2024-04-21, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dvx1234
Geri Halliway enda koppling till Sverige är hennes farfar (rötter i Sydösterbotten, svensk/finsk) men har utöver det absolut ingen annan relevans i vårt land vilket gör henne till en omöjlig kandidat. Dessutom talar hon inte svenska och ingen vettig människa skulle lära sig språket så bra utan brytning endast för att ställa upp i Masked Singer.

Du missförstår grejen med "utländska personer har varit med i masked singer förut". Ja, det kan finnas med utländska personer men de måste fortfarande hålla en viss relevans till Sverige. De måste vara en väldigt känd profil, ha en personlig koppling till panelen eller bara vara allmänt aktuella i vår samtid för att panelen skulle ha chans att gissa sig fram till vem det kan vara. Precis som med Marcus och Martinus som toppat svenska spellistor, haft turné i Norden och som är väldigt kända här.

Tror du vet innerst inne att chansen är obefintlig. Lite för mycket biased/spice girls fan.

Okej, ja jag vet inte, känner inte till hur väl personerna MÅSTE ha koppling till Sverige, det sker ju en del otippade saker så kanske att en helt utländsk men välkänd gammal artist är med skulle kunna vara en sån grej. Mel B som var med i Spaniens masked singer har väl ingen direkt spansk koppling (har inte kollat upp det närmre iofs men tror inte det!)

Man får väl spåna och gissa, trodde tråden var till för det. 🤷‍♀️

Sen är det inte kändisarna som pratar i ledtrådsrösten, folk här verksr missförstå det. Det är förinspelat och även svaren är det, frågorna som kändisarna stället till maskerna är förbestämda och svaret förinspelat och uppspelat. Så det har ingen relevans. Men visst, det kanske inte alls är hon!

Jag tycker det är skoj med alla referenser till Spice girls och girl och kryddor och deras låttitlar och politiskt engagemang osv osv. Det hade varit himla skoj bara om det vet hon, förstår inte riktigt hur folk hör i tråden blir så upprörda. Det är inte blodigt allvar det här utan bara en rolig gissning från min sida. 😅

Tycker jag ser bra mkt konstigare gissningar som att kameleonten skulle vara Anna Bergendal (inte alls hennes röst) men inte blir jag stött för det, det är väl kul att folk gissar hejvilt.
Citera
2024-04-21, 19:46
Medlem
De jag är relativt säker på är:

Om nu kameleonten är Fröken Snusk, ska hon stå där med rosa luvan när masken tas av? Jag hoppas på att det är Amy Diamond, mest för att jag inte fattat grejen med fröken Snusk.

Människor yngre än vad jag själv är verkar tro att ufot är Hampus Hedström och Manfred Erlandsson. Själv har jag varit inne på Brynolf och Ljung (tror jag inte längre), Norlie och KKV (långsökt) och Leif och Billy. Tror mest på de sistnämnda.

Om det dyker upp ett tredje ufo kan det vara JLC.
Citera
2024-04-21, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av birchtree
Tycker jag ser bra mkt konstigare gissningar som att kameleonten skulle vara Anna Bergendal (inte alls hennes röst) men inte blir jag stött för det, det är väl kul att folk gissar hejvilt.

Håller med, kameleonten låter inte alls som Anna Bergendahl. Och lika konstigt är det tycka att Prinsesstårtan låter som Geri Haliwell. Hon kan inte heller ta hälften av tonerna som Prinsesstårtan sjungit...

Citat:
Ursprungligen postat av Bensprattel
Om nu kameleonten är Fröken Snusk, ska hon stå där med rosa luvan när masken tas av?

Ja, konstigare än så är det inte.
Senast redigerad av Plantfjant 2024-04-21 kl. 21:22.
Citera
2024-04-21, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plantfjant
Håller med, kameleonten låter inte alls som Anna Bergendahl. Och lika konstigt är det tycka att Prinsesstårtan låter som Geri Haliwell. Hon kan inte heller ta hälften av tonerna som Prinsesstårtan sjungit...

Ja, konstigare än så är det inte.

Nä jag tycker inte hon låter som Geri, skrev det tidigare också, tycker det låter som Sarah Dawn Finer, tycker bara ledtrådarna pekar ditåt och det hade varit kul och otippat, men nej det låter som Sarah Dawn med tillgjord röst..
Citera
2024-04-22, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av birchtree
Nä jag tycker inte hon låter som Geri, skrev det tidigare också, tycker det låter som Sarah Dawn Finer, tycker bara ledtrådarna pekar ditåt och det hade varit kul och otippat, men nej det låter som Sarah Dawn med tillgjord röst..

