2024-04-22, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hannypannymanny
Har Sofias glans dalat? Hon syns inte på någon bild alls på mama galan, är inte med på Röda mattan fotona som ligger uppe. Jag var nyfiken på hennes outfit!
Har för mig att hon skrivit att hon inte kunde gå i år, men kan ha blandat ihop med någon annan. Elsa B gick ju med Beijer, kanske i avsaknad av Sofias sällskap.
Citera
2024-04-22, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fridafogel99
Exakt så! Tyckte deras förra hem var fint, harmoniskt inrett och inspirerande. Nuv hem får hon inte riktigt till, harmonin fattas i inredningen, som du skriver är nog svåra rum att inreda. Kanske annan färg på väggarna skulle skapa annan stämning. Tack o lov har hon flyttat den där tavlan iaf, så den inte längre siter tvärs över bröstningspanelen.
Ja det var en förbättring!
Ja, jag upplever hennes stil som mer osäker idag än för några år sedan. Knepigt.
Citera
2024-04-23, 21:43
Medlem
Nån som vet när Sofia tog studenten?
Citera
2024-04-23, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaisyB
Nån som vet när Sofia tog studenten?

Borde vara 2003?
Citera
2024-04-24, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frimlov
Borde vara 2003?

Tänkte det också. Men kan ju vara så att hon tog den senare pga sina år i Australien. Och gjorde hon det är mitt lilla gräv nedan bara att ignorera 😅

För i senaste poddavsnittet (383. Kulturavsnittet) diskuterar Sofia och Elsa film, musik och konst särskilt ur retrospektiv synvinkel, vad som format dom.

Ca 35.45 in i avsnittet säger Sofia att José González "är mitt gymnasie". Vilket fick mig att fundera på när jag själv började höra talas om honom. Så snabb fact check senare, från Wikisidan:

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Jos%C3%A9_Gonz%C3%A1lez_(singer)
Citat:
In June 2003, González issued his debut solo release, a two-track 7 in (180 mm) single. It was discovered by Joakim Gävert, co-founder of the then-fledgling label Imperial Records, who signed González as their first official artist.[12] In October, González released his debut album, Veneer, in Europe.

För tog hon studenten 2003, så skulle detta kunna vara ett exempel på det som påstods tidigt i den här tråden, nämligen att Sofia kanske inte alltid är helt sanningsenlig när hon återberättar saker. Som t ex påstå att en viss creddig artist definierade hennes gymnasieår trots att den inte ens släppt en skiva förrän efteråt 🤷
Citera
2024-05-03, 21:13
Medlem
Hur funkar det som bloggare på Elle? Hur länge får man ha en blogg där utan att man bloggar? Har Sofia fått studieledigt? 😄 ärlig fråga.
Citera
2024-05-15, 14:30
Avslutad
Är det bara jag eller är det inte konstigt att prata sig varm om hur otroooligt smidigt och roligt det är att sälja sina grejer via tradera i sin pod, lägga upp samarbete på instagram där man varsamt packar ner sin kavaj och promenerar iväg för att skicka det man sålt i prydliga paket, sen när jag går in på hennes traderashop står det att det är tradera som packar och skickar alla varorna?
Citera
2024-05-17, 18:17
Medlem
cleolinas avatar
OK, varning för grinigt och bitchigt that time of the month-inlägg:

Har haft stort nöje av Sofias tidigare kokböcker, tyckt de varit riktiga konstverk som jag älskat att bläddra igenom enkom för bildernas skull.
Så vitt jag kommer ihåg har alla tidigare haft samma fotograf men nu har de bytt till Elsas favoritfotograf som Elsa jämt nämner.
Tycker tyvärr att förra fotografen, Frida, tog vackrare bilder. Är besviken. (Verkligen inget fel på Miras bilder, dock!)
(Älskar framsidan på boken.)
Tycker också synd om Frida som blev avpolletterad. Undrar hur de motiverade det? Stilen är ju samma så kan ju knappast skylla på att ”ville testa något helt annat” men enligt mitt tycke blev Fridas bilder vackrare. (Visst, handlar förstås också om stylingen och dylikt.) Nä, klart man inte behöver motivera eller förklara för fotografen som inte fick fota, men har man gjort flera kokböcker tillsammans tidigare känns det ju konstigt att inte nämna det alls och låtsas som ingenting att man plötsligt tar kompisens favoritfotograf i stället.

Men det jag reagerar mest på:
Tacksidan. Där de tackar typ alla. Inklusive fotografens son som får ett separat tackavsnitt. Han syns ju ibland i Elsas blogg, och är… 1 år?
Sedan tackar de även bebisen för att de genom honom fått känna hans farsa, mormor och morfar.
Ok, sorry, mens som som sagt var (jag alltså), men… nä.
Fattar inte att man tackar folk (och bebisar) som verkligen inte har ett smack med saken att göra? Bebisen är säkert urgullig, som bebisar brukar vara, men han har inte hjälpt er att skriva kokboken. Troligen inte hans mormor och morfar heller.

Jaha, nu känner jag mig som en riktig bitch. Guess I am. 😈
Citera
2024-05-18, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LineKA
Är det bara jag eller är det inte konstigt att prata sig varm om hur otroooligt smidigt och roligt det är att sälja sina grejer via tradera i sin pod, lägga upp samarbete på instagram där man varsamt packar ner sin kavaj och promenerar iväg för att skicka det man sålt i prydliga paket, sen när jag går in på hennes traderashop står det att det är tradera som packar och skickar alla varorna?

Jo, det är ju roligare att göra ett romantiskt lajv av sådana sysslor än att faktiskt göra dom själv 🤷
Citera
2024-05-25, 20:29
Medlem
cleolinas avatar
Lyssnade på senaste eller nästsenaste avsnittet av deras podd. Sofia nämner att hon som sjuksköterska kommer att arbeta obekväma tider, som natt, missa saker som skolavslutningar et c, när hon tidigare har kunnat bestämma över sin tid själv och aldrig behövt missa saker.
Dessutom tjänade hon tydligen tre gånger så mycket som marknadschef som hon kommer att göra som sjuksköterska!
Om man bortser från det sjuka att hon tjänade över 100 000 i månaden tidigare: det är ändå imponerande, hon måste verkligen ha ett kall! Skydda, vårda, hjälpa.
Från arbete som man tidsmässigt själv disponerar med en vansinnigt hög lön (och säkert en hel del ”cred”) till ett ganska slitigt arbete med delvis obekväma arbetstider, genomsnittlig lön och inte så mycket cred (även om de förstås gör fantastiska insatser!).
Lätta pengar via bloggen tycks hon inte heller vara intresserad av med tanke på att hon inte uppdaterat den på tre månader.
Nej men: jag är faktiskt genuint imponerad av henne!
Citera
2024-05-27, 09:00
Medlem
Nu är Sofia sugen på ny lägenhet, låga odds på inspirerad av Elsas flytt!
Citera
2024-06-04, 18:32
Medlem
Lyssnade på poddavsnittet som kom idag där Sofia berättar att de skrivit kontrakt på ny hyreslägenhet (en femma på 220 m2 mitt i stan) och pratar sig varm om hur bra hyresmarknaden är i Norrköping, det fungerar sååå bra där till skillnad från i Stockholm. Och sen vidare berättar hon att det inte är något kösystem utan hennes hyresvärd handplockar sina hyresgäster. Dvs mycket väl fungerande hyresmarknad om man är vit och priviligerad. Minns från tidigare avsnitt att hon tycker det är för privat att berätta vad de betalar i månadsavgift också. Fungerande hyresmarknad mmmmm absolut....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in