Citat:
Ursprungligen postat av
London
Sen... alla visste ju på förhand att första fem skulle bli tuffa. Är mer nervös inför Malmö-resan isf. Eventuell missräkning mot MFF hemma finns tid kvar att korrigera även om avståndet såklart börjar kännas väl stort redan i omgång fem vid en torsk.
Edit: Vid vinst har vi å andra sidan ett poängsnitt på 2,0 efter att ha avverkat ett par av de på förhand mer kluriga matcherna på säsongen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Geigerzehler
Djurgården har också avklarat den jobbigaste bortamatchen för säsongen, men fan vet om jag tycker att det är så jävla skönt

Inte just nu i alla fall.
Jo att Djurgårdens inledande matcher skulle bli tunga var ju väl känt så det var nog ingen räknade med att det skulle gå utan att förlora några poäng på vägen. Så med det i beaktande är det väl möjligen en okej inledning förmodar jag.
Men tyvärr är jag inte så övertygad om att denna säsong kommer bli så annorlunda än den föregående, tyvärr! Truppen är på pappret än bättre än förra säsongen och då slutade det bara med en 4:e plats, vilket åtminstone jag inte tycker var lite sämre än förväntat.
Jag tycker tyvärr spelet ser likadant ut i år så jag börjar allt mer undra om det därför inte kommer sluta ungefär likadant även i år. Motståndarna har lärt sig hur Djurgården spelar. Spelet tenderar att stanna av i offensiven med sidledespassningar som oftast inte ger ett dugg. Och huvudansvaret för det har trots allt tränarna. Kanske är de för statiska i sin spelidé och dödar kreativiteten? Spelarmaterialet är riktigt bra, men får de verkligen ut allt av dem? Så jag börjar allt mer undra om Kim och Tolle kanske har nåt vägs ände med sin spelidé och det börjar bli dags för Bosse att leta efter något nytt?
(Jo, jag vet att K&T har kontrakt till 2025 ut och Bosse inte kommer bryta deras kontrakt i förtid. Jag bara spånar.)