2024-04-22, 13:57
Medlem
Bartman777s avatar
Wiktor Nilsson stängs av 5 matcher.

Hur funkar det då? Om djurgården åker ur efter nästa match, ligger de resterande 4 matcherna kvar till nästa säsong då?
Citera
2024-04-22, 14:18
Medlem
welcometorealitys avatar
Victor Nilsson från Djurgården som fick en matchstraff igår, blir avstängd i femmatcher.

Edit/puck tvåa som Djurgården.
Citera
2024-04-22, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Wiktor Nilsson stängs av 5 matcher.

Hur funkar det då? Om djurgården åker ur efter nästa match, ligger de resterande 4 matcherna kvar till nästa säsong då?

Ja det borde vara så om jag tolkar domen rätt.

https://www.hockeyallsvenskan.se/article/cpzascc-1el1/view
Citera
2024-04-22, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Palkranen
Ja det borde vara så om jag tolkar domen rätt.

https://www.hockeyallsvenskan.se/article/cpzascc-1el1/view

Men om han nu går till frölunda, då gäller avstängningen även där antar jag? är det i seriespelet dom gäller eller kommer han ha avtjänat straffet efter försäsongsmatcher? förmodar att det bara gäller seriespel i sådana fall?

går det att räkna ut hans lön nu pga bötesbeloppet?
Citera
2024-04-23, 15:38
Medlem
Jag hoppas Djurgården blir desperata i sitt försvarsspel ikväll. Det blir väldigt svårt att vinna hockeymatcher när man släpper in 5 mål. Därför bör de prioritera försvarsspelet ikväll. Det är ju do eller die ikväll för Djurgården.
Senast redigerad av Norkam 2024-04-23 kl. 15:59.
Citera
2024-04-23, 21:52
Medlem
Tyvärr Djurgården, men ni räckte helt enkelt inte till denna säsong. Dags att satsa på tredje gången gillt!
Citera
2024-04-23, 21:53
Avslutad
Jaaaaaaaa😋😋😋

Djurgården förhoppningsvis i Allsvenskan för evigt🤣😅
Citera
2024-04-23, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sol-Ingvar
Jaaaaaaaa😋😋😋

Ja allra helst förstås i div 1 men underbart att " packet" blir kvar i Allsvenskan!

Brynäs däremot hör verkligen hemma i SHL , ett STORT grattis till Brynäs!
Citera
2024-04-24, 00:22
Medlem
Enders.Aldebrinks avatar
Brynäs vinner finalserien väntat så grattis till dom. Dock trodde jag nog att det skulle bli lite jämnare.
Djurgården va nog inte den bästa motståndaren.
Det kunde varit i stort sett vilket slutspelslag som helst som varit i final och ettpar andra hade nog gett Brynäs lite mer motstånd.
Men inget snack, Brynäs va bäst hela säsongen.
Med 11 importer och 7 miljoner större budget med hjälp från SHL var det inte heller något som förvånade.
Så länge lag som åker ur SHL får sin fallskärm kommer dom aldrig att behöva tävla på samma villkor som dom andra allsvenskan lagen vilket är både orättvist och tråkigt.
Men roligt att Djurgården blev kvar.
Hockeyallsvenskan kommet bli jämn och rolig nästa säsong också och på många sätt mer intressant än SHL igen.

Det är en rolig tid nu när säsongen är över också med silly season. Spännande och se vilken klubb som får ihop det mest spännande laget.
Som SSKare har vi gjort klart med Pitkänen och nu vore ett nytt kontrakt med Videll väldigt trevligt, en toppmålvakt på de så är vi på god väg.

Tack för den här säsongen.
Heja SSK!
Citera
2024-04-24, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sol-Ingvar
Jaaaaaaaa😋😋😋

Varför den tonen?
Citera
2024-04-24, 01:04
Medlem
Hallbarhetnollas avatar
Råkade titta lite på kvällens ishockeymatch. Något som förvånade mig var att publiken spelade på trummor. Har följt diskussioner om trummor vara eller inte vara och Djurgårdens IF anhängare har för det mesta varit emot trummor.
Men från Johanneshov hördes det en eller flera trummor. Har nu Djurgårdens IF börjat med trummor?
Undrar också om några lag i Sverige använder sig av vovozelor som är väldigt populärt på läktarna i afrikanska länder under herr fotbollsmatcher.
Citera
2024-04-24, 02:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hallbarhetnolla
Råkade titta lite på kvällens ishockeymatch. Något som förvånade mig var att publiken spelade på trummor. Har följt diskussioner om trummor vara eller inte vara och Djurgårdens IF anhängare har för det mesta varit emot trummor.
Men från Johanneshov hördes det en eller flera trummor. Har nu Djurgårdens IF börjat med trummor?
Undrar också om några lag i Sverige använder sig av vovozelor som är väldigt populärt på läktarna i afrikanska länder under herr fotbollsmatcher.

Föreningen MÅSTE ge bort lite plåtar till dom
andra kombantanterna dom som skyddas av polis.
Det var Bifs supportrar med medhavda trummor du hörde och inget annat.
Vi Djurgårdare sjunger kärlekens lov till föreningen och sporten-Thats it !
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in