2024-04-23, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Men snälla herr von Silfverygg, nu får du väl ändå besinna dig!

Det dör och skadas beklagligt nog civila i ryska arméns attacker - men att jämföra det med SS Azovs, Högra Sektorns och liknande förbands riktade terror mot ryska civilister i Mariupol, Odessa, Donetsk, Charkiv osv. är ren dumhet, alternativt medveten historieförfalskning.

Här kan du beskåda hur ukrainska "demokratikämpar" massakrerar civilister i Odessa:
https://www.bitchute.com/video/zew2B28ddBTh/

(Polisen stod bredvid och glodde utan att ingripa)

Nu får du gå hem och skämmas, läs på lite vad som hände i odessa och våldet som utfördes av Rysska sympatisörer ledda av FSB i östra ukraina 2014.
Kommer du i närheten av sanningen så lär du inte uttala dig här mer.
Citera
2024-04-23, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Nu jäklar går skam på torra land, en ryss misstänkt för korruption - i ett land vars existens bygger på korruption - dessutom en minister. Man tror inte det är sant.
https://omni.se/rysslands-vice-forsvarsminister-gripen-misstanks-for-korruption/a/MnwKeJ

Var det han som snodde 150 000 uniformer?
Ukrainas försvarsminister Reznikov fick foten för grov korruption förra året, men fick sitta kvar några månader extra eftersom Kiev inte tyckte sig ha någon tillräckligt stark figur att ersätta honom med (detta trots att de hade SEX st "vice försvarsninistrar"!).

Ukraina är genominfekterat med korruption.
Citera
2024-04-23, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kollegah1
En källa från en egyptisk tidning är ju verkligen något som biter bra.

Angående sovjetsfall. Ja, det var en katastrof tycker Putin men med det sagt betyder inte det att man ska tolka det som att en rysk revanschlust att ta över Europa är på gång.. det blir liksom inte pålitligt eller lika närmast till hands.

Jag är för dålig insatt i svältkatastrofen som inträffade för nästan 100 år sedan och har svårt att se hur du drar kopplingen till den nuvarande regeringen? Ska vi ställa den turkiska regeringen för brotten mot armenerierna 1915? Isf vem ska göra det och på vilket sätt?

Putin klargjorde på ett bra sätt 2008 i Bucharest vad han inte ville skulle hände på ryssarnas bakgård. Nato med USA brydde sig inte. Ryssarna visade med Georgien vad de var beredda att göra och de visar nu också vad de är beredda att göra. Putin erövrade inte Georgien och de kommer inte erövra hela Ukraina men nu när Väst har gjort det till en prestigesak så kommer en stor kaka gå till Ryssarna i slutändan innan Natos soldater säkrar övriga Ukraina efter begäran. Det går inte att negligera de 20 miljoner etniska ryssar som bodde i Ukraina.

Din tomte. Det är inte 20miljoner ryssar och de flesta av de ukrainska ryssarna sysslar nu med att avliva moskoviter och mongoler.
Citera
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bobbyboi
En fråga i sammanhanget om det ryska folket är kapabla till något annat än att vara förtryckta av makten? Först livegna under Tsaren, sen slavar under den kommunistiska diktaturen och nu under diktator putain. Och detta samtidig som dom anser att dom själva, och skithålet "mother russia", är guds gåva till mänskligheten... Det ryska "folket" (med undantag som bekräftar regeln) synes vara ett kollektivt exempel på Dunning-Kruger effekten...

Låt oss leka med ett exempel. Låt oss anta att jag av någon anledning får för mig att åka till Ryssland. Låt oss senare anta att jag i Ryssland vill kritisera styret där. Jag vet vad som händer med mig där. Styret i det landet vet inte vad som händer men dom har under årens lopp byggt upp en massa hinder och för mig som utomstående så tycker jag det är hellustig..
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Skall ha gått igenom då : Flertall for Ukraina-pakke i Senatet i USA
Det ble tirsdag flertall i Senatet om å fremme USAs støttepakke til Ukraina, melder Reuters. Avstemningen pågår fortsatt, men så langt har 65 stemt for og 12 mot. Forslaget trenger 60 stemmer for å få flertall.
https://www.nrk.no/nyheter/krigen-i-ukraina-1.11480927 Men vänta nu.., vad är detta då ?
Vedtaket kan dermed gå til en endelig avstemning allerede tirsdag kveld eller onsdag, før det går videre til Joe Biden for å underegnes Nu förstår jag inte ett skvatt !

