2024-04-21, 21:23
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Fullmakten kan användas för att kontakta youtube för att återställa lösenordet.

Så helt enkelt är din story att en skärmdump är skapad av en person som redan för länge höll på med falska skärmdumpar? Det är 2024 nu, bättre kan han!

Vad hände med hans anmälan om stöld av kanalen? Lades den ned för Chrippa långt tidigare hade lagt sin sambo som back up eller lades den ned i brist på bevis? Eller anmälde inte Joakim?
Jocke skrev ju även in Chrippas gamla kanal på nintone för att kunna få hjälp genom nintone att få tillbaka kanalen.
Det var därför chrippa hamnade i nintone från första början.
Citera
2024-04-21, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Det har ju Chrippa förklarat. Har du inte lyssnat, gubben?

Chrippa har inte satt sig in i all skit Jocke iscensatt tillsammans med sina vänner.

Varför hotade Jocke med att ekobrott var ute efter honom? Det stämmer ju inte, men Chrippa har sannerligen lärt sig den hårda vägen, värdet av ärlighet och vänner.
Allt kan inte köpas för pengar.

🤡

Okej, så om han nu har rent mjöl i påsen behöver han ju inte bli nojjig om ekobrott påstås vara ute efter han, eller hur?

När han bekräftade att barnet blivit misshandlat av L och var den enda som sa att hon blivit kastad i marken.
Var det ärlighet?
Citera
2024-04-21, 21:27
Medlem
hippien47s avatar
Chrille fick till det, helt enkelt.
Citera
2024-04-21, 21:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Om det stämmer att det finns en video på en konversation där Linnea ger chrippa en kod till youtube innan 28/12, då är det ju uppenbart att chrippa var okej med att Linneas nummer användes på kanalen.
Chrippa pratade ju tidigare om att någon försökte hacka hans kanal, så kan varit då han själv bytte till Linneas nummer.
Chrippa borde verkligen komma ut och berättade sanningen.

Angående att Jocke säger att chrippa skrek "Linnea har hackat mig" under häktningen så verkar det vara en lögn. Chrippa berättade att han fick veta när han kom ut ur häktet att Linnea hackat honom.
Jag har för mig även Anjo sa att dem berättade för chrippa när han kom ut ur häktet.
Och när dem spred nummret kopplat till kontot, det var då förtala gänget upptäckte att Linnea hackat kontot enligt dem själva.

Så antingen skrek chrippa under häktningen "Linnea har hackat mig", och efter det fick Jocke, Anjo, chippa och hela förtals gänget minnesförlust eftersom den sen upptäckte att Linnea hackat chrippa och informerade honom om det 12 dagar efter häktningen.

Eller så är att chrippa ska ha skrikigt "Linnea har hackat mig" en lögn, vilket det är eftersom det är inte vad Jocke, Anjo och Chrippa sa i början. "Linnea har hackat mig" historien kom långt senare.

Jag tror inte Linnea hackat chrippa, jag tror Chrippa valde att byta till Linneas nummer efter folk försökte hacka hans youtube kanal.
Och jag tror som sagt "Linnea har hackat mig" historien är en lögn.

Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Varför skulle Linnea hacka ett konto hon redan hade tillgång till? Julia hade också tillgång till Chrippas inloggningar och möjlighet att stänga ner, hon hade dessutom ett intresse och har bevisligen samarbetat med Jocke sedan dag ett
Dom som "fortfarande" tror, att Linnéa "hackade" alla konton och tömde konton på pengar, raderade och saboterade, kommer inte acceptera den bittra sanningen.

Sanning är ett ord som tyvärr har missbrukats och missförståtts så det räcker och blir över.

Det har pratats om och kastats fram "bevis" som inte bevisar någonting annat än att Jocke, Anjo och Rask skiter fullständigt i vad som är sant eller inte.
Dom bryr sig bara om att framstå som goda, trovärdiga, reko, laglydiga osv

Men som vi alla vet, Clowner ler inte, det är bara en mask.

Jag har min uppfattning av vad som skett, om det stämmer eller inte lär rättsväsendet kunna reda ut, det är inte mitt ansvar, tack och lov.

