2024-04-22, 03:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Om de flyttade in i lägenheten i måndags gör Chrippa sig skyldig till folkbokföringsbrott nu sedan 45 minuter tillbaka.

Denna gång kan han inte skylla på att han inte visste det var brottsligt.

Linnea också.

Måtte det inte vara sant för då har de sjunkit under marknivå och har absolut ingen stolthet någonstans.
Senast redigerad av 111-111 2024-04-22 kl. 03:05.
Citera
2024-04-22, 05:53
Avslutad
Citat:
Varför återställde inte Linnea kanalen när Julia då sänkte den? Varför skulle Julia ta ner hans kanal när han samma dag tidigare skickade kärleksförklaring till Julia att det ska vara de 3?
Julias svartsjuka och hennes hat mot Linnéa undgick inte någon.
Det utnyttjade Jocke och hans apor.

Du kastar ur dig olika påståenden om att Linnéa skulle gjort en massa vidrigheter, nu anser du att Linnéa skulle ha kunnat återställa Chrippas youtubekanal, som Julia sänkt, när det uppenbarligen var Joakim Lundell som hade en fullmakt ordnad via Chrippas advokat Nikos när Chrippa satt frihetsberövad med fullständiga restriktioner, för att inte kunna påverka utredningen gällande misshandel.
Jocke hade fullmakt till Chrippas alla konton, för att kunna skydda "Chrippas intressen"(sina egna).
Vad som skedde, var att Jocke i lugn och ro kunde plocka ner Chrippas kanal, gå igenom alla Chrippas olika konton och sopa bort vad som inte fick komma fram.

Konstigt nog så påstod Jocke att Chrippa skrek inne i rättssalen, att Julia skulle få fullmakt för hans sociala medier.
Det är inte troligt, utan det var ju Jocke som hade fått en fullmakt via Nikos.

Det var inte youtubekanalen som "hackades" utan Chrippas icloud som Julia hade tillgång till via Chloés padda, som hackades.

Chrippa var jättestressad, la upp något om att det var ryska hackers eller liknande, som hackat hans icloud, han bytte lösenord och satte Linnea som återställningsverifierareisch.
Lyssna vid 8 minuter in
https://youtu.be/iSQdZnAoQxY?si=rCtS0j75MiA8HWhZ

Linnéa och hela hennes familj utsattes för ett hatdrev utan dess like och det skulle ta för lång tid att knappra in en förklaring här, vilket ändå skulle viftas bort och påstås att jag ljuger, fast allt jag påstår är vad dom olika inblandade parterna själva basunerat ut och fortfarande gör.

Linnéa och Christofer fick inte vara tillsammans, det hade Jocke bestämt och Jocke fick paret att lova att inte vara med varandra?!

Chrippas sanning, som var tidernas mest vidriga och korkade inspelning, som hade som syfte att krossa Linnéa och hennes familj, för att inte Jocke, Anjo och alla övriga aktörer skulle framstå som lögnare.
https://youtu.be/wqc9k-_k1O0?si=CzNIeMY2Ueimyw4w

Det är en mycket äcklig soppa som kryddats av många olika kockar.

Sanningen har vi fortfarande inte fått ta del av, det behöver vi inte heller få göra, gällande vad som hände och orsakade ett 12 dagar långt frihetsberövande.

Däremot behöver Christofer och Linnéa berätta vad som verkligen pågår bakom Jocke och Jonna ab ich ninetone.

Det har ju kommit till vår kännedom att Jocke hade full kontroll över youtubekanalen tillsammans med Stefan Hallgren.

Låter det snurrigt och som en feberdröm?
Ja, jag vet, det tycker jag också, men faktum är att detta är bara en bråkdel av vad en utomstående kunnat ta del av via youtubekreatörernas egna påståenden och avslöjanden.

Det har aldrig varit tal om att rädda Chrippa eller Chloé.
Det har hela tiden handlat om att förhindra att sanningen kommer fram och att rättvisa ska skipas.

Rädda sitt egna varumärke.
Hur man nu kan tycka att människor är varumärken och inte egna tänkande människor...

Socialamedierskadade är dom, dessa kreatörer som mätar lycka och livskvalitét i antal följare, visningar och likes.

Jockiboi och Leif-Ivan har nog mycket gemensamt😘🤡

Som sagt var, jag har reflekterat över vad som basunerats ut och det är många dumstrutar som skulle behöva delas ut, men allra viktigast är att sanningen kommer fram.

Det kommer dock inte räcka med dumstrut för vissa aktörer, då pratar jag inte om Christofer och Linnéa.

Hata slumpen och follow the money🩵🩷
Senast redigerad av Mumsbulle 2024-04-22 kl. 05:56.
Citera
2024-04-22, 06:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
För att tydliggöra att det inte bara finns en rimlig misstänkt för att ha raderat Chrippas kanal :

Jockes nummer stämmer överens med det nummer som står som återställningsnummer.
Jocke har tidigare hotat om att hacka sociala ett ex sociala medier i samband med ett drev, även hintat om att ta hjälp av hackers.
Jocke har i tidigare drev erkänt i privata konversationer skapat falska printscreens

Julia har gjort dataintrång tidigare också. Hon gjorde dataintrång på sitt ex sociala medier ungefär 100 gånger under tiden hennes andra ex var häktad, det hände bara en eller någon månad tidigare. Finns vattentäta bevis för det med i en av bilagorna till förundersökningen i hans fall. Hon är inte dömd pga åtalet gällde brottsmisstankarna mot honom. Fupen ligger uppe i den tråden.

