Citat:
Ursprungligen postat av
Dopy
Om det stämmer att det finns en video på en konversation där Linnea ger chrippa en kod till youtube innan 28/12, då är det ju uppenbart att chrippa var okej med att Linneas nummer användes på kanalen.
Chrippa pratade ju tidigare om att någon försökte hacka hans kanal, så kan varit då han själv bytte till Linneas nummer.
Chrippa borde verkligen komma ut och berättade sanningen.
Angående att Jocke säger att chrippa skrek "Linnea har hackat mig" under häktningen så verkar det vara en lögn. Chrippa berättade att han fick veta när han kom ut ur häktet att Linnea hackat honom.
Jag har för mig även Anjo sa att dem berättade för chrippa när han kom ut ur häktet.
Och när dem spred nummret kopplat till kontot, det var då förtala gänget upptäckte att Linnea hackat kontot enligt dem själva.
Så antingen skrek chrippa under häktningen "Linnea har hackat mig", och efter det fick Jocke, Anjo, chippa och hela förtals gänget minnesförlust eftersom den sen upptäckte att Linnea hackat chrippa och informerade honom om det 12 dagar efter häktningen.
Eller så är att chrippa ska ha skrikigt "Linnea har hackat mig" en lögn, vilket det är eftersom det är inte vad Jocke, Anjo och Chrippa sa i början. "Linnea har hackat mig" historien kom långt senare.
Jag tror inte Linnea hackat chrippa, jag tror Chrippa valde att byta till Linneas nummer efter folk försökte hacka hans youtube kanal.
Och jag tror som sagt "Linnea har hackat mig" historien är en lögn.
Citat:
Ursprungligen postat av
Goldentie
Varför skulle Linnea hacka ett konto hon redan hade tillgång till? Julia hade också tillgång till Chrippas inloggningar och möjlighet att stänga ner, hon hade dessutom ett intresse och har bevisligen samarbetat med Jocke sedan dag ett
Dom som "fortfarande" tror, att Linnéa "hackade" alla konton och tömde konton på pengar, raderade och saboterade, kommer inte acceptera den bittra sanningen.
Sanning är ett ord som tyvärr har missbrukats och missförståtts så det räcker och blir över.
Det har pratats om och kastats fram "bevis" som inte bevisar någonting annat än att Jocke, Anjo och Rask skiter fullständigt i vad som är sant eller inte.
Dom bryr sig bara om att framstå som goda, trovärdiga, reko, laglydiga osv
Men som vi alla vet, Clowner ler inte, det är bara en mask.
Jag har min uppfattning av vad som skett, om det stämmer eller inte lär rättsväsendet kunna reda ut, det är inte mitt ansvar, tack och lov.
Det beteende som familjerna Lundell, Rask och Björlund uppvisar, är ett mycket farligt beteende och det sprider sig.
Många nya youtubers har poppat upp och rider på vågen, dom dras in i sekten och följer den store ledaren.
Se bara på Anjo, han går på som om han försvarar en president. Han ifrågasätter Chrippa som han anser är otacksam som inte håller käften och tar emot vad Jocke hjälpt honom med, istället ska han skita i allt och bälja en "psykopatbrud", dessutom anklagar Chrippa den störste youtubern vi har i Sverige, varför måste han ge sig på just honom? Är det bara för att det är just Jocke...
Eh, därför att Joakim Lundell även är Chrippas bror.
Vi har ju alla sett Linnéas video, där hon beskrev, lungt och sakligt och visade små klipp för att styrka sin berättelse.
Jag är inte så dum att jag slänger upp några "bevis" härinne mer, eftersom då ger jag förtalsgänget en möjlighet att rätta till sina fadäser.
Det är bättre att låta människor som kan sånt reda ut vad som är vad, dom som kan se att en spade inte fungerar på samma sätt som en grep inte ens om någon påstår att det egentligen är en kratta, men att dom hade "fått fel fakta".