2024-03-23, 17:30
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Ja, det är samma sak fast "vintertid". Håller helt med om att "vinterskrud" är ett jävla namn för inspelning i vårmånaden mars.

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/KngA1X/gift-vid-forsta-ogonkastet-kan-fa-en-vinter-version-pa-svt
Artikeln förklarar inte vad vintern tillför, hur ska snön användas för att stärka giftermålet?
Citera
2024-03-25, 08:12
Medlem
farlings avatar
De nya deltagarna har offentliggjorts:

https://www.gp.se/kultur-noje/noje-kultur/har-ar-paren-i-nya-gift-vid-forsta-ogonkastet.aeb7de15-0432-5f0c-a7eb-51ea2a817a8f

Åtta stycken unga och snygga personer ska försöka hitta kärleken, hur pepp är egentligen det att titta på?
Jag vill hellre se personer med lite motstånd, både utseende och åldersmässigt - annars tenderar det att bli lite PH över det hela.
Citera
2024-03-25, 09:07
Medlem
Det är ju ingen av de blivande fruarna som kommer att bli kära vid anblicken av sin man denna gång. Ingen Ida som faller för sin officer. Så det ser ut att bli ett tråkigt program med missnöjda kvinnor ala Caroline.

Däremot kommer nog männen att bli förtjusta i sina fruar.
Senast redigerad av AnnaChiara 2024-03-25 kl. 09:17.
Citera
2024-03-25, 09:17
Medlem
Unga alla är, fem av åtta under 30!
Vem är med vem då? Jag tippar på följande:
Anastasia med Jimmi
Mattias med Emmy
Christoffer med Linnea
Och därför den kanske lite tveksamma matchningen Roasanna med Torsten.
Citera
2024-03-25, 09:20
Avslutad
Flera fina killar detta år. Ska bli kul att se dom "live" och hur deras personligheter är.
Citera
2024-03-25, 12:18
Medlem
RedXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Det är ju ingen av de blivande fruarna som kommer att bli kära vid anblicken av sin man denna gång. Ingen Ida som faller för sin officer. Så det ser ut att bli ett tråkigt program med missnöjda kvinnor ala Caroline.

Däremot kommer nog männen att bli förtjusta i sina fruar.

Så är det ju iofs för typ 80% av paren under ordinarie säsonger.
Citera
2024-03-25, 13:59
Medlem
ABB87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bastukuk
Anastasia med Jimmi
Mattias med Emmy
Christoffer med Linnea

Min gissning.
Anastasia letar efter en tönt ---> Torsten
Rosanna och Jimmi bor båda i Malmö
Linnea och Mattias bor båda i Sthlm
Christoffer och Emmy passar utseendemässigt.
Citera
2024-03-25, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ABB87
Min gissning.

Håller med dig men har några invändningar:
-Bostadsort tror jag de sk experterna inte har som urvalskriterie.
-tror dock Rosanna och Jimmi kan stämma, men då pga att de båda med sina 33 respektive 32 år är de äldsta i gruppen.
-Tänkte som du kring Anastasia, att de parat ihop henne med en tönt, men tror Jimmi istället iom att han poserar med en kortlek i handen och en massa brädspel bakom sig.
-håller inte med dig om att Christoffer och Emmy passar utseendemässigt, då Emmy har för påkostad och genomtänkt stil medan Christoffer har klätt upp sig i en simpel piké, vilket signalerar konsult/ungkarl med intresse för datorer typ. Tror därför Mattias från Täby, som poserar med farsans båt, är bättre match för Emmy, medan Christoffer matchas med Linnea, som är mer av en gina tricot-tjej och därför passar perfekt till Christoffers pikéer.

Detta resonemang utgår dock från att de sk experterna är rimliga och kan läsa folks sociokulturella attribut och positioneringar, vilket vi dock vet att de ofta inte varit kapabla till.
Senast redigerad av Bastukuk 2024-03-25 kl. 15:04. Anledning: Felstavning
Citera
2024-03-25, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nico-Giraldi
Har hört från säker källa att en av deltagarna I upplagan som nu spelas in ska ha häktats för våldtäkt. Troligtvis under smekmånaden och att frugan är offert.
Antagligen på går diverse krismöten på svt hur man går vidare. Detta kommer explodera i pressen. Tänkte jag skulle droppa nyheten i forvag så FB blir först.

Det här verkar ju inte stämma då, trist nog. Eftersom de kör en ny omgång och det inte skrivits nåt i tidningarna. Efter kuddkriget så hade jag inte blivit förvånad om nästa steg blev våldtäkt, ivrigt påhejad av nasse-sexologen Kalle. Inte för att jag önskar att en kvinna blivit utsatt, utan för att jag vill se programmet nedlagt.
Citera
2024-03-25, 15:46
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Anastasia med Jimmi
Mattias med Emmy
Christoffer med Linnea

Citat:
Ursprungligen postat av ABB87
Min gissning.

Har det framgått att det är fyra heterosexuella par?
Citera
2024-03-25, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Har det framgått att det är fyra heterosexuella par?

Nä det har det inte framgått, bara jag som utgår från det. Men visst, två (eller alla fyra) av paren kan vara homosexuella, en utveckling av programmet jag hade tyckt varit intressant. Har lesbiskt par varit med i något av de utländska gvfö?
Citera
2024-03-25, 18:16
Medlem
ABB87s avatar
Citat:
Håller med dig men har några invändningar:
-Bostadsort tror jag de sk experterna inte har som urvalskriterie.
-tror dock Rosanna och Jimmi kan stämma, men då pga att de båda med sina 33 respektive 32 år är de äldsta i gruppen.
-Tänkte som du kring Anastasia, att de parat ihop henne med en tönt, men tror Jimmi istället iom att han poserar med en kortlek i handen och en massa brädspel bakom sig.
-håller inte med dig om att Christoffer och Emmy passar utseendemässigt, då Emmy har för påkostad och genomtänkt stil medan Christoffer har klätt upp sig i en simpel piké, vilket signalerar konsult/ungkarl med intresse för datorer typ. Tror därför Mattias från Täby, som poserar med farsans båt, är bättre match för Emmy, medan Christoffer matchas med Linnea, som är mer av en gina tricot-tjej och därför passar perfekt till Christoffers pikéer.

Detta resonemang utgår dock från att de sk experterna är rimliga och kan läsa folks sociokulturella attribut och positioneringar, vilket vi dock vet att de ofta inte varit kapabla till.

Nja, tycker inte Emmys klänning ser särskilt påkostad ut. Jag skulle gissa på H&M eller liknande där. Visst modellen är klassisk men inte materialet. Typ billig viskos.
Mattias från Täby arbetar som koordinator. Han får nog leva på pappas pengar 😉
Senast redigerad av ABB87 2024-03-25 kl. 18:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in