2024-04-22, 10:50
Medlem
Trump +0,4% enligt senaste RCP average. Tar man även med RFK Jr ökar det till Trump +1,3%. Tittar man på swing states så leder Trump i alla förutom Pennsylvnia där Biden har +0,5%. Definitivt jämnare läge nu än för någon månad sedan, men fortfarande fördel Trump.

Blir intressant att se vilken effekt Bidens kannibal-historia får på opinionen.
2024-04-22, 11:07
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av melvein
Trump +0,4% enligt senaste RCP average. Tar man även med RFK Jr ökar det till Trump +1,3%. Tittar man på swing states så leder Trump i alla förutom Pennsylvnia där Biden har +0,5%. Definitivt jämnare läge nu än för någon månad sedan, men fortfarande fördel Trump.

Mer intressant och se när abortfrågan börjar diskuteras på riktigt och med tanke på hur abortfrågan har gjort så demokrater vinner det mesta och pollsen efter detta görs.
2024-04-22, 11:29
Medlem
Epimaness avatar
Citat:

En i raden märkliga uttalanden? Varför tror du det skulle ge någon som helst mätbar effekt?
2024-04-22, 11:40
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Epimanes
En i raden märkliga uttalanden? Varför tror du det skulle ge någon som helst mätbar effekt?
Och tar man sen upp jämförelsen, så väger den hårt på donalds nu och med sluddrandet och hur hen tappar sig mitt i meningarna och börjar sen svammla osammanhängande om annat istället.
Och om nu detta skulle ha en påverkan på pollsen.

Däremot vad som hade påverkan på pollsen, det var där Joe visade upp sig i huset och talet till dom och nationen och hur allt som hade sagts om Joe var inkorrekt.
Och sen har Joe hela sitt liv sagt grava felsägningar genom livet, så där har väl egentligen ingenting ändrat sig.
2024-04-22, 13:14
Medlem
Jag tror inte Kennedy får någon inverkan alls. Vi har ju varit noga med att betona att pollsen just nu inte är av stor betydelse.

Det viktiga nu är hur amerikansk ekonomi går. Kan Bidens kanibal-rådgivare göra trovärdigt att USA går åt rätt håll, ja då vinner Biden.

Jag ser olika ekonomiska signaler nu och vågar inte förutspå.

Team Trump måste naturligtvis svartmåla men också vara trovärdiga.
2024-04-22, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag tror inte Kennedy får någon inverkan alls. Vi har ju varit noga med att betona att pollsen just nu inte är av stor betydelse.

Det viktiga nu är hur amerikansk ekonomi går. Kan Bidens kanibal-rådgivare göra trovärdigt att USA går åt rätt håll, ja då vinner Biden.

Jag ser olika ekonomiska signaler nu och vågar inte förutspå.

Team Trump måste naturligtvis svartmåla men också vara trovärdiga.

Efter Kennedy klanens entydiga, klara och mycket offentliga stöd till Joe Biden och förkastande av JFKs Jr. kandidatur, så kommer de flesta vanliga Demokrater att tänka både två och tre gånger innan de ens funderar att slänga bort sin röst på JFK Jr. Dock kommer QAnondelen, konspirationsteoretikerna och övriga galningar inom MAGA att fortsatt stödja JFK Jr. Därmed kommer JFK Jr. att ta ett par två-tre procent av Don Poorleone, detta klarar han aldrig.
2024-04-22, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Master.Palm
Efter Kennedy klanens entydiga, klara och mycket offentliga stöd till Joe Biden och förkastande av JFKs Jr. kandidatur, så kommer de flesta vanliga Demokrater att tänka både två och tre gånger innan de ens funderar att slänga bort sin röst på JFK Jr. Dock kommer QAnondelen, konspirationsteoretikerna och övriga galningar inom MAGA att fortsatt stödja JFK Jr. Därmed kommer JFK Jr. att ta ett par två-tre procent av Don Poorleone, detta klarar han aldrig.

Jag drar inga slutsatser just nu.

Tror fortfarande att ekonomin blir avgörande.

En ännu viktigare faktor blir valdeltagandet.

Kennedys "stöd" kommer att minska, "tror" jag.
2024-04-22, 14:54
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:

Bidens väljare röstar nog mest mot Trump så de har inte direkt något annat val.
2024-04-22, 17:36
Medlem
Citat:

Rcp average ger nu Trump bara 0,3% plus utan rfk och 1.0% plus om rfk är med.

I Marist College leder Biden med 5.0%-enheter över Trump om även övriga kandidater som tex rfk inkluderas. https://maristpoll.marist.edu/polls/election-2024-april/

I NBC är övertaget 2%-enheter när övriga kandidater inkluderas. https://www.nbcnews.com/politics/2024-election/rfk-jr-candidacy-hurts-trump-biden-nbc-news-poll-finds-rcna148536
2024-04-22, 19:42
Medlem
rotebro-hasses avatar
Citat:
Jag drar inga slutsatser just nu.

Tror fortfarande att ekonomin blir avgörande.

En ännu viktigare faktor blir valdeltagandet.

Kennedys "stöd" kommer att minska, "tror" jag.
Ekonomin, priset på olja, och arbetslösheten.
Men lika stor är abortfrågan.
Varenda kvinna i usa är förbannad över att ha förlorat sin rätt till självbestämmande efter Dobbs decision.

Och de tänker släpa sina söner, makar, bröder, pappor in i vallokalen.

Donald Trump är så fucked i november
2024-04-22, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-hasse
Ekonomin, priset på olja, och arbetslösheten.
Men lika stor är abortfrågan.
Varenda kvinna i usa är förbannad över att ha förlorat sin rätt till självbestämmande efter Dobbs decision.

Och de tänker släpa sina söner, makar, bröder, pappor in i vallokalen.

Donald Trump är så fucked i november

Men varje stat styr ju så abortfrågan är inte så stor. Jag uppfattar Trump som pragmatisk och inte alls mot abort som exempelvis f d vicepresidenten Pence var.

Trump vill VINNA...och är beredd att slakta konservativa heliga kor.

Mitt tips är nu att Biden vinner valet men vi får återkomma till det.
2024-04-22, 20:40
Medlem
rotebro-hasses avatar
Citat:
Men varje stat styr ju så abortfrågan är inte så stor. Jag uppfattar Trump som pragmatisk och inte alls mot abort som exempelvis f d vicepresidenten Pence var.

Trump vill VINNA...och är beredd att slakta konservativa heliga kor.

Mitt tips är nu att Biden vinner valet men vi får återkomma till det.
I 17 lokalval åkte GOP på stryk. Så fort abortfrågan hamnar på en ballot så röstar Americans konsekvent för rätten till att bestämma över sin kropp.

Varenda poll talar emot GOP på denna punkt

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in