2024-04-25, 11:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Figo83
Mamman släppt, pappan blir häktad
Mamman hade alibi tid för morden då låg på operation kom hem fann barnen döda. Så släpp teorin om mamma. Pappan den skyldige, han gillade att klä sig i klänning och peruk på fritiden i hemmet vilket inte gör honom till benämningen trans men märkligt beteende

Antar att du jobbar inom polisen, kanske arrestvakt? Du vet att du har tystnadsplikt va?

Värt att riskera jobbet för att skriva på Flashback.
Citera
2024-04-25, 11:01
Medlem
Det troliga är väl ändå att pappan har dödat/mördat barnen.. och sedan försökt ta sitt egna liv.. då han vägrat acceptera en skilsmässa..
Citera
2024-04-25, 11:01
Medlem
Mamman är släppt.
Citera
2024-04-25, 11:04
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vaktlucas
Antar att du jobbar inom polisen, kanske arrestvakt? Du vet att du har tystnadsplikt va?

Värt att riskera jobbet för att skriva på Flashback.

Jävligt lätt att koppla ett och ett även om personen använder ett anonymt konto som de inte nämnt för sina överordnade.

Polismyndigheten må inte vara fylld med de skarpaste knivarna men de har jävligt bra koll
Citera
2024-04-25, 11:04
Medlem
diseuses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jzon8988
Från åklarmyndigheten idag
Den 24:e var igår (onsdag). Idag får vi följande, enligt Ekot:
Den mamma som suttit anhållen misstänkt för mord på två barn i Södertälje, har släppts på fri fot.

Det bekräftar kvinnans advokat för Ekot på torsdagsmorgonen.

Pappan till barnen är fortsatt anhållen, misstänkt för mord.
Citera
2024-04-25, 11:06
Medlem
bergsdals avatar
mmm. Tråkigt nog oftast män som är tillräckligt störda för att utföra dessa typ av brott. förmodligen på grund av vårdnad, "om jag inte kan ha barnen kan inte heller du" osv osv. possessiva tendenser av antingen paranoid källa eller verklig, vill inte låta mamman "vinna" osv
Citera
2024-04-25, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jzon8988
Eller utvisningsbeslut?

Om det är så, då har MGM verkligen påskyndat det! Efter avtjänat påföljd etc…
Citera
2024-04-25, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Permastampe
Mitt inlägg var riktat mot en stolle som kom fram till att måste vara syrianer som är misstänkta för dådet då det bara bor syrianer i Södertälje 🤷🏻‍♀️
Ja du fattar

Hehe ja, ett gott skratt gav du mig iallafall 😂🤩
Citera
2024-04-25, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Figo83
Oj stämde mina uppgifter någon ovan tror att jag fortfarande hittar på

Har mannen kunnat höras ännu???
Citera
2024-04-25, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paffet
Det troliga är väl ändå att pappan har dödat/mördat barnen.. och sedan försökt ta sitt egna liv.. då han vägrat acceptera en skilsmässa..

Verkar så efterson mamman är släppt. Vet vi att det är pappan som är knivhuggen? Han försökte i så fall troligtvis ta livet av sig själv och skriken och larmet till 112 kom när första personen (sannolikt mamman) upptäckte det hela. Pappan har sannolikt velat straffat mamman som har en pojkvän och därför dödat barnen. Mamman lär ha anhållits för att det inte kunde uteslutas att pappan inte hade skadat sig själv. Transeriet har inget med saken att göra och pojkvännen var inte närvarande vid dådet eftersom Polisen tidigt uppgav att det endast var två inblandade vuxna och de båda var närstående.
Citera
2024-04-25, 11:15
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av bergsdal
mmm. Tråkigt nog oftast män som är tillräckligt störda för att utföra dessa typ av brott. förmodligen på grund av vårdnad, "om jag inte kan ha barnen kan inte heller du" osv osv. possessiva tendenser av antingen paranoid källa eller verklig, vill inte låta mamman "vinna" osv

Inte sant alls.
Det är ungefär lika många män som kvinnor som tar livet av sina egna barn.
Ofta har t.o.m. statistiken lutat mot att det är några få fler procent kvinnor än män.
Och det handlar inte oftast om vårdnad heller.
Citera
2024-04-25, 11:21
Medlem
slowattacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rullgardajna
Verkar så efterson mamman är släppt. Vet vi att det är pappan som är knivhuggen? Han försökte i så fall troligtvis ta livet av sig själv och skriken och larmet till 112 kom när första personen (sannolikt mamman) upptäckte det hela. Pappan har sannolikt velat straffat mamman som har en pojkvän och därför dödat barnen. Mamman lär ha anhållits för att det inte kunde uteslutas att pappan inte hade skadat sig själv. Transeriet har inget med saken att göra och pojkvännen var inte närvarande vid dådet eftersom Polisen tidigt uppgav att det endast var två inblandade vuxna och de båda var närstående.

Ja, det låter sannolikt.

Jag undrar hur man får för sig att ta livet av sig med en kniv. Det känns som att det är en så våldsam, långsam och smärtsam handling jämfört med t ex hängning eller tabletter.

Kan inte ens föreställa mig nu hur mamman mår, så jävla overkligt det måste vara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in