2024-03-28, 21:50
Medlem
Kliver Myrenberg in hos DIF nu ?
Citera
2024-03-28, 23:35
Medlem
Black.Panthers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enders.Aldebrink
Absolut!
SSK var i negativt kval för 2 år sedan. Sen kom Bogren och tog dom till slutspel.
Tyvärr är det nu andra året i rad som det blir fiasko i slutspelet men grundserien är riktigt bra.
Det var väldigt länge sen SSK var ett topplag som faktiskt var med i diskussionerna om SHL, sen gick det som det gick.
BIK har varit galet bra efter jul och gjorde kvarten riktigt bra!

Ett SSK i den goda form man hade i stora delar av grundserien hade definitivt gett Brynäs bra motstånd om SHL platsen och det var vad många SSKare faktiskt trodde skulle hända.
Därför svider det ännu mer fiaskot i kvarten.

ja, riktigt tråkigt för slutspelet det här. Jag tror inte att SSK hade lyckats vinna hela allsvenskan eller att man ens är redo att spela i SHL men åka ut mot karlskoga är ett fiasko. En så bra säsong slutar i platt fall. Det där är ju en matchserie som ssk borde vinna med allt från 4-0 till 4-2 i matcher utan några större problem. Det saknas vinnarkultur i ssk, man är helt enkelt sämst när det gäller.
Citera
2024-03-28, 23:37
Medlem
Black.Panthers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Håller med. Brutalt trist att bondgänget lyckades snubbla in puckarna mot gnaget och vända serien. Ännu ett profillöst och kommunsponsrat pissgäng som tar sig vidare och snuvar hela hockeysverige på vad som kunnat bli en klassisk semi mellan dif och AIK. (Även Brynäs mot SSK hade varit riktigt intressant).

ja, mora är ett klssiskt hockeylag som platsar i allsvenskan men inte mer och de är ju lite småtråkiga att titta på. Hur många fans har de, fem stycken?

dif-aik hade kunnat bli fullsatt globen nu i slutspelstider. Nu blir det väl hovet istället.

Brynäs-karlskoga vilken trist matchserie, hoppas på brynäs vs dif i finalen så det blir lite känsla i alla fall.
Citera
2024-03-29, 09:22
Medlem
snurresprettiss avatar
Låg inte Djurgården i botten av serien en bit in i säsongen? Eller har jag bara drömt det?
Citera
2024-03-29, 11:07
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snurresprettis
Låg inte Djurgården i botten av serien en bit in i säsongen? Eller har jag bara drömt det?
Dom låg rätt långt ner ett tag iaf, men sen bytte de väl tränare som fick ordning på det om jag inte minns fel.
Citera
2024-03-29, 20:57
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snurresprettis
Jo de låg en kort stund tom näst sist men så sparkades den inkompetente Garpen (märk, Tre Kronor också!) och in kom Honken och DIF sköt i höjden som en raket. Nästan samma för Karlskoga som låg ordentligt fast i botten ett tag i början, sen bytte de assisterande(!) och så kom också idel segrar efter det.
Citera
2024-03-29, 21:18
Medlem
Hunden007s avatar
nästa år är det nog mer öppet om vem som går upp.
Citera
2024-03-29, 21:20
Medlem
Hunden007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-Dawk
Blir det Brynäs mot Djurgården i finalen eller kan något av de andra hota?

Tror om Brynäs tagit Mora att BIk kunnat ta minst till 6 matcher på DIF men nu tror jag på högst DIF och Brynäs på högst 5 matcher.
Citera
2024-03-29, 23:15
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hunden007
nästa år är det nog mer öppet om vem som går upp.
Jag tror att det kommer bli en kort sejour i HA för Oskarshamn men på ett liknande sätt som det gick för Karlskrona
Citera
2024-03-30, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Jag tror att det kommer bli en kort sejour i HA för Oskarshamn men på ett liknande sätt som det gick för Karlskrona

Oskarshamn har väl bättre ekonomi än vad Karlskrona hade?

Som jag minns det blev Karlskrona pissade i ansiktet av hockeyförbundet och ligaföreningen SHL. Först blev dom tvingade att mot sin vilja bygga om sin arena för pengar dom inte hade. När dom några år senare fick problem med sin ekonomi, bland annat på grund av att dom hade blivit tvingade att mot sin vilja bygga om sin arena för pengar dom inte hade så blev dom pissade i ansiktet av hockeyförbundet en gång till när dom inte fick licens för spel i HA och kastades ner i hockeyettan.
Citera
2024-03-30, 09:07
Medlem
Gefreiters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Palle-Kuling-
Oskarshamn har väl bättre ekonomi än vad Karlskrona hade?

Som jag minns det blev Karlskrona pissade i ansiktet av hockeyförbundet och ligaföreningen SHL. Först blev dom tvingade att mot sin vilja bygga om sin arena för pengar dom inte hade. När dom några år senare fick problem med sin ekonomi, bland annat på grund av att dom hade blivit tvingade att mot sin vilja bygga om sin arena för pengar dom inte hade så blev dom pissade i ansiktet av hockeyförbundet en gång till när dom inte fick licens för spel i HA och kastades ner i hockeyettan.

SIF är destruktivt för svensk hockey. Med Anders Larsson vid rodret så premieras business och åter business as usual på bekostnad av pragmatiska lösningar.

På tal om inget: när ska man se över det faktum att ett lag som har spelat ut sig ur en serie får förtur om ett lag i forna serien konkar eller inte beviljas elitlicens?

Ta t.ex Västervik ifjol, tredje laget i kvalserien till HA var värd HA-platsen enormt mycket mer än Västervik.
Ett Västervik som ändå hade åkt ner igen pga sin ekonomi men istället lyckades med bedriften att spela ut sig själv ur allsvenskan två säsonger i rad.

Det gör mig lycklig att tutan är borta och jag skänker en tanke till de fåtal supportrar till VVIK som finns.
Citera
2024-03-30, 09:26
Medlem
Mittpunkts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hejhejvidica
Kliver Myrenberg in hos DIF nu ?

Från igår på Expressen.

Citat:
Linköping har spelat färdigt för säsongen.

Men det har kanske inte målvakten Jesper Myrenberg, som direkt är aktuell för att ansluta till Djurgården under det hockeyallsvenska slutspelet.

– De ska vilja ha mig dit och jag ska känna att jag kan bidra med någonting, säger han.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in