Hur rimligt är det förresten att man Chrippa skulle låta Julia ha tillgång till hans icloudkonto? Vore ju enkelt för honom att skapa ett nytt inlägg med en annan mail, han har ju använt flera olika mailadresser.

Hackningen verkar ha påbörjats med att snapchat (Julia har bevisligen gjort dataintrång på sitt andra ex snapchat) och även iclouden hackades. Hur kan hon ha förblivit inloggad om kontot bara någon dag innan häktningen hade blivit hackad? Han måste väl ha loggat ut alla konton och bytt kod?

Detta skrevs i slutet av december
Den som söker "bevis" i form av prints, kan kolla in Cluees kanal från slutet av december, då han får insideinformation från Jocke mfl. Men det är alltid Jocke som har åsikter om vad som ska komma ut och vad som behöver korrigeras eller plockas bort helt...
Det framgår mer än tydligt om man lyssnar på Cluee och Armands pod...

Cluee är den som har bevis som släppts och inte släppts, det är väl därför som Anjo, Rask och Jocke avskyr honom så mycket, dom vet att han vet.

Chrippa sa bla att han ogillar Cluee, men inte människan Micke, men att han fattar att det han gör är hans jobb.
Chrippa kan skilja på sak och person.
Senast redigerad av Mumsbulle 2024-04-22 kl. 06:08.
Citera
2024-04-22, 06:59
Avslutad
https://youtu.be/Oprg-zSQQ7A?si=OucsWaY3scmPuuR8

Denna video känns som det som Linnéa utsattes för, men det gick inte vägen .
Var det av samma anledning som Linnéa bjöds in till Jockes halloweenfest? För att hon skulle synas i sömmarna?
Anjos doxning, som motvikt, rask och Liam m skojar om på youtube?
Citera
2024-04-22, 08:41
Avslutad
Citat:
15/8 hade kräftan 56k hos KF. I våras över 500k. Nu 756k.

Det är skulder från inkasso som ramlar in. Vem som helst kan ringa in och kolla.

Jag har inga problem med skulder. Dock stör jag mig att man pissar på andras ekonomier men själv faller från ett brant stup.

Inte konstigt att det går fort med tanke på att han lever som han vore bill gates. Fan va pinsamt ändå.
Citera
2024-04-22, 08:57
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
15/8 hade kräftan 56k hos KF. I våras över 500k. Nu 756k.

Det är skulder från inkasso som ramlar in. Vem som helst kan ringa in och kolla.

Jag har inga problem med skulder. Dock stör jag mig att man pissar på andras ekonomier men själv faller från ett brant stup.

När allt från inkasso trillat in lär det väl ligga runt 2 miljoner.
Jag tror ingen hade brytt sig om hans skulder om han inte hade skrävlat
Citera
2024-04-22, 09:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GregerAfGyllenstie
Inte konstigt att det går fort med tanke på att han lever som han vore bill gates. Fan va pinsamt ändå.

Det är inte så enkelt som 400Ben försöker ge sken av. Kf har dom skulder som Stat, privatpersoner eller företag vill ha hjälp med att driva in av Chrippa. Sen finns det mer skulder hos div inkassoföretag. Siffran som nu har ökat kan lika gärna vara något som kommer tillbaka från inkasso som tidigare har begärt hjälp av Kf.
Det är lite som med Anjo, som tror att Lisens skatteskuld är borta bara för att den, efter fem år hos kronofogden, preskriberas. Så är det inte, och något folk skall ha djävligt klart för sig är att skatteskulder försvinner aldrig. När Kf preskriberar en skatteskuld betyder det att den går tillbaka till Skattemyndigheten. Lisen får vackert betala annars dyker den upp hos Kf igen + räntor och avgifter
För Chrippas del kommer skulderna öka genom påslag av räntor och avgifter, dom kommer åka fram och tillbaka mellan inkasso och Fk, det är så det fungerar
400Ben har en bisittare, säger han, som "nästan" är advokat så varför han gör ett så dumt inlägg är bara för att skita ner Chrippa ytterligare. Det gör Chrippa så bra själv
Citera
2024-04-22, 09:03
Medlem
OstgotaHuss avatar
Så låt mig förstå detta... Jockeboi är alltså mångmiljonär, nästan miljardär, men han hjälper inte sin egen brorsa med skulderna??
Citera
2024-04-22, 09:07
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Realbadman
Otroligt att man kan spendera sånna ofantliga summor och ändå leva ett skittråkigt liv. Höjdpunkten på dagen är att gå på gym och spela cs, det är väl kul om man är runt 15 år.

Investera..Har man pengar måste man investera dom smart. Det sade alltid min Pappa
Vad investerar Chrippa i? Kläder, skor och låtsas vapen i något spel. Är det en bra investering?
Kanske? Jag vet inte?
Citera
2024-04-22, 09:10
Medlem
chiaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OstgotaHus
Så låt mig förstå detta... Jockeboi är alltså mångmiljonär, nästan miljardär, men han hjälper inte sin egen brorsa med skulderna??

Varför skulle han?
Citera
2024-04-22, 09:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av OstgotaHus

Nästan Miljadär? Snubben gick ut med att han inte hade råd att ha kvar sin leasade Lambo.... Ja, snubbe är snart en miljadär. Du vet att en miljard är 1000 miljoner? Han bolag gjorde en blyg vinst på 2,5 miljoner förra året.
Citera
2024-04-22, 09:12
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chiara
Varför skulle han?

Ja precis. Varför skulle han? Han har ju gjort sina sk investeringar. Han får sälja sina kläder, skor och låtsas vapen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in