2024-04-21, 12:37
Medlem
PeterJihadis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngemarH
Han hade mycket information att dela med sig av, men till synes inga bevis. Han hann slå ett flertal gånger mot skeptiker och hävdade att han själv hade varit skeptisk förut. Av en NHI hade han fått en "stjärnkarta" (telepatiskt?) som visade dennes ursprung från stjärnbilden Leo.

Vi får väl se, men det är mycket i mänsklighetens historia som folk har vittnat om som aldrig har kunnat visas vara sant: häxor, religiösa upplevelser, spöken, Bigfoot etc. Det var också udda att göra alla dessa "avslöjanden" på Twitter.

Ja, vi får väl se...

Jag har blue balls av guds nåde just nu. De project blue bookar mig till vansinne.
Citera
2024-04-21, 14:03
Medlem
PeterJihadis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngemarH
Han hade mycket information att dela med sig av, men till synes inga bevis. Han hann slå ett flertal gånger mot skeptiker och hävdade att han själv hade varit skeptisk förut. Av en NHI hade han fått en "stjärnkarta" (telepatiskt?) som visade dennes ursprung från stjärnbilden Leo.

Vi får väl se, men det är mycket i mänsklighetens historia som folk har vittnat om som aldrig har kunnat visas vara sant: häxor, religiösa upplevelser, spöken, Bigfoot etc. Det var också udda att göra alla dessa "avslöjanden" på Twitter.

Vid närmare efterforskningar så tror jag den här snubben larpar.
Citera
2024-04-21, 15:25
Medlem
theUFOsummoners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterJihadi
Det var någon ny visselblåsare (Jason Sands) som var live på twitter för en stund sedan. Han ska medverka i James Fox kommande UFO-dokumentär. Några punkter han tog upp under liven:

● Allting som har kopplingar till klassificerade program måste diskuteras i en så kallad SCIF.
● Han är villig att vittna offentligt i hearings, och har även sagt detta till kongressen.
● Han har stått en meter ifrån en blåfärgad humanoid.
● Vissa NHI gillar oss inte, men är inte illasinnade.
● Det ryktas om att "Reptilians" är de illasinnade.
● Vissa NHI hjälper oss, men bara till en viss gräns. Bara för att vi inte kan hantera såpass kraftfull teknologi.

Orkar inte översätta alla punkter men det finns en stor tråd om det på Reddit.

Allt är konstigt med den här påstådda intervjun. Det är ju knappast så att CIA ligger på latsidan och låter disclosure vara så här enkelt. T.ex, varför går Jason ut i ett obskyrt konto som @InsideTheCover TWITTER LIVE när han redan är kommittad till Fox kommande program?

Det är inte logiskt och tar bort all hans kredibilitet som person.
Citera
2024-04-21, 16:02
Medlem
PeterJihadis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theUFOsummoner
Allt är konstigt med den här påstådda intervjun. Det är ju knappast så att CIA ligger på latsidan och låter disclosure vara så här enkelt. T.ex, varför går Jason ut i ett obskyrt konto som @InsideTheCover TWITTER LIVE när han redan är kommittad till Fox kommande program?

Det är inte logiskt och tar bort all hans kredibilitet som person.

Sen att det lägligt nog kommer i samband med Kona Blue-dokumenten.
Han säger dessutom att han rört vid en NHI-farkost, men kan samtidigt inte minnas att han har varit inuti i en.
Citera
2024-04-21, 16:48
Medlem
Citat:
Det var någon ny visselblåsare (Jason Sands) som var live på twitter för en stund sedan. Han ska medverka i James Fox kommande UFO-dokumentär. Några punkter han tog upp under liven:

● Allting som har kopplingar till klassificerade program måste diskuteras i en så kallad SCIF.
● Han är villig att vittna offentligt i hearings, och har även sagt detta till kongressen.
● Han har stått en meter ifrån en blåfärgad humanoid.
● Vissa NHI gillar oss inte, men är inte illasinnade.
● Det ryktas om att "Reptilians" är de illasinnade.
● Vissa NHI hjälper oss, men bara till en viss gräns. Bara för att vi inte kan hantera såpass kraftfull teknologi.

Orkar inte översätta alla punkter men det finns en stor tråd om det på Reddit.

Folk är allmänt skeptisk till honom, vilket är positivt. Man måste komma ihåg att konspiratörerna är rätt desperata nu och försöker allt för att skada intresset för ufon och kanske anseendet för vissa prominenta personer. Om det skulle vara fallet här vet jag inte, men det är alltid nyttigt att vara cynisk och paranoid i det här fältet.

Utan att ha lyssnat på honom så blir jag lite skeptisk när man väljer att "komma ut" på twitter och i en dokumentär.

