2024-03-23, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Everbergs skridskor är ens inte i isen när han tacklar och sätter armbågen rätt i huvudet på Joel. Mer solklart matchstraff kan det inte bli.

Ta av dig cyklopet och rulla några repriser till?
Eller behåll cyklopet på och fortsätt som vanligt.
Citera
2024-03-23, 10:48
Medlem
snurresprettiss avatar
Vad är syftet med att det är 2 hemmamatcher i rad för ena laget i slutspelet? För det är väl nytt för denna säsongen?
Senast redigerad av snurresprettis 2024-03-23 kl. 10:52.
Citera
2024-03-23, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snurresprettis
Vad är syftet med att det är 2 matcher i rad för ena laget i slutspelet? För det är väl nytt för denna säsongen?

Frågar du supermongot BitchSlap så är det för att hindra Växjö från att vinna SM-guld!

Det är för att minska antalet resor för lagen. Miljöhänsyn och ekonomi.
Senast redigerad av Palkranen 2024-03-23 kl. 11:09.
Citera
2024-03-23, 10:57
Medlem
snurresprettiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Palkranen
Frågar du supermongot Mitch så är det för att hindra Växjö från att vinna SM-guld!

Det är för att minska antalet resor för lagen. Miljöhänsyn och ekonomi.

Jag skrev matcher men menar givetvis hemmamatcher men det fattade du säkert.

Tänkte också på det med resorna att det skulle kunna vara en anledning.
Är det Skandic Hotel som gäller för Rögle när dom är i Karlstad?
Citera
2024-03-23, 11:02
Medlem
Citat:
Jag skrev matcher men menar givetvis hemmamatcher men det fattade du säkert.

Tänkte också på det med resorna att det skulle kunna vara en anledning.
Är det Skandic Hotel som gäller för Rögle när dom är i Karlstad?

Vet faktiskt inte var de bor när de är här. Hoppas de får bra service och bra bemötande när de är här på besök.
Citera
2024-03-23, 12:08
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
På plats i Scandinavium ikväll och såg en fantastisk match som kunde gått åt båda hållen även om jag tycker Leksand var snäppet bättre, grymt stabila ikväll. Men det skulle inte förvåna mig om det gick till sju.
Hoppas att vi kan hålla i det spelet och att mäktiga LIF kan överprestera i ett slutspel för engångs skull.
Citera
2024-03-23, 13:17
Moderator
Gromguttens avatar
Lodin är faktiskt ganska rolig (om Åke Stakkestad):

Citat:
När Lodin ombeds kommentera Stakkestads utspel rycker han bara på axlarna.

– Jag visste inte ens att han var med i dag. Han får väl tycka det.

Ni har varit på varandra, i alla fall i match två i Jönköping.

– Jag har inte sett honom på två matcher här, men kul att han var här och tittade på matchen.

https://www.expressen.se/sport/hockey/shl/viktor-lodin-hetsade-mot-supportrarna-loftet-fran-hv-spelaren-kommer-fa-ata-upp-det/

(Hoppas Åke kommer hem till Bofors nästa säsong)
Citera
2024-03-23, 13:22
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Lodin är faktiskt ganska rolig (om Åke Stakkestad):

https://www.expressen.se/sport/hockey/shl/viktor-lodin-hetsade-mot-supportrarna-loftet-fran-hv-spelaren-kommer-fa-ata-upp-det/

(Hoppas Åke kommer hem till Bofors nästa säsong)

Är beredd att offra en kroppsdel för att få Lodin till Skell. Men han är nog inte välkammad nog att hamna här, vi värvar bara klassrådsordförandeämnen.

Jävul.
Citera
2024-03-23, 13:28
Medlem
BlackQuartzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Everbergs skridskor är ens inte i isen när han tacklar och sätter armbågen rätt i huvudet på Joel. Mer solklart matchstraff kan det inte bli.
Begriper inte heller, livsfarlig tackling. Går att argumentera om mottagarens ansvar osv men det är precis såna tacklingar jag hoppas lillgrabben slipper i framtiden. Där är SHL ansvariga för att skapa den säkra hockey alla utanför Luleå vill ha.
Citera
2024-03-23, 13:34
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Vad är syftet med att det är 2 hemmamatcher i rad för ena laget i slutspelet? För det är väl nytt för denna säsongen?

Med tidigare system fick lag som möttes från norra Norrland Götaland med varannan hemma borta så dyra resor att... man knappt tjänade pengar på matcherna kontra extra flygkostnad.
Med etta system kan även lagen träna och förbereda när de är borta 2 matcher... Resor tar tid o krafter.

NHL har liknande i slutspel.

I grundserien har lagen i mitten av Sverige Lhc -Örebro ett bra transportläge för buss.

Skaik Luleå Malmö Rögle har fler flygresor i grundserien.
Citera
2024-03-23, 13:39
Medlem
perry2s avatar
Pressen i Färjestad i eftermiddag...

Mitellan ...e han lite svettig i händerna..?
Citera
2024-03-23, 13:57
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackQuartz
Begriper inte heller, livsfarlig tackling. Går att argumentera om mottagarens ansvar osv men det är precis såna tacklingar jag hoppas lillgrabben slipper i framtiden. Där är SHL ansvariga för att skapa den säkra hockey alla utanför Luleå vill ha.

Lite konstigt att han inte blev anmäld till DN, men Kudos till FBK før att de inte ens via proxy fick till en behandling. Denna gentlemans agreement gäller nästan alla lag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in