Tydligen röstade de om "lagen" (?) skall gå vidare till omröstning som den är nu utan fler ändringar, yrkanden, debatter och obstruktioner. Så de har inte röstat "på riktigt ännu". Men folk påstår att den riktiga omröstning bör få ungefär samma fördelning. I vår riksdag kan man rösta om lagförslag skall återremitteras till utskotten innan de går till slutlig omröstning, jag tror detta är något liknande.
Citera
2024-04-23, 21:39
Medlem
Drozds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silfverrygg
Fortfarande rör jag inte skiten som kallas bitchute. Visa annan källa som inte är styrd av roskomnadzor, tack. Då tittar jag på det.
Är det videon där pro-ryssar började härja i Odesa innan de motades bort?

Såna klipp har en sällsam förmåga att "försvinna" från Youtube.

Om du kan tolerera Odysee, så ta dig tre minuter att se själv:

https://odysee.com/@TheTruthSeeker:d/may-2,-2014-odessa-massacre:b (15 sek)

https://odysee.com/%D0%93%D1%80%D1%83%D0%B1%D0%BD%D0%B8%D0%BA-%D0%B8%D0%BD%D1%82%D0%B5%D1%80%D0%B2%D1%8C%D1%8E-ENG-subs :f (två minuter)

Ska bli riktigt gött att se när ryssarna ställer dessa drägg till svars (Azov, Högra Sektorn osv). Karma
Senast redigerad av Drozd 2024-04-23 kl. 21:45.
Citera
2024-04-23, 21:40
Medlem
Citat:
En källa från en egyptisk tidning är ju verkligen något som biter bra.

Angående sovjetsfall. Ja, det var en katastrof tycker Putin men med det sagt betyder inte det att man ska tolka det som att en rysk revanschlust att ta över Europa är på gång.. det blir liksom inte pålitligt eller lika närmast till hands.

Jag är för dålig insatt i svältkatastrofen som inträffade för nästan 100 år sedan och har svårt att se hur du drar kopplingen till den nuvarande regeringen? Ska vi ställa den turkiska regeringen för brotten mot armenerierna 1915? Isf vem ska göra det och på vilket sätt?

Putin klargjorde på ett bra sätt 2008 i Bucharest vad han inte ville skulle hände på ryssarnas bakgård. Nato med USA brydde sig inte. Ryssarna visade med Georgien vad de var beredda att göra och de visar nu också vad de är beredda att göra. Putin erövrade inte Georgien och de kommer inte erövra hela Ukraina men nu när Väst har gjort det till en prestigesak så kommer en stor kaka gå till Ryssarna i slutändan innan Natos soldater säkrar övriga Ukraina efter begäran. Det går inte att negligera de 20 miljoner etniska ryssar som bodde i Ukraina.

Här är en annan källa vad gäller länder putain fört krig mot om du nu är "missnöjd" med verkligheten som presenteras i den första: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_wars_involving_Russia

Vad putain "klargör" och hunden skiter stoppas lämpligen i samma påse. Är du bekant med "the Russian–Ukrainian Friendship Treaty"? Enl. nämnda avtal garanterades Ukraina (av ryssland) att dess gränser skulle vara okränkbara, att ryssland skulle respektera landets territoriella integritet, samt att båda länderna inte skulle använda sitt territorium för att skada det andra. Detta bröt givetvis putain och anhang mot redan 2014 när Krim invaderades, och annekterades.
https://en.wikipedia.org/wiki/Russian%E2%80%93Ukrainian_Friendship_Treaty