Skulle hans berättelse bara vara desinformation så blir jag lite orolig för att James Fox blivit "compromised". Fox drabbades nyligen av en hård ekonomisk smäll när han blev blåst på intäkterna från en dokumentär. Inte otroligt att det kunde vara del i en tvåslagskombo, sen set up för ett erbjudande.

Men jaja. Jag har redan spekulerat för mycket på för litet.
Citera
2024-04-21, 16:56
Medlem
Citat:
Sen att det lägligt nog kommer i samband med Kona Blue-dokumenten.
Han säger dessutom att han rört vid en NHI-farkost, men kan samtidigt inte minnas att han har varit inuti i en.

Ok, det är en rätt allvarlig tell. Jag tror man skulle minnas en sån upplevelse.

Det har ju varit en hel del suspekta nyheter det senaste året eller så. Var någon liknande som blev intervjuad av Project Unity (som för övrigt helt tappat bollen och antagligen blivit "compromised"). Den skippade jag att se själv för folk tyckte han var så jäkla uppenbart fejk. Project Unity försvarade videon ett tag men raderade den senare.

Det är egentligen otroligt mycket såna försök. Och oftast med grejer som redan är mer eller mindre debunkade eller bara pinsamma. Det blir ju lite av en fingervisning när man ser till vad de inte vill beröra och ge uppmärksamhet.
Citera
2024-04-23, 04:58
Medlem
Kip.Kinkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Ja du, det är som vanligt att det dras upp en massa olika personer som pratar om olika påståenden från olika händelser på oilka platser vid olika tillfällen - jag vet inte riktigt vad det har med faller vi diskuterar att göra eller hur du kan förvänta dig att jag ska bemöta dem alla…

Men, med det sagt - eftersom Hastings ljugit om Malmstrom så har jag svårt att lägga ner min själ i att utreda mer trams från honom.

Det var ett väldigt tunt bemötande av min fråga. Det finns inga belägg för att Hastings ljugit för övrigt, bara påståenden från enstaka personer.
Citera
2024-04-23, 08:04
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kip.Kinkel
Det var ett väldigt tunt bemötande av min fråga. Det finns inga belägg för att Hastings ljugit för övrigt, bara påståenden från enstaka personer.

Din fråga är ju lika vag som Hastings bok - ett påstående om hundratals vittnesmål varav du inte namnger eller förtydligar något öht, så vad hade du förväntat dig? Hastings påstår att han pratat med 120 vittnen men alla djupdykningar jag sett i hans påstådda fall pekar på att allt är luftslott eller - ännu värre - rena lögner, så det finns väl inte så mycket mer jag kan säga om hans bok?
Senast redigerad av SnakePlisssken 2024-04-23 kl. 08:06.
Citera
2024-04-23, 14:38
Medlem
Kip.Kinkels avatar
Citat:
Din fråga är ju lika vag som Hastings bok - ett påstående om hundratals vittnesmål varav du inte namnger eller förtydligar något öht, så vad hade du förväntat dig? Hastings påstår att han pratat med 120 vittnen men alla djupdykningar jag sett i hans påstådda fall pekar på att allt är luftslott eller - ännu värre - rena lögner, så det finns väl inte så mycket mer jag kan säga om hans bok?

Då får du komma med belägg på att han ljugit om vittnesutsagorna. Det har du inte lyckats göra hittills. Slutet av boken är fullpackad med referenser med namngivna vittnen, samt datum för intervjuerna. Skulle Hastings ha ljugit så bör ju en hel del namngivna vittnen ha trädit fram och sagt det. Inte bara det, Hastings skulle ha stämts på mångmiljonbelopp för förtal. Det har inte skett.

Vilka "djupdykningar" har du gjort? Du påstår det, så fram med dessa är du vänlig!
Senast redigerad av Kip.Kinkel 2024-04-23 kl. 14:44.
Citera
2024-04-23, 15:19
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kip.Kinkel
Då får du komma med belägg på att han ljugit om vittnesutsagorna.
Igen?

James Carlsons 357-sidiga analys och debunk har ju redan länkats - hans trovärdighet i egenskap av huvudvittnets son får nog anses rätt hög redan som det är - resten framgår tydligt om man läser hans analys: Americans, Credulous - annars har den även analyserats med ytterligare förödande resultat för Hastings/Salas till exempel här: SUNlite
When examining the information presented by James Carlson, we have to seriously question the various stories told about any missile shutdown beyond the Echo flight on March 16, 1967. Only a few people have come forward to even provide testimony that might support Salas’ tale. Some of it has been subjectively interpreted by over eager UFO investigators wanting to promote their books and research. Meanwhile, there seems to be a perfectly logical explanation for what caused the missile shutdown. In my skeptical opinion, it seems that James Carlson provides a very good case for what transpired at Malmstrom that spring and there is no reason to suspect that UFOs were involved in any way

Lite uttalanden från Walter Figel som Hastings / Salas påstår såg UFON när missilerna stängdes ner:

I guess you must have posted something somewhere that got Hastings attention
He did call and we did speak for a bit, so did Salas.
.....
I reasserted that I personally never did see a UFO at any time.
I do not personally “believe” that UFOs had anything to do with Echo flight shutting down that year.

