Citat:
Ursprungligen postat av
Palle-Kuling-
Oskarshamn har väl bättre ekonomi än vad Karlskrona hade?
Som jag minns det blev Karlskrona pissade i ansiktet av hockeyförbundet och ligaföreningen SHL. Först blev dom tvingade att mot sin vilja bygga om sin arena för pengar dom inte hade. När dom några år senare fick problem med sin ekonomi, bland annat på grund av att dom hade blivit tvingade att mot sin vilja bygga om sin arena för pengar dom inte hade så blev dom pissade i ansiktet av hockeyförbundet en gång till när dom inte fick licens för spel i HA och kastades ner i hockeyettan.
SIF är destruktivt för svensk hockey. Med Anders Larsson vid rodret så premieras business och åter business as usual på bekostnad av pragmatiska lösningar.
På tal om inget: när ska man se över det faktum att ett lag som har spelat ut sig ur en serie får förtur om ett lag i forna serien konkar eller inte beviljas elitlicens?
Ta t.ex Västervik ifjol, tredje laget i kvalserien till HA var värd HA-platsen enormt mycket mer än Västervik.
Ett Västervik som ändå hade åkt ner igen pga sin ekonomi men istället lyckades med bedriften att spela ut sig själv ur allsvenskan två säsonger i rad.
Det gör mig lycklig att tutan är borta och jag skänker en tanke till de fåtal supportrar till VVIK som finns.