Du skrev att det var konstigare att tro att Anna Bergendahl är Kameleonten för det var inte alls hennes röst. Det kan ju bara tolkas som att du tycker att Geri är mer röstlik Prinsesstårtan.
Du skriver inget om ledtrådar där utan om rösten och det är det jag svarade på.
Citera
2024-04-22, 06:05
Medlem
legoboys avatar
En tanke ...

Jag är liksom flera andra fullständigt övertygad om att Kameleonten är Fröken Snusk. Nu har det här i tråden istället gissats på Amy Deasismont (Diamond). Och som av en händelse dök "What's in it for me?" upp som ledtråd i fredags. Framträdandena inför publik spelades in januari-mars i år, men vad säger att ledtrådarna gjorde det? De är inte inspelade inför publik och kan mycket väl ha spelats in efter att spekulationerna började ta fart bland annat här på FB. Bara för att lägga rökridåer.

Ett bevis på att man redigerar i efterhand är att när Marcus och Martinus var med som ledtråd i avsnitt 1 så hade Melodifestivalen inte avgjorts. Hellenius berättade ändå glatt att "Marcus och Martinus vann Melodifestivalen i år" där berättarrösten mycket tydligt är pålagd efteråt (och Hellenius är inte heller i bild när han säger det). På samma sätt är uttalandet "What's in it for me?" inte framfört inför publik och kan vara inspelat ... typ i torsdags.

En liknande grej jag hängt upp mig på är att UFO:t skulle kunna vara Filip och Fredrik, det finns ledtrådar som pekar på dem. Men i fredags dök det upp två tydliga ledtrådar som på samma sätt skulle kunna vara en rökridå: "På spåret" (där de varit med) och "Får vi följa med?" (en programserie de rosades för). Och det är trots allt Leif & Billy, eller någon annan kvalificerad gissning?

Ju fler avsnitt, desto fler rökridåer? Isåfall är första tanken bäst: Fröken Snusk. Sen kanske det är Filip & Fredrik ändå
Citera
2024-04-22, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bensprattel
Om nu kameleonten är Fröken Snusk, ska hon stå där med rosa luvan när masken tas av? Jag hoppas på att det är Amy Diamond, mest för att jag inte fattat grejen med fröken Snusk.
Ja.. Fröken Snusk karaktär bär luva det är hennes identitet. Ingen annan känner till henne utan den rosa luvan så jag förstår inte på något sätt ditt resonemang att det skulle vara något konstigt med det, tvärtom. Du får hoppas så mycket du vill. Men längd, vikt, röst och ledtrådar pekar mot något helt annat.
Senast redigerad av dvx1234 2024-04-22 kl. 11:36.
Citera
2024-04-22, 11:49
Medlem
Kan inte Ufot vara Orup och Niklas Strömstedt?

Vi enade nationen kring våran känsla för knasboll.
- fotbollslåten från VM 1994

Det var en seg succé men den ledde till miljoner i publiken.” *- Kanske inte seg, men GES

Tre hänger ihop och en ska bort - Anders Glennmark är inte med

Här hänger vi gärna vår hatt - åtminstone Orup är känd för sin hatt

Christer Björkman - Niklas Strömstedt skrev låten han tävlade med i Eurovision
Citera
2024-04-22, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av legoboy
En tanke ...

Jag är liksom flera andra fullständigt övertygad om att Kameleonten är Fröken Snusk. Nu har det här i tråden istället gissats på Amy Deasismont (Diamond). Och som av en händelse dök "What's in it for me?" upp som ledtråd i fredags. Framträdandena inför publik spelades in januari-mars i år, men vad säger att ledtrådarna gjorde det? De är inte inspelade inför publik och kan mycket väl ha spelats in efter att spekulationerna började ta fart bland annat här på FB. Bara för att lägga rökridåer.

Ett bevis på att man redigerar i efterhand är att när Marcus och Martinus var med som ledtråd i avsnitt 1 så hade Melodifestivalen inte avgjorts. Hellenius berättade ändå glatt att "Marcus och Martinus vann Melodifestivalen i år" där berättarrösten mycket tydligt är pålagd efteråt (och Hellenius är inte heller i bild när han säger det). På samma sätt är uttalandet "What's in it for me?" inte framfört inför publik och kan vara inspelat ... typ i torsdags.

En liknande grej jag hängt upp mig på är att UFO:t skulle kunna vara Filip och Fredrik, det finns ledtrådar som pekar på dem. Men i fredags dök det upp två tydliga ledtrådar som på samma sätt skulle kunna vara en rökridå: "På spåret" (där de varit med) och "Får vi följa med?" (en programserie de rosades för). Och det är trots allt Leif & Billy, eller någon annan kvalificerad gissning?

