så var väl själva grundidén att man skulle få följa ett vardagligt liv på gruppboendet i Köping och hur livet ser ut där nu.

Den idéen har försvunnit sen länge sen!
Nu fokuserar man för mycket på helt andra saker!

Lägger dom inte ner det här programmet efter den här säsongen , så måste det vara något fel på Tv5.

Ingen mer " Välkommen till Köping " för min del ! .

Håller med, finns ingen själ kvar. Var så mycket bättre och gemytligare på nåt sätt de tidiga säsongerna. Han som knappt kunde prata men ändå skulle hålla tal vid middagarna var för jäkla go, minns ej vad han hette, undra om han lever.
Citera
2024-04-25, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lukas09
Ja den Johan den Johan!! Han är bara för mycket,
Köpte han dojor verkligen för sex tusen? Såg så bortkommen ut på centralen så man undrar hur mycket hjälp han behövde i London, nej tabort han från serien
Innan han blir ännu mer självgod.
Självgod? Han är ju känd,glöm ej det.
Inte många som måste skriva autograf när de tar emot från room service på hotell
Citera
2024-04-25, 20:51
Medlem
Många här är överens om att serien har tappat i kvalitet flera år. Ja, är väl så. Johan är väl den stora anledningen att serien kan läggas ner efter denna säsong. Det där meningslösa pladdret om hur känd han är, att han måste ha dyra kläder och smink och frisyr och allt annat elände, kan möjligen roa hans mamma som delar hans drömmar. Nu har han ju en diagnos och lever i en drömvärld, så han är väl dock förlåten. Men samtidigt tycker jag att femman har ett visst ansvar att inte förstärka personers sneda världsbild, det påminner om Eilert Pilarm som trodde att han var Elvis. Det verkar som att Johan har noll förståelse för någon annan än sig själv.
Citera
2024-04-26, 00:37
Medlem
baron-brazils avatar
Någon som vet om mongisarna får ersättning?
Jag menar, det är ju som Wahlgrens värld fast med mongisar.
Gör produktionsbolaget (som Filip & Fredrik äger) skillnad på en sån sak?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in