2024-04-24, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dingokudde
Polisen har inte gått ut med ålder på barnen mer än att de är minderåriga. Dvs under 18.

Expressen skriver dessutom att de inte hade synliga skador. https://www.expressen.se/nyheter/sverige/tva-barn-doda-i-sodertalje-polisens-fynd/

Mycket fb-spekulationer som nu tas för fakta här i tråden.

Polisen har gått ut med att båda barnen är under 10 år.
En av de vuxna var skadad och behövde sjukhusvård.
Citera
2024-04-24, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RageQ
Verkar oklart om det är 2 eller 3 vuxna inblandade, men oavsett vad tror jag man kan fastställa att skilsmässa eller hot om skilsmässa är kopplat till dådet. Levde de inte ihop och hade varit separerade ett tag så tillkommer eventuellt pågående eller avslutad vårdnadstvist i ekvationen

Edit: såg nu att det verkar vara två. Som med allra största sannolikhet är föräldarna. Varav en är allvarligt skadad. Det tyder väl på att en av dem har attackerat och den andra har försökt skydda barnen och sig själv.
Citera
2024-04-24, 09:04
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Edit: såg nu att det verkar vara två. Som med allra största sannolikhet är föräldarna. Varav en är allvarligt skadad. Det tyder väl på att en av dem har attackerat och den andra har försökt skydda barnen och sig själv.

De sa på radion nyss att det är mannen som är skadad
Citera
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kampanjnu
På SVT alldeles nyss da reportern som var på plats att det fotfarande fanns blod på platsen, min unge skrek lite så jag vet inte men tyckte mig höra nåt om en altan?? Någon annan som tittade? Han sa något i stil med det finns fortfarande blod och leksaker kvar... talar lite emot att de inte skulle ha uppenbara skador.

Är väl högst troligt blod från någon av de vuxna som är inblandade i så fall.
Citera
Medlem
Nu har jag inte läst allt men utvidgat självmord (som i Bjärred) men att de fegade ur?
Citera
Medlem
Citat:

Men undra varför båda är frihetsberövade då (enligt svt) om bara en misstänks ha begått brott.
Citera
2024-04-24, 09:05
Medlem
crusades avatar
Citat:
På SVT alldeles nyss da reportern som var på plats att det fotfarande fanns blod på platsen, min unge skrek lite så jag vet inte men tyckte mig höra nåt om en altan?? Någon annan som tittade? Han sa något i stil med det finns fortfarande blod och leksaker kvar... talar lite emot att de inte skulle ha uppenbara skador.

En av de vuxna var förd till sjukhus med skador.
Citera
2024-04-24, 09:06
Medlem
Citat:
Men undra varför båda är frihetsberövade då (enligt svt) om bara en misstänks ha begått brott.
Tillsammans och i samförstånd kanske…
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Är väl högst troligt blod från någon av de vuxna som är inblandade i så fall.

Haha juste ja, så långt tänkte jag inte. ^^
Citera
Medlem
Citat:

Lyssnade precis. Blodfläckar kvar på altanen, leksaker framme osv. Fy fan vad hemskt
Citera
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LitetEgo
Polisen har gått ut med att båda barnen är under 10 år.
En av de vuxna var skadad och behövde sjukhusvård.
Enligt nyheter på radion (SR P3), är det den manliga vuxna personen som är skadad och behövde vård. Enligt en polis som intervjuades.
Citera
Medlem
Är väl helt enkelt pappan som mördad barnen och försökt mördat hustrun som velat ta ut skilsmässa... eller exhustrun. Fy fan vad vidrigt hemskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in