Citat:
Ursprungligen postat av
goodasstimes
Det är inte tillräckligt. Jag vill ha bort den helt. Fy fan jag blir så jävla irriterad.
Jag önskar jag kan få till det snart så att jag äntligen kan emigrera härifrån. Är det någon här som vet ifall länder som Australien/Italien tillåter mig arbeta där med en universitetsexamen utfärdat i det här skitlandet?
Sveriges utbildningar är högt förankrade och i många fall internationellt kvalificerade. Universitet/högskola och vissa yrkesutbildningar i Sverige kommer man långt med även utomlands. Så det är värt "bördan" även om man senare väljer att stanna kvar här.
Hur jag behandlades på arbetsmarknaden kopplad till mitt förflutna, gjorde att jag valde att börja studera för att få friheten att flytta dit jag vill och ändå vara eftertraktad. Med högre utbildning vänder bordet till att det är arbetsmarknaden som är mer i behov av just dig än du av dem. En vanlig knegarjobb kommer man tyvärr inte jätte långt med utomlands om man inte då besitter speciella kunskaper inom yrket.
Belastningsregistret försvinner så småningom (om inte något nytt dyker upp då) vilket gör att man inte behöver oroa sig över om man kan få jobb eller om man kan flytta till ett visst land.