2024-04-24, 02:49
Medlem
Black.Panthers avatar
Det var en ok säsong även om typ alla visste att Brynäs skulle vinna.

Hade varit lite roligare om det blivit aik-dif och södertälje-brynäs i semifinalerna.

men men, tror nästa säsong blir jämnare i allsvenskan. Tror inte oskarshamn kommer göra någon hv71 och köra över allt motstånd.

Förhoppningsvis kan aik och ssk fortsätta bygga sina lag så det blir en ännu bättre säsong.
Citera
2024-04-24, 07:13
Medlem
dwgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hallbarhetnolla
Råkade titta lite på kvällens ishockeymatch. Något som förvånade mig var att publiken spelade på trummor. Har följt diskussioner om trummor vara eller inte vara och Djurgårdens IF anhängare har för det mesta varit emot trummor.
Men från Johanneshov hördes det en eller flera trummor. Har nu Djurgårdens IF börjat med trummor?
Undrar också om några lag i Sverige använder sig av vovozelor som är väldigt populärt på läktarna i afrikanska länder under herr fotbollsmatcher.

Lite korkad? Brynäs har trumma de var de gästande laget, Hjärnkontoret HALLÅ

Djurgården kommer ALDRIG ta in trumma

Såg inte hela matchen, men såg en bild
Sen när har de stor buckla att dela ut i segraren?

Är du bäst i Sverige ja då ska du få en, men den finalen är inte klar än.
Att gå upp ett hack i seriesystemet, högst en medalj runt halsen .
Citera
2024-04-24, 10:10
Medlem
welcometorealitys avatar
Kul när SHL börjar sen igen till hösten och Brynäs har 13 SM guld redan, mest av alla lagen som är med, grattis Brynäs.
Citera
2024-04-24, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
Kul när SHL börjar sen igen till hösten och Brynäs har 13 SM guld redan, mest av alla lagen som är med, grattis Brynäs.

Grattis till Shl! Hade hellre sett Djurgården, men de som vinner förtjänar sin plats. De 13 gulden är patetiska, bättre att stoltserar med att ni tog er upp, för det betyder något.
Citera
2024-04-24, 11:24
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Grattis till Shl! Hade hellre sett Djurgården, men de som vinner förtjänar sin plats. De 13 gulden är patetiska, bättre att stoltserar med att ni tog er upp, för det betyder något.

Tack, Djurgården byter plats med Växjö nästa år.Då är 16 SM-Guld också tillbaka.
Citera
2024-04-24, 11:41
Medlem
Citat:
Tack, Djurgården byter plats med Växjö nästa år.Då är 16 SM-Guld också tillbaka.

Kanske blir det så, men att Djurgården ska lyckas med sitt lag, samtidigt som Bästa mästarna floppar helt, är ett långskott, även för klubben brynäs, som bygger sin klubb som ett luftslott, mycket snack och lite hockey. Lakers har redan gjort något ingen annan klubb gjort i modern tid! Gått från lägsta, till bäst i Sverige, så behövs inga 10 guld, utan har redan förändrat svensk hockey i grunden.

Men Lakers förlorar massor med pengar på att spela Chl, så Lakers måste lyckas med sin värvningar, eftersom de har förhållandevis lite cash att slösa, och kan inte göra som Lillebror-71 och Brynäs kan, och gör. Ställa dyra trupper på isen, misslyckas under flera säsonger.
Senast redigerad av MitchRapp 2024-04-24 kl. 11:49.
Citera
2024-04-24, 11:56
Medlem
Blot-Svens avatar
IK Oskarshamn har i nuläget kontrakt med 12 spelare inför kommande säsong, varav två är målvakter (Rydén och Kruse). I går fick vi reda på att man sajnat Liam Hawel, 25 bast, som mest spelat på college-nivå i Kanada:

https://www.eliteprospects.com/player/297961/liam-hawel
Citera
2024-04-24, 16:30
Medlem
Tråkigt att finalserien slutade i 4-0 i matcher.
Senast redigerad av Norkam 2024-04-24 kl. 16:34.
Citera
2024-04-24, 18:04
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Kanske blir det så, men att Djurgården ska lyckas med sitt lag, samtidigt som Bästa mästarna floppar helt, är ett långskott, även för klubben brynäs, som bygger sin klubb som ett luftslott, mycket snack och lite hockey. Lakers har redan gjort något ingen annan klubb gjort i modern tid! Gått från lägsta, till bäst i Sverige, så behövs inga 10 guld, utan har redan förändrat svensk hockey i grunden.

Men Lakers förlorar massor med pengar på att spela Chl, så Lakers måste lyckas med sin värvningar, eftersom de har förhållandevis lite cash att slösa, och kan inte göra som Lillebror-71 och Brynäs kan, och gör. Ställa dyra trupper på isen, misslyckas under flera säsonger.

De är knepigt med hockeytrådar, när alla hejar på sina egna lag, som du t.e.x som har skrivit hela Lakers CV i din signatur, skulle jag göra det, då blir det så mycket att det inte får plats.Men jag tror inte att Växjö får kvala på ett bra tag, har funderat länge på hur Örebro har klarat sig.Visst du hatar Brynäs, de har jag förstått, men som sagt du är för ung för att känna till historien från 1912.
Citera
2024-04-24, 18:17
Medlem
Citat:

Grattis Tylor Durden,det är sagt från hjärtat.
Citera
2024-04-24, 18:25
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hejhejvidica
Grattis Tylor Durden,det är sagt från hjärtat.

Tack så mycket, de tog 13 månader att komma tillbaka, jag saknar Hockeyallsvenskan redan.

Jag bjuder på gamla minnen från ligan.......här

mvh/
Senast redigerad av welcometoreality 2024-04-24 kl. 18:36.
Citera
2024-04-25, 09:59
Medlem
Citat:
De är knepigt med hockeytrådar, när alla hejar på sina egna lag, som du t.e.x som har skrivit hela Lakers CV i din signatur, skulle jag göra det, då blir det så mycket att det inte får plats.Men jag tror inte att Växjö får kvala på ett bra tag, har funderat länge på hur Örebro har klarat sig.Visst du hatar Brynäs, de har jag förstått, men som sagt du är för ung för att känna till historien från 1912.

Jag hatar inte Brynäs, jag tycker bara synd om Brynäs och deras anhängare. Jag är en an av få som är här och gratulerar er till platsen i högstaligan, eftersom jag vet hur svårt det är i de lägre divisionerna, men också hur viktigt det är för en stad, en klubb, att ta det steget till Shl.
Senast redigerad av MitchRapp 2024-04-25 kl. 10:04.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in