Ju fler avsnitt, desto fler rökridåer? Isåfall är första tanken bäst: Fröken Snusk. Sen kanske det är Filip & Fredrik ändå
Nej finns inga tecken på det skulle vara inspelat i efterhand.. Du gör samma misstag som användaren SmokeSkills i ditt resonemang angående "What's in it for me?" repliken.

Sedan tidigare avsnitt så hade panelen redan gissat: Amy Desismond, Agnes Carlsson, Zara Larsson och "nån från statist.se". Ni verkar tro att eftersom folk på Flashback har sagt till 100% att kameleonten är Fröken Snusk så ska produktionen hos TV4 beslutat att kasta in en avledning åt panelen för att fortsätta gissa fel om Amy Diamond. Men Amy Diamond VAR REDAN en av panelens främsta gissningar, det spelade vidare på det kortet utifrån det inte vad en massa datanördar skriver på FB. Och Pernilla svalde betet direkt precis som de hade hoppats på från början.

Enda gången FB har någon relevans är då det "läcker" en lista. Och dem enda som bryr sig om det är mediahororna på Aftonbladet. FB har noll påverkan annars. Att tro något annat är om jag ska citera SmokeSkills (som hade fel):

Citat:
Ursprungligen postat av SmokeSkills
"den största foliehatts teorin jag hört.."
Senast redigerad av dvx1234 2024-04-22 kl. 13:43.
Citera
2024-04-22, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dvx1234
Du gör samma misstag som användaren SmokeSkills i ditt resonemang angående "What's in it for me?" repliken.

Sedan tidigare avsnitt så hade panelen redan gissat: Amy Desismond, Agnes Carlsson, Zara Larsson och "nån från statist.se". Ni verkar tro att eftersom folk på Flashback har sagt till 100% att kameleonten är Fröken Snusk så ska produktionen hos TV4 beslutat att kasta in en avledning åt panelen för att fortsätta gissa fel om Amy Diamond? Amy Diamond var redan en av panelens främsta gissningar, det spelade vidare på det kortet utifrån det inte vad en massa datanördar skriver på FB.

Så det är absolut inget bevis på att något skulle vara inspelat i efterhand. Enda gången FB har någon relevans är då det "läcker" en lista. Och dem enda som bryr sig om det är mediahororna på Aftonbladet. FB har noll påverkan annars.

Du vet om att programmen är redan inspelade sedan lång tid tillbaka?
Citera
2024-04-22, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jultomten7
Du vet om att programmen är redan inspelade sedan lång tid tillbaka?
Ta en titt på kommentaren igen, jag besvarar/citerar en annan användare som verkar tro något helt annat.
Citera
2024-04-22, 14:01
Medlem
Vad gäller ufona. Den ena var ju lite som en studsboll på ett av sina framträdanden. På den där Sattelit-låten.
Skulle verkligen nån av det gubbar ni nämnt på slutet hoppa på det viset?
Den enda möjligen skulle kunna vara Filip. Har inte själv kollat upp dagsformen på honom, men såg en intervju med Fredrik för inte så länge sen, där han sa att Filip blivit ett träningsfreak.

Jag gissar Det vet du. Men jag har inget alls att gå på, har inte kollat upp något heller. Så bara en gissning taget ur luften, för att dom är lite spralliga och håller på lite med typ EDM musik.

Men har dock några andra ledtrådar på Skelettet som jag gjort långa utläggningar på tidigare.

Glömde skriva 2-3 saker.
1.) När Kameleonten blir tagen av Polis och förvandlas till Skelettet (tror det var avsnitt 1, annars 3) så sitter Pernilla Wahlgren bredvid Skelettet precis när Kameleonten nämner ordet förälder.
Det är ju ledtråd på Kameleontens låtar med Daddy och nån mamma låt har hon också...

MEN, varför just Skelettet och Pernilla? Slump eller det faktum att Alba August har en mamma som hette Pernilla Wallgren innan hon gifte sig och blev August?

2-3.) Kommer upp en bild på Britney Spears och en pokal i form av en not. Sen sjunger Skelettet Toxic med Britney.
Toxic är skriven av Albas pojkvän...

Är det luringar eller ledtrådar?

Hanna Ardehn som jag också nämnt har ju spelat roller där hon varit i "toxiska" relationer.
Och hon är psykolog så hon samtalar väl om "giftiga" relationer också... Kanske långsökt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in