2024-04-23, 22:44
Medlem
BlackQuartzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Zaar kan välja att inte tackla när han ser ryggtavlan på någon som böjer sig framåt, det är inget måste.
Brashear verkar fortfarande hålla rören varma. Kanske en värvning för SAIK, nån som kan stå upp mot bjässar som Zaar.
Citera
2024-04-23, 23:30
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Palkranen
Jo!
Nej.
Citat:
Ursprungligen postat av Palkranen
Inte blindside!
Jo.
Citera
2024-04-24, 06:47
Medlem
1-0 och 0-1, alltså. Märks att inte roliga, anfallsglada och målrika Lakers är i final, i år. Kämpa på så är finalen över snart.
Senast redigerad av MitchRapp 2024-04-24 kl. 06:50.
Citera
2024-04-24, 07:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Zaar kan välja att inte tackla när han ser ryggtavlan på någon som böjer sig framåt, det är inget måste.

Han tacklade inte i ryggen. Och han hade ingen anledning att avbryta tacklingen,
Citera
2024-04-24, 08:03
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Hade Skellefteå varit smarta hade man visat upp Pudas idag med nackkrage o egen läkare som meddelat -drabbad av allvarlig hjärnskakning o nackskada
Seriöst så åkte nog tidigare skadan på en ny smäll i sargen, trist om han är borta.

Pudas har aldrig försökt ge sken av att ha åkt på hjärnskakning, då hade han legat kvar och låtit någon leda honom av isen. Han åkte själv av, tog sig mot arm/axel.
Citera
2024-04-24, 08:08
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tottte
Han tacklade inte i ryggen. Och han hade ingen anledning att avbryta tacklingen,

Bilder från cirka 1 sekund innan tacklingen.
https://ibb.co/bBFxckQ

Där ser det onekligen ut som blindside. Har du en annan tolkning?
Citera
2024-04-24, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Bilder från cirka 1 sekund innan tacklingen.
https://ibb.co/bBFxckQ

Där ser det onekligen ut som blindside. Har du en annan tolkning?

Jag hänvisar till den tolkning domarna, domarkontrollanterna och en rad hockeyexperter gjorde efteråt. Med undantag från två journalister med ursprung i de norra delarna av landet och med viss sympati för ett av lagen var alla övriga överens om följande:
* Det var inte blindside.
* Det var en korrekt tackling.
* Pudas hade några olika alternativ till hur han skulle hantera situationen, han valde det sämsta.

Själv hoppas jag Skellefteås spelare och ledare gör som lagets supportrar: att de fortsätter fokusera på incidenter i match 2.
Rögle har redan fokus på match 3 och det är ett gott tecken.
Citera
2024-04-24, 08:52
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Jag hänvisar till den tolkning domarna, domarkontrollanterna och en rad hockeyexperter gjorde efteråt. Med undantag från två journalister med ursprung i de norra delarna av landet och med viss sympati för ett av lagen var alla övriga överens om följande:
* Det var inte blindside.
* Det var en korrekt tackling.
* Pudas hade några olika alternativ till hur han skulle hantera situationen, han valde det sämsta.

Själv hoppas jag Skellefteås spelare och ledare gör som lagets supportrar: att de fortsätter fokusera på incidenter i match 2.
Rögle har redan fokus på match 3 och det är ett gott tecken.

Så du har ingen egen uppfattning efter att ha sett bilderna utan hänvisar istället till vad andra sagt.
Okej.
Citera
2024-04-24, 08:55
Medlem
Citat:
Så du har ingen egen uppfattning efter att ha sett bilderna utan hänvisar istället till vad andra sagt.
Okej.

Det här var svårt. För att göra det enkelt och tydligt: Jag har ingen annan uppfattning än experterna.
Det var inte blindside.
Det var en korrekt tackling.
Pudas agerade dåligt.
Citera
2024-04-24, 09:01
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Det här var svårt. För att göra det enkelt och tydligt: Jag har ingen annan uppfattning än experterna.
Det var inte blindside.
Det var en korrekt tackling.
Pudas agerade dåligt.

Ser du bilderna? Kommer inte Zaar från blindside där? Tycker det ser ut så.
Citera
2024-04-24, 09:03
Medlem
Citat:
Ser du bilderna? Kommer inte Zaar från blindside där? Tycker det ser ut så.

Vi kommer inte längre. Jag är av samma åsikt som i stort sett alla andra.
Citera
2024-04-24, 09:05
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Vi kommer inte längre. Jag är av samma åsikt som i stort sett alla andra.

Du kommer inte längre. Det tar stopp efter att du sett lite nya bilder men vägrar kommentera vad du ser.
Då är jag med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in