2024-04-19, 18:34
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DansAmanda
Jag håller med dig på alla punkter och har själv erfarit det du är inne på. Jag dejtar inte gärna män som är mindre än mig då det får mig att känna mig stor. Jag vill inte känna mig som den fysiskt största i förhållandet, det får mig att känna mig okvinnlig.. tyvärr. Bufflig och otymplig alldeles som. För mig är detta icke förhandlingsbart och då såklart något jag går efter vid första anblicken. Hade jag deltagit i ett program som detta hade jag gjort detta tydligt för produktionen. Jag undrar hur dialogerna innan matchning går mellan produktion och deltagare kring sånt här? Religion och kanske rentav etnicitet kan jag också tänka mig är icke förhandlingsbart för vissa.

Jag tycker Anastasia är vacker och osar starkt av kvinnlighet, kanske t om som sagt lite för mycket kvinnlighet för Torsten?
Fast det borde handla om längden (på benstommen) och inte bredden, stora kvinnor ska banta istället för att kräva starka män i utbyte, det är inte jämställt (smaka på ordet )
och Anastasia tjejer borde kunna nöja sig med att vara den relativt jämnlånge i förhållandet för att få känna sig avkönad (för att parafrasera rosalenin) i förhållandet
Torsten är ju t.o.m längre än henne! vi vet ingenting om längden på hans benstomme fören han strippat, han kanske är lite lönnfet?

Jag känner till en fet tjej som säkert därav också är lite starkare än smala tjejer, för detta tyckte hon sig behöva en 1.90 lång & stark timmerman med nazist-skägg som är 5 pinnar över henne på skönhetskalan istället för någon som ser exakt ut som henne, det är min poäng! vad får han ut av detta?

Kan du beskriva vad det är för kvinnlig os du känner från Anastasia? jag känner fan ingenting utöver umami
Senast redigerad av Crapmagic 2024-04-19 kl. 19:30.
Citera
2024-04-19, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Durochmoll
Efter att ha sett bilderna på hur Linnea ser ut idag tvivlar jag starkt på att de kommer hålla med Jim, tyvärr. Egentligen dåligt matchat av SVT, en snygg tjej, med lite dålig självkänsla, som tillfälligt gått upp massor i vikt under pandemin pga begränsad möjlighet att träna på gym, paras ihop med en inte speciellt snygg (jag skulle inte skriva ful) kille, som för det första är allt för snäll, och som med all säkerhet är det för att han varit söndermobbad som barn (pga att han var fattig) och därför har superkass självkänsla.

Egentligen strategiskt dåligt av Linnea att söka till programmet innan viktnedgången, hade hon sökt efter hade hon blivit matchad med en snyggare kille med bättre självförtroende. SVT kunde säkert hittat en mycket bättre match till Jim bland de sökande. Jag tänker på programmet första dejten. Där en rätt ful kille från Göteborg matchades ihop med en snygg tjej, som blivit misshandlad i ett tidigare förhållande, men hon ändå inte föll för hans snällhet då hon inte blev attraherad. Däremot fick killen komma tillbaka och matchades ihop med en betydligt fulare tjej och det funkade hur bra som helst, de förlovade sig till och med.

Kanske kan dock programmet vara bra reklam för Jim, så han likt Albin hittar kärlek på annat håll.

Man går inte upp i vikt för att gymmet är stängt.
Citera
2024-04-21, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Det här verkar ju inte stämma då, trist nog. Eftersom de kör en ny omgång och det inte skrivits nåt i tidningarna. Efter kuddkriget så hade jag inte blivit förvånad om nästa steg blev våldtäkt, ivrigt påhejad av nasse-sexologen Kalle. Inte för att jag önskar att en kvinna blivit utsatt, utan för att jag vill se programmet nedlagt.

Nej inte hört ngt så kan vara fejk var en bekant som hade hört det av en deltagare troligtvis killen som är med från Täby.
Men du vet hur det kan gå när visk-leken utförs
Citera
2024-04-22, 14:26
Avslutad
Rosanna och Torsten hade varit en perfekt match.
Citera
2024-04-22, 15:41
Medlem
Torsten känns inte riktigt mogen för det här programmet. Nervös och ängslig och verkade rädd över att vara två veckor i Borås ensam. Tror Anastasia får det svårt att hitta någon attraktion där.

Hade hellre sett tre par än fyra. Då kan man fördjupa sig lite mer i varje par och de är lätta att hålla isär. När det är fyra par så minns man inte alltid vem som är tillsammans med vem.
Citera
2024-04-22, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av epadator
Rosanna och Torsten hade varit en perfekt match.

