Citat:
Ursprungligen postat av
frimlov
Borde vara 2003?
Tänkte det också. Men kan ju vara så att hon tog den senare pga sina år i Australien. Och gjorde hon det är mitt lilla gräv nedan bara att ignorera 😅
För i senaste poddavsnittet (383. Kulturavsnittet) diskuterar Sofia och Elsa film, musik och konst särskilt ur retrospektiv synvinkel, vad som format dom.
Ca 35.45 in i avsnittet säger Sofia att José González "är mitt gymnasie". Vilket fick mig att fundera på när jag själv började höra talas om honom. Så snabb fact check senare, från Wikisidan:
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Jos%C3%A9_Gonz%C3%A1lez_(singer)
Citat:
In June 2003, González issued his debut solo release, a two-track 7 in (180 mm) single. It was discovered by Joakim Gävert, co-founder of the then-fledgling label Imperial Records, who signed González as their first official artist.[12] In October, González released his debut album, Veneer, in Europe.
För tog hon studenten 2003, så skulle detta kunna vara ett exempel på det som påstods tidigt i den här tråden, nämligen att Sofia kanske inte alltid är helt sanningsenlig när hon återberättar saker. Som t ex påstå att en viss creddig artist definierade hennes gymnasieår trots att den inte ens släppt en skiva förrän efteråt 🤷