One of their books said I had a personal log – I did not.

One of the books says that the flight shut down in “seconds” – that is not an exactly accurate statement.
That sequence of events took several minutes not seconds, but that is all a very minor point in fact and doesn’t change the facts of the overall sequence of events that morning.

I have always maintained that I do not personally believe in UFOs.
Brian Dunning om hur händelser blandas ihop i boken:
Bob Salas was a missile officer at Malmstrom for a number of years. He remembered the Echo Flight incident of 1967. He also believes he remembers a time when the Oscar Flight also had problems, a memory which is probably incorrect as there is no record of it. And he remembers the reporting of the Belt, Montana UFO sightings. Working with Klotz, they reconstructed and rearranged some real incidents and some remembered incidents, and produced the story we now have today — that UFOs shut down nuclear missiles, a clear threat to national security.

Except, by all the records and data that exists, no such thing ever happened. Ten missiles of Echo Flight restarted normally following a commonplace commercial power failure on March 16, 1967, being down between ten and forty seconds. Eight days later, some people reported a UFO to the newspapers in a town 50km away. There is no rational reason to conclude one thing had anything to do with the other.
https://skeptoid.com/episodes/4842
Citera
2024-04-23, 20:03
Medlem
theUFOsummoners avatar
Citat:

1. Igen?
2. James Carlsons 357-sidiga analys och debunk har ju redan länkats - hans trovärdighet i egenskap av huvudvittnets son får nog anses rätt hög redan som det är -
3. resten framgår tydligt om man läser hans analys: Americans, Credulous - annars har den även analyserats med ytterligare förödande resultat för Hastings/Salas till exempel här: SUNlite
4. When examining the information presented by James Carlson, we have to seriously question the various stories told about any missile shutdown beyond the Echo flight on March 16, 1967. Only a few people have come forward
5. Lite uttalanden från Walter Figel som Hastings / Salas påstår såg UFON när missilerna stängdes ner:
[indent]I guess you must have posted something somewhere that got Hastings attention
He did call and we did speak for a bit, so did Salas.
.....
[b]I reasserted that I personally never did see a UFO at any time.

1. Du har redan blivit debunkad med James Carlsons helt fabricerade dokument. Faktum är att James Carlson håller en extremt anonym tillvaro, har ingen publik referens och "boken" du har länkat till ett flertal gånger om och om igen, trots debunk, har så låg kvalitet att den finns inte ens på Amazon att få gratis. Det blir inte bättre av att det är omöjligt att ens kontakta JC även om man vill.

2. Men Eric Carlson borde ha högre trovärdighet än sonen, korrekt?

3. Är jag jätteförvånad att du ånyo kommer med länkar från METABUNK och klipper och klistrar argument därifrån...

4. Ingen VILL PRATA med Carlson. Varför, jag vet inte.

5. Här är en radiointervju där Walter Figel direkt motsäger ditt klippta citat:

https://www.youtube.com/watch?v=tKP6kJDKdHE

WF = Walter Figer
RS = Robert Salas

WF: I wasn’t interested in it anymore. Everybody hushed it up. Somebody had said they classified it, and whatever it is...

(BREAK. Salas and Figel discuss the Air Force’s official “history” of the incident, which discounts a UFO presence at Echo Flight.)

WF: ...having a dozen missiles go down in one flight is significant. Let’s face it, the average failure rate was nowheres near—was miniscule compared to that.

RS: That’s right, and then UFO sightings at the same time.

WF: Well, I had them hovering over the sites, you know, and I said, “Right, I’m not a believer in that crap!” And that was reported over the secure line, and I told those guys to make no transmissions and, when the Strike Team got out there—they were on VHF back to me—and they had no idea in the world what I even told them to look for, and they reported them too.

RS: Yeah.

WF: So that I know. I can remember very clearly that happening.

------------------------------
Citera
2024-04-23, 20:33
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theUFOsummoner
1. Du har redan blivit debunkad med James Carlsons helt fabricerade dokument.
Nej det har inte blivit det minsta motbevisat, tvärtom. År 2010 - dvs 14 år efter intervjun du citera - godkände Figel att Carlson gick ut med Figels uttalanden om händelsen:

1. Col. Figel does not believe UFOs were “even remotely associated with the Echo Flight Incident, or any other equipment failures at Malmstrom.”
2. Col. Figel confirmed that he has no interest in Ufology and is not a fan of the UFO crowd.
3. Figel stated, “I have read both of their books. There are many inaccurate statements and events in the books. I have told them both that.”
4. He also stated that Salas was “never involved in any of them (the flights) at all.

https://exonews.org/doubts-cast-on-1967-malmstrom-afb-ufo-incident/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in