På vilket sätt då? Har svårt att tänka mig mer olika personligheter.
Citera
2024-04-22, 16:10
Medlem
lunarluddes avatar
Torsten verkar vara en riktig översittare, Anastasia förtjänar något bättre. Han verkar tro han är värsta kapet
Citera
2024-04-22, 16:27
Medlem
Att man fortfarande stigmatiserar SD är yttersta beviset på att folk inte tänker självständigt. Till och med tror att partiet har en ideologi. Det partiet finns och frodas enbart på grund av att övriga partier driver verklighetsfrånvänd politik och vägrat se problemen senaste 15 åren.
Citera
2024-04-22, 16:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AlmaTor3
På vilket sätt då? Har svårt att tänka mig mer olika personligheter.
De är lika gnälliga.
Citera
2024-04-22, 17:03
Medlem
IdunLos avatar
Varför ställer man upp i ett sådant här program bara för att upprepa samma mönster som har skapat problem i tidigare relationer?

Jimi säger till och med själv i början att han blir förälskad för lätt och så gör han exakt samma sak nu och kväver Linnea med sitt konstanta kramande och psykopatstirrande. Han är typen som blir förälskad i förälskelsen, föremålet är mindre intressant. ”Vi gillar samma glass!” blir ett ödesmättat tecken i Jimis fantasivärld.

Rosanna verkar ha noll självinsikt, förväxlar självständighet med hackande och bitchighet när det är precis tvärtom. Expertens analys av hennes beteende var klockrent.

Hon är upprörd över att Christoffer inte visar tillräckligt intresse för henne medan hon inte lyssnar på honom alls utan bara sitter och irriterar sig på att han inte ställer frågor till henne. ”Han ser inte ut som de killar jag brukar dejta.” Vad betyder det? Svensk? Han är en liga över henne utseendemässigt om man ska vara sådan (och det är ju Rosanna).

”Jag är singel för att jag vet vad jag vill ha.” enligt Rosanna själv men det finns nog en hel lista med andra orsaker.

Roligt hur många som misstog sig när det gäller Torsten - den ”snälla killen” som de hävdade var nervös för att han inte har så mycket erfarenhet. Han är en självgod förvuxen pojke som behandlar Anastasia som om hon är där på nåder. Han reflekterar inte över hennes känslor utan funderar bara på om hon duger åt honom. Vilken besvikelse för alla incels som identifierar sig med Torsten att han inte gillar SD. Han gör till med upp planer för hur han ska få Anastasias brorsa SD-politikern på bättre tankar. För Torsten vet alltid bäst.
Citera
2024-04-22, 17:31
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IdunLo
Varför ställer man upp i ett sådant här program bara för att upprepa samma mönster som har skapat problem i tidigare relationer?

Jimi säger till och med själv i början att han blir förälskad för lätt och så gör han exakt samma sak nu och kväver Linnea med sitt konstanta kramande och psykopatstirrande. Han är typen som blir förälskad i förälskelsen, föremålet är mindre intressant. ”Vi gillar samma glass!” blir ett ödesmättat tecken i Jimis fantasivärld.

Rosanna verkar ha noll självinsikt, förväxlar självständighet med hackande och bitchighet när det är precis tvärtom. Expertens analys av hennes beteende var klockrent.

Hon är upprörd över att Christoffer inte visar tillräckligt intresse för henne medan hon inte lyssnar på honom alls utan bara sitter och irriterar sig på att han inte ställer frågor till henne. ”Han ser inte ut som de killar jag brukar dejta.” Vad betyder det? Svensk? Han är en liga över henne utseendemässigt om man ska vara sådan (och det är ju Rosanna).

”Jag är singel för att jag vet vad jag vill ha.” enligt Rosanna själv men det finns nog en hel lista med andra orsaker.

Roligt hur många som misstog sig när det gäller Torsten - den ”snälla killen” som de hävdade var nervös för att han inte har så mycket erfarenhet. Han är en självgod förvuxen pojke som behandlar Anastasia som om hon är där på nåder. Han reflekterar inte över hennes känslor utan funderar bara på om hon duger åt honom. Vilken besvikelse för alla incels som identifierar sig med Torsten att han inte gillar SD. Han gör till med upp planer för hur han ska få Anastasias brorsa SD-politikern på bättre tankar. För Torsten vet alltid bäst.

Klockrent inlägg där jag håller med om varenda del. Om man ser tillbaka historiskt på GVFÖ så är det just de personer som återupprepar sina gamla mönster som inte får sina äktenskap att hålla om det så handlar om att inte ge sig hän eller motsatsen flyktbeteende.

Mest skrämmande är det där med personer som "bara måste ta en politisk diskussion". Det är bara hemska människor som pratar politik privat. Inget gott har någonsin kommit ut ur det.
Citera
2024-04-22, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IdunLo

Tack, äntligen någon som konstaterar det jag har kommit fram till, att Christoffer är snyggare än Rosanna och att han är riktigt snygg vem man än jämför med! Undrar också vilken sorts killar Rosanna brukar datea? Försöker hon trycka ner honom medvetet?

Jimis stirrande blir väldigt obehagligt. Har ingen någonsin lärt honom hur man ska bete sig mot andra människor?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in