2024-04-22, 09:24
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OstgotaHus
Så låt mig förstå detta... Jockeboi är alltså mångmiljonär, nästan miljardär, men han hjälper inte sin egen brorsa med skulderna??
Jocke är inte så rik som han vill att folk ska tro, han äger inte sina bilar, han äger inte sitt hus, han äger inte sina märkeskläder, han har inte ens råd att bo i huset.
Så det är inte konstigt att han inte betalat Chrippas skulder.
Citera
2024-04-22, 09:50
Medlem
Citat:
Så låt mig förstå detta... Jockeboi är alltså mångmiljonär, nästan miljardär, men han hjälper inte sin egen brorsa med skulderna??

För det första så är nog Jocke så pass smart att han fattar hur dåligt det är att hjälpa någon med skulder. Något av det elakaste man kan göra mot en människa är att hjälpa denna betala sina skulder. Det är en ytterst snabb väg till en livslång dålig ekonomi.

För det andra, så har ju Chrippa själv sagt flera gånger att han skulle kunna betala skulderna, men att han inte vill. Varför skulle då Jocke betala skulderna åt honom??
Citera
2024-04-22, 10:08
Medlem
Citat:

Men hallå chrippa är vuxen och får väl betala sina skulder själv, varför ska Jocke använda sina pengar på en skitstövel som är otacksam.
Citera
2024-04-22, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Stopp och belägg. Presentera sånt som det faktiskt finns belägg för. Hela Jockes familj motsägelser faktiskt i princip hela hans historia och dom har tagit avstånd från honom på grund av saker han har gjort och alla hans hot. Den historian har bara inte fått komma fram än för att Jocke har hotat med självmord varje gång dom har tänkt berätta sanningen för att rentvå deras stackars mamma.

Men han läser ju upp från socpappren i podden, där har du belägg från både soc, psykologer, läkare och fosterfamilj och alla säger samma sak att det är mamman som är problemet i jockes liv.
Du ska ju inte tro att Jonas Bergström ska sitta i en podd och diskutera något som inte finns.
Citera
2024-04-22, 10:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Kan ni undvika att prata om Jocke i denna tråden FFS!

Den handlar ju om honom till 90 %.

(FB) Skvaller om Joakim "Jockiboi" Lundell (f.d. Berg)

Där passar många inlägg bättre.

90% var lite att ta i kanske men kan hålla med om att det är lite väll mycket snack om jocke, DOCK är tråden döpt till Jockibois bror så jag menar det är svårt at hålla honom utanför kanske?
Citera
2024-04-22, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
#jävligtrik skulle kunna betala sina egna skulder till att börja med.
Varför har ens Jocke och Jonna skulder?
Varför är det skattesmitaren Danjal "jagvillintevarakändellerfåuppmärksamhetochjobbari ntemedJockelängre" Kanintehail som ordnar med Jocke o Jonnas pengatransaktioner mellan massor av företag, som besitter makt att stoppa eller betala ut Chrippas lön?

Antagligen är det någon smart person som räknat ut att han sparar pengar genom att vara skyldig pengar, så är det för många personer, och har svårt att se hur det inte skulle vara sant även för Jocke. Danjals inblandning i det här har jag ingen aning om. Jag har inte hört något annat om Danjal än att han nämns i sammanhanget Memmo. Och där är det ju inte så konstigt att han som ägare till företaget kan styra utbetalningar.
Citera
2024-04-22, 10:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Men han läser ju upp från socpappren i podden, där har du belägg från både soc, psykologer, läkare och fosterfamilj och alla säger samma sak att det är mamman som är problemet i jockes liv.
Du ska ju inte tro att Jonas Bergström ska sitta i en podd och diskutera något som inte finns.

Chrippa vill komma ut med sanningen, Jocke gör allt för att dölja den.
Jocke läser ur soc-pappren och skall då vara sanningsenlig enligt dig, men jag skulle kunna läsa bibeln och få folk att tro att det handlar om djävulsdyrkan
Citera
2024-04-22, 10:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Alltså du skulle behöva terapi för ditt hat mot Jocke, de är inte sunt.
Hat mot Jocke?
Jag hatar när dom fulaste fiskarna kommer undan.

Undrar sa flundra om gädda är torsk?

Jag hatar orättvisa, man ska göra rätt för sig.
Hittills är det endast Linnéa som står utan skuld, hennes "fel" är att hon gett sitt hjärta till Christofer.
Vad hon inte räknat med är Christofers brors maktutövningar och elaka spel, som har drabbat inte bara henne, utan hela hennes familj, företag, samfund, Christofers andra syskon och respektive, hans far och deras mor.
Ska jag fortsätta?

Varför hoppar användare på varandra, istället för att ifrågasätta vad i helvete Jocke, Anjo och Rask har med Christofer och Linnéas förhållande att göra?
Man förstår att pojkarna är avundsjuka, jag menar, Linnéa är så mycket smartare och vackrare än vad någon av dom andra någonsin lyckats fånga...
Jackes tjej verkar ha fötterna på jorden, men jag räknar inte riktigt med Jacke, så har det ju alltid varit, Chrille och Jacke har en jättefin relation, någonting som Jocke hatar och har försökt förstöra i hela sitt liv.

Den som hatar, det är Joakim Lundell

Jag kunde inte bry mig mindre än om den clownen, om det inte vore för att han saknar spärrar och har sysslat med sitt maktspel alltförlänge.
Det räcker nu.
🤡🎈💨💥🖐
Citera
2024-04-22, 10:54
Avslutad
https://youtu.be/fCat2keC07o?si=kCh5-jUzYfsOc4xs
Dom avgörande bevisen i Chrippafallet... det har ju aldrig presenterats någonting allt än vad som finns i Anjos mage och Jockes huvud?

Anjo productions verkar ligga efter med räkningarna igen, hur är det möjligt? Han skryter om att han tjänat 700000 hittills på Chrippafallet!?

Pengar är inte allt
Citera
2024-04-22, 10:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
https://youtu.be/fCat2keC07o?si=kCh5-jUzYfsOc4xs
Dom avgörande bevisen i Chrippafallet... det har ju aldrig presenterats någonting allt än vad som finns i Anjos mage och Jockes huvud?

Anjo productions verkar ligga efter med räkningarna igen, hur är det möjligt? Han skryter om att han tjänat 700000 hittills på Chrippafallet!?

Pengar är inte allt

Det skall skattas också, och det är inga 30% som han tycks tro. Chrippa har verkligen hjälpt både Anjo och Rask att "få mat på bordet" och barnen får kläder "på ryggen"
Citera
2024-04-22, 11:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Det skall skattas också, och det är inga 30% som han tycks tro. Chrippa har verkligen hjälpt både Anjo och Rask att "få mat på bordet" och barnen får kläder "på ryggen"
Ja, just det Anjo och Rask och deras obildade intellekt, som använder sig av smarta ord och uttryck som dom lär sig här inne, fast dom inte läser här, men ändå refererar till och stundvis upprepar vad vi skriver. Hur tokigt är inte det?
Nu är dom riktigt i hetluften på jutubb...
Vad ska dom göra sen om Chrippa kastas in i finkan, som dom båda uttryckt att dom tror och hoppas på, så att Chrippa "lär sig någonting"?

Vad är det han ska lära sig bakom murarna?
Jag kan se en helt annan Christofer idag, med Linnéa vid sin sida, än den han var när han dansade efter Jockes pipa.
Citera
2024-04-22, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Chrippa vill komma ut med sanningen, Jocke gör allt för att dölja den.
Jocke läser ur soc-pappren och skall då vara sanningsenlig enligt dig, men jag skulle kunna läsa bibeln och få folk att tro att det handlar om djävulsdyrkan

Har svårt att tro att pyskolger, läkare, fosterfamilj och socialtjänsten som har samma bild ljuger, eller tror du att alla dessa parter ljuger? Har du lyssnat på alla avsnitt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in