Att den psykotiske dvärgen i kreml "vill" att ditt eller datt INTE inträffar på "rysslands bakgård" är likaledes irrelevant. Frågan är VARFÖR hen blir "provocerad", känner sig "hotad", och "tvungen" att föra anfallskrig mot suveräna stater som går med i, eller ens antyder en önskan att gå med i, FÖRSVARS allianser? Låg det i farans riktning att Ukraina (som medlem i försvarsalliansen NATO eller ej) hade invaderat ryssland och tagit över hela landet inom kort med sin överlägsna (globohomojudenazidödsknarkar) militär för det fall putain INTE hade genomfört sin tre-dagars "defensiva fredsbevarande försvarsinvasion"?
Citera
2024-04-23, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Tydligen röstade de om "lagen" (?) skall gå vidare till omröstning som den är nu utan fler ändringar, yrkanden, debatter och obstruktioner. Så de har inte röstat "på riktigt ännu". Men folk påstår att den riktiga omröstning bör få ungefär samma fördelning. I vår riksdag kan man rösta om lagförslag skall återremitteras till utskotten innan de går till slutlig omröstning, jag tror detta är något liknande.

Jag såg en video på yt där nån jurist eller vad det var förklarade processen. Det var ett antal formalia processer som måste ske innan stödet kan börja fraktas till Ukraina.
Kommer inte ihåg alla detaljer men det beräknades ta någonstans 10 till 14 dagar från omröstningen i kongressen till den första leveransen kunde genomföras.
Citera
2024-04-23, 21:47
Medlem
Silfverryggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Såna klipp har en sällsam förmåga att "försvinna" från Youtube.

Om du kan tolerera Odysee, så ta dig tre minuter att se själv:

https://odysee.com/@TheTruthSeeker:d/may-2,-2014-odessa-massacre:b (15 sek)

https://odysee.com/%D0%93%D1%80%D1%83%D0%B1%D0%BD%D0%B8%D0%BA-%D0%B8%D0%BD%D1%82%D0%B5%D1%80%D0%B2%D1%8C%D1%8E-ENG-subs :f (två minuter)

Fick virusvarning på de båda länkarna. Kan vara kopplad till min "paranoid"-nivå på säkerhetsläge på datorn.

https://mediabiasfactcheck.com/odysee-bias-and-credibility/
Citat:
Sources in the Conspiracy-Pseudoscience category may publish unverifiable information that is not always supported by evidence. These sources may be untrustworthy for credible/verifiable information; therefore, fact-checking and further investigation are recommended on a per-article basis when obtaining information from these sources. See all Conspiracy-Pseudoscience sources.

Overall, we rate Odysee as a right-biased conspiracy and pseudoscience site based on the publication of videos that contain false, misleading, or unsubstantiated information.

History
Launched in 2020 by LBRY Inc., Odysee is a video-sharing platform that uses the LBRY blockchain protocol. Odysee claims to want to “give freedom and control back to creators,” which has resulted in a proliferation of misinformation and false claims.

Btw. Om du har kollat min historik (så som jag gjort med din), så ser du att de gångerna jag (om jag minns rätt) har postat YT-länkar är kopplat till musik, inte till politik. Har jag postat nåt politiskt från YT ber jag redan nu om ursäkt.
Citera
2024-04-23, 22:02
Medlem
raskenss avatar
Verkar som Ukraina nu släpper loss kvarvarande förrråd av himars excalibur mm och går bärsärk nu bland ryska staber och ledningsplatser.

https://www.threads.net/@noelreports/post/C6HAKT-NOtj

Lagen fylls på snabbt nu.

Va skoj det skulle vara att höra vad Putin säger till sina siloviker nu.
Citera
2024-04-23, 22:02
Medlem
attogs avatar
Citat:
Som vanligt har du ingen källa till dina påståenden. Suck

En ordningsfråga.
Hur många länkar har du bidragit med de senaste 5 dagarna?

Hur kommer det sig att andra ska länka?
Citera
2024-04-23, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Verkar som Ukraina nu släpper loss kvarvarande förrråd av himars excalibur mm och går bärsärk nu bland ryska staber och ledningsplatser.

https://www.threads.net/@noelreports/post/C6HAKT-NOtj

Lagen fylls på snabbt nu.

Va skoj det skulle vara att höra vad Putin säger till sina siloviker nu.

Säkert som vanligt "allt går enligt plan" som de hållit på sagt sen invasionen 2022 och de har inte ens tagit Donbass än.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in