Det beteende som familjerna Lundell, Rask och Björlund uppvisar, är ett mycket farligt beteende och det sprider sig.
Många nya youtubers har poppat upp och rider på vågen, dom dras in i sekten och följer den store ledaren.

Se bara på Anjo, han går på som om han försvarar en president. Han ifrågasätter Chrippa som han anser är otacksam som inte håller käften och tar emot vad Jocke hjälpt honom med, istället ska han skita i allt och bälja en "psykopatbrud", dessutom anklagar Chrippa den störste youtubern vi har i Sverige, varför måste han ge sig på just honom? Är det bara för att det är just Jocke...

Eh, därför att Joakim Lundell även är Chrippas bror.

Vi har ju alla sett Linnéas video, där hon beskrev, lungt och sakligt och visade små klipp för att styrka sin berättelse.

Jag är inte så dum att jag slänger upp några "bevis" härinne mer, eftersom då ger jag förtalsgänget en möjlighet att rätta till sina fadäser.
Det är bättre att låta människor som kan sånt reda ut vad som är vad, dom som kan se att en spade inte fungerar på samma sätt som en grep inte ens om någon påstår att det egentligen är en kratta, men att dom hade "fått fel fakta".
Citera
2024-04-21, 21:46
Medlem
Diskuteras det hackade konton igen? Snacka om brist på typ allt.
Citera
2024-04-21, 21:53
Medlem
geek12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toonajnwan
Diskuteras det hackade konton igen? Snacka om brist på typ allt.

Ja nu börjar vi om med saker som skedde i början av Januari Sen snart när det inte finns mer o trycka till Jocke på så kommer vi ta upp lägenheten i några veckor dygnet runt, sen kommer det snackas om att Jocke är den som styr, och så kommer det hålla på

Alltså hur och vem som hackade om ens någon kommer vi inte få reda på. Bara släpp det när ingen här oavsett prints kan reda ut det.

Chrippa och Linnea kan hellre gå ut med att förklara vem som ljög om allt istället, för antingen har han misshandlat henne och bör få sitt straff för det, eller så har Linnea ljugit som en tvättäkta psykopat och fått Chrippa häktad i typ 2v för nånting han inte gjort. Detta är allvarligt.
Citera
2024-04-21, 23:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Men varför återställde hon inte kanalen då?
Varför har Jocke inte återställt kanalen? Han fick ju en fullmakt, för att sköta konton mm, vilket är ganska allvarligt i detta sammanhang, eftersom Chrippa häktades pga kollusionsfara.

Chrippa manipulerades av sin egen avundsjuka bror och sitt svartsjuka ex,

Varför betalar inte Jocke och Jonna ab ut Chrippas lön, som skulle flyttas mellan olika konton?
Varför gör Ninetone och Danjal, Jocke o Jonna ab så?
Senast redigerad av Mumsbulle 2024-04-21 kl. 23:14.
Citera
2024-04-22, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noclue90
Mja hon hade väl till en del men det känns väl inte så troligt att Chrippa skulle vara inloggad på sitt eget youtube-konto på lilltjejens padda såvida han inte vill bli rekommenderad barnprogram själv?
Och visst hade Julia tillgång till åtminstone något konto uppenbarligen iom att de kunde plocka fram printsen som spreds i början men hur vet man om det var flera olika konton på olika plattformar?

Att Linneas nummer var länkat i kombination med att Chrippa möjligtvis var på väg att lämna/blev påkommen med att skriva som han gjorde till Julia plus att Linnea stod bakom att Chrippa blev gripen (även om det skulle vara en befogad insats och gripning, något jag inte lägger vikt vid nu utan syftar bara på att polisen kom dit och även om hon inte själv var den som faktiskt ringde så påkallade hon det) är ju dock det som ändå talar starkast nu

För att tydliggöra att det inte bara finns en rimlig misstänkt för att ha raderat Chrippas kanal :

Jockes nummer stämmer överens med det nummer som står som återställningsnummer.
Jocke har tidigare hotat om att hacka sociala ett ex sociala medier i samband med ett drev, även hintat om att ta hjälp av hackers.
Jocke har i tidigare drev erkänt i privata konversationer skapat falska printscreens

Julia har gjort dataintrång tidigare också. Hon gjorde dataintrång på sitt ex sociala medier ungefär 100 gånger under tiden hennes andra ex var häktad, det hände bara en eller någon månad tidigare. Finns vattentäta bevis för det med i en av bilagorna till förundersökningen i hans fall. Hon är inte dömd pga åtalet gällde brottsmisstankarna mot honom. Fupen ligger uppe i den tråden.

Hur rimligt är det förresten att man Chrippa skulle låta Julia ha tillgång till hans icloudkonto? Vore ju enkelt för honom att skapa ett nytt inlägg med en annan mail, han har ju använt flera olika mailadresser.

Hackningen verkar ha påbörjats med att snapchat (Julia har bevisligen gjort dataintrång på sitt andra ex snapchat) och även iclouden hackades. Hur kan hon ha förblivit inloggad om kontot bara någon dag innan häktningen hade blivit hackad? Han måste väl ha loggat ut alla konton och bytt kod?

Detta skrevs i slutet av december
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Kan vara Ryska hackers. Han har redan blivit attackerad genom säkerhetshål i icloud.
Citat:
Ursprungligen postat av Noclue90
Sista var väl en spökvideo men med clickbait thumbnailen att folk skulle vilja ha videon raderad..i den videon la han första minutrarna på att prata om hur hans snapkonto höll på att hackas förut och sen hans instagram typ.

Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Han var väldigt ivrig med att berätta hur hans konto blivit hackat och alla detaljer kring det, att t.ex videos var borta och hur hans kontakt på Instagram fixade tillbaka kontot. Dock verkar det inte som att någon av hans följare märkt att något försvunnit och så vips dagen efter är YT-kanalen borta och inga uppdateringar från någon. De som är så snabba på att uppdatera varje sekund av deras liv.
Är det ett försök till något slags PR-trick mån tro?
Citat:
Ursprungligen postat av BadGinger
senaste video sa han ju att hans icloud blivit hackad så kanske nån som hackat hans youtube?
Senast redigerad av Pallal 2024-04-22 kl. 00:33.
Citera
2024-04-22, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av geek12
Ja nu börjar vi om med saker som skedde i början av Januari Sen snart när det inte finns mer o trycka till Jocke på så kommer vi ta upp lägenheten i några veckor dygnet runt, sen kommer det snackas om att Jocke är den som styr, och så kommer det hålla på

Alltså hur och vem som hackade om ens någon kommer vi inte få reda på. Bara släpp det när ingen här oavsett prints kan reda ut det.

Chrippa och Linnea kan hellre gå ut med att förklara vem som ljög om allt istället, för antingen har han misshandlat henne och bör få sitt straff för det, eller så har Linnea ljugit som en tvättäkta psykopat och fått Chrippa häktad i typ 2v för nånting han inte gjort. Detta är allvarligt.

Varför ska det släppas när vi inte har fått något svar?

När det är ett faktum att Julia bevisligen gjort dataintrång tidigare och att Chrippas iCloud faktiskt blev hackad? Hur kan Julia ha haft tillgång till den då?

Mycket peaked mot Julia.
Citera
2024-04-22, 00:47
Avstängd
Om de flyttade in i lägenheten i måndags gör Chrippa sig skyldig till folkbokföringsbrott nu sedan 45 minuter tillbaka.

Denna gång kan han inte skylla på att han inte visste det var brottsligt.

Linnea också.
Senast redigerad av 400Ben 2024-04-22 kl. 00:56.
Citera
2024-04-22, 00:55
Avstängd
15/8 hade kräftan 56k hos KF. I våras över 500k. Nu 756k.

Det är skulder från inkasso som ramlar in. Vem som helst kan ringa in och kolla.

Jag har inga problem med skulder. Dock stör jag mig att man pissar på andras ekonomier men själv faller från ett brant stup.
Senast redigerad av 400Ben 2024-04-22 kl. 00:59.
Citera
2024-04-22, 01:09
Medlem
Otroligt att man kan spendera sånna ofantliga summor och ändå leva ett skittråkigt liv. Höjdpunkten på dagen är att gå på gym och spela cs, det är väl kul om man är runt 15 år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in