Citat:
Ursprungligen postat av
BarnsligaBengt
Tack. Det är förstås viktigt att inte ”bränna” CM genom att någon MOP-kuf som jag själv ringer upp och flåsar upphetsat. Då kanske han får avsmak för hela spåret och lägger på luren nästa gång.
Av samma anledning blir jag lite osäker på om jag ens bör mejla LB. Helst borde väl typ Gunnar Wall göra det. Men jag ger det en dag och om ingen ser något bättre alternativ imorgon mejlar jag.
Gunnar Wall är en försiktig riddare och anser att uppgiften att "mannen som deltog vid livräddningsförsöken på OP" kom in efter mordet, är en andrahandskälla då det är något uppgiftslämnaren fått berättat för sig. Där har han rätt.
Därför är det intressant att försöka hitta den eller de som faktiskt såg SE inne på Bohemia på mordnatten. Wall har fått frågan i sin blogg men springer inte på den bollen helt enkelt.
Edit: Det finns en kock på Bohemia som är med i Expressen med bild och namn några dagar efter mordet. Artikeln handlar om mördarens flyktväg. Det är väl möjligt att förhörets övre halva som är helt maskad handlar om denna artikel. Kocken hade enligt Expressens artikel inte sett någon mördare.
Polisen verkar dammsugit media om uppslag om vi får tro banden från Palmerummet så kocken på Bohemia kan vara uppgiftslämnaren i tipset. Kovken var ju med i Expressen och den läste PU noga.
"Någon i personalen" är kanske ett sätt en kock kunde uttrycka sig om servitörerna